בני גנץ, בעצם, מה עוד גורם לך להמשיך כשאתה יכול לעשות לא מעט דברים אחרים? מה המוטיבציה? "אני עושה את זה בגלל הסיפור של החברה בישראל ומה שאני מאמין בו. ואני עושה את זה באמת ממקום נקי ומאוד מאמין ולכן אני יודע לספוג את מה שאני סופג. אחרת אין בזה שום היגיון. אני הלכתי לשרת את מי שבחר בי, ואם בקטע הזה חשפתי את נתניהו – שגם כשבא בן אדם הכי ישר במדינת ישראל ונכנס בכל זאת בתנאים הבלתי מתקבלים האלה על הדעת לתוך ממשלה, אחרי דבר כזה הוא עדיין בוחר להתנהג כמו אותו עקרב שלא מסוגל לקיים את ההסכם שלו ובסופו של דבר לעקוץ – אז בסדר גמור".
בריאיון ראשון מאז התפוררות כחול לבן, והחלטתו להכריז על ריצה בבחירות למרות גל העזיבות, בני גנץ מספר למוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" בין היתר על השיחה האחרונה עם אבי ניסנקורן, שר המשפטים המתפטר שעזב אותו לטובת מפלגתו של רון חולדאי.
"אמרתי לו, 'אבי, אני מבין שבחרת בית פוליטי חדש, אני לא יכול להגיד לך שאני לא מרגיש את הדקירה בגב ואת הסיבוב של הסכין, אבל אני מכבד את ההחלטה שלך'. אמרתי לו שאני מצפה שהוא יתפטר וזה הכל".
1 צפייה בגלריה
תמונה של בני גנץ
תמונה של בני גנץ
תמונה של בני גנץ
(צילום: גבריאל בהרליה)

לפרשת הפריצה לטלפון שלו ולתחקיר "עובדה" שעסק בניסיונות השתקה לכאורה של מידע אישי עליו, גנץ מתייחס יחסית בביטול. "זה לא איזשהם דברים אינטימיים עמוקים. הייתה חדירה לתוך אחת ממערכות המייל שלי, שדרכה היה חשש שיידעו איפה אני מסתובב. אין שם מידע ביטחוני, אין שום מידע מביך, אין שם משהו שאני בסוף סחיט עליו, הכל קשקוש".
אז למה לא לשים הכל על השולחן ולא לאפשר ליריבך להשתמש בהם נגדך? ”לא לא, כי זה דברים שאתה לא שם אותם על השולחן. לכל אחד יש את הפינות השקטות שלו, אתה לא שם אותם על השולחן. אין שם שום דבר, ועובדה שאנחנו כבר שלוש שנים בתוך הסיפור הזה ואין שום דבר".
אבל בסוף אתה יושב בבית עם אשתך וצופה ב"עובדה", וזה מסתיים ומה נאמר ביניכם? "ישבנו בבית, ראינו את התוכנית יחד, אמרנו 'חמישה אחוזים תוכן, 95 אחוז דרמה טלוויזיונית'. המשכנו הלאה. אנחנו יחד משנת 87' ויש לנו אחלה משפחה, ואנחנו אחלה אחד עם השני".