בית המשפט האריך היום (שני) בארבעה ימים את מעצרה של ליטל ברסי, הגננת ובעלת הפעוטון ברמלה שבו נחשפה התעללות בילדים. השופטת זוהר דיבון סגל אמרה כי מהסרטונים שהובאו בחקירה עולה החשד כי האלימות בגן הפכה לשגרה - וכי הגננת הייתה מודעת לכך ולא עשתה דבר. הוארך בארבעה ימים גם מעצרן של רוחמה סעד, נירית שוויד, אורלי שרגני וחני צצשווילי - הסייעות החשודות בתקיפת קטין חסר ישע.
4 צפייה בגלריה
ליטל ברסי
ליטל ברסי
בעלת הפעוטון בבית המשפט
(צילום: עמית שעל)
4 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לסייעות החשודות בהתעללות ברמלה
הארכת מעצר לסייעות החשודות בהתעללות ברמלה
ההורים שהפגינו
(צילום: שאול גולן)
"מצפייה ממושכת בסרטונים עולה תמונה מזעזעת של אלימות שהופעלה מצד ארבע סייעות בגן", אמרה השופטת. "בחלק מהמקרים עולה חשד שהגננת הייתה נוכחת ומודעת לאלימות - ולא עשתה דבר. חומר החקירה מבסס שהיה קשר שתיקה והאלימות הפכה לשגרה של ממש".
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה של ברסי בחמישה ימים, וטען כי בעלת הגן חשודה גם היא בעבירות של תקיפה סתם. במהלך הדיון אף עלה כי הגננת בחרה להעסיק את אחת הסייעות על אף שקיבלה מסמך שאוסר זאת בשל תלונה שהייתה נגדה על אלימות.
"מדובר במעצר כתוצאה מלחץ ציבורי, ולא בגלל ראיות", טענה הסנגורית של הגננת. "מרשתי שיתפה פעולה והגיעה למשטרה בכל רגע שהתבקשה".

4 צפייה בגלריה
עדי כרמלי
עדי כרמלי
סנגורם של ההורים, עדי כרמלי
(צילום: יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
זהר דיבון סגל
זהר דיבון סגל
השופטת דיבון סגל
בשבוע שעבר נעצרו גם רוחמה סעד ונירית שוויד, שתי הסייעות בפעוטון. הורים רבים מהגן הגיעו לדיון כדי להתעמת עם הסייעות. "אי אפשר להאמין שיש רוע כזה", אמרה אחת האימהות, "בכינו יחד כל ההורים". נ', אם לילד אחר בגן, הוסיפה: "רואים שם זריקת ילדים על הרצפה, השכבת ילדים על הגב בחוזקה, זריקת מגבות ומגבונים על הילדים שלנו. רואים גם שהיא מרביצה לילדים עם קופסת מגנטים".
עם מעצרן של הסייעות אמרה בעלת הגן כי "נדהמנו לגלות כי שתי סייעות בגדו באמוננו ובאמון ההורים ופעלו לכאורה בניגוד לחוק, בניגוד גמור לערכים של הגן. הגן מאמין ודוגל בשקיפות מלאה, ולכן ועל אף שאין עלינו חובה מותקנת אצלנו מערכת מצלמות, וטוב שכך".