בבית החולים שערי צדק בירושלים ממשיכים בצהריים (יום ה') להיאבק על חייו של יו"ר ארגון זק"א לשעבר, יהודה משי זהב, שניסה לפנות בוקר לשים קץ לחייו בביתו בגבעת זאב. גורמי חקירה במשטרה מחזיקים במכתב שהותיר אחריו. מצבו עדיין מוגדר אנוש.
בצהריים הופץ נוסח של מכתב התאבדות לכאורה שאותו כתב משי זהב, אולם בני משפחתו ועורך דינו אפרים דמרי טענו כי מדובר בזיוף. עורך הדין ציין שיגיש תביעת דיבה על הפצת המכתב המזויף, לטענו.
ניסיון ההתאבדות של משי זהב בוצע מעט יותר מחודש לאחר שפורסמו עדויות נגדו על תקיפות מיניות שנמשכו לכאורה שנים רבות, ושעות ספורות לפני פרסומו של תחקיר נוסף.
מנהל בית החולים שערי צדק, עופר מרין, עדכן: "לאחר ייצוב במצבו הוא עבר בדיקות הדמיה ובשעתיים האחרונות עבר ליחידה לטיפול נמרץ. מצבו יציב. יש לו לחץ דם ודופק. הנעלם זה מידת הנזק שנגרם מהזמן שחלף עד שחזר לדופק. אני רוצה להיות מאוד זהיר ולא לתת הערכות. מצבו קשה מאוד ונשקפת לו סכנת חיים ברורה. ההערכה היא שחלף זמן ונגרם לו נזק. התמונה לא תתבהר בשעות הקרובות, אולי גם לא בימים הקרובים".

2 צפייה בגלריה
ביתו של יהודה משי זהב
ביתו של יהודה משי זהב
(צילום: אלכס קולומויסקי, דנה קופל)

עו"ד אפרים דמרי, שמייצג את משי זהב, סיפר באולפן ynet: "נפגשתי איתו לכמה שעות אתמול. לא העליתי בדעתי שדבר כזה יכול לקרות. דיברנו על מה שעומד להתפרסם הערב. קיבלנו שאלות לקראת התחקיר של אילנה דיין על מנת שנוכל למסור תגובות. הייתה בינינו התלבטות האם ללכת לתוכנית או רק לשלוח תגובה. לא היו סימנים למצב הזה. הכנו תגובה לתחקיר. אני מניח שהיום התגובה תהיה שונה בעקבות מצבו".
- התרשמת שהוא הולך להילחם על שמו? "חד משמעית, ממש ככה. סמכנו על משטרת ישראל ב-100% שתבצע את החקירות. יותר מזה, הוא העמיד את עצמו בפני משטרת ישראל להיחקר גם. יש לו על מה להיאבק על חפותו".
- יש בטיעונים שלכם כאלה שמבטלים חלק מההאשמות? "לא חלק, כולם. אני מעדיף לעצור כאן ולא להיכנס לזה. בוא נתפלל לשלומו ונאחל לו רפואה שלמה".
2 צפייה בגלריה
ביתו של יהודה משי זהב
ביתו של יהודה משי זהב
כוחות ההצלה בביתו של יהודה משי-זהב, הבוקר
(צילום: אלי מנדלבאום)
שכן שגר מול הבית של יהודה משי זהב אמרה כי "בשבת האחרונה הוא היה בבית הכנסת אף שבשבתות הקודמות לא הגיע. הפרומו על התוכנית ב'עובדה' הצית בו רגשות. הוא אמר לקראת הפרסום - 'הולכים לגמור אותי'".
שכן אחר, אהרון בוימלך, אמר כי התפלל איתו מדי יום. "כל הזמן אמרתי לו - 'יהודה, אתה לא מתאבד, אתה לא נותן להם את המתנה הזאת'". הוא נשאל אם שוחח איתו על אפשרות של התאבדות, וענה: "כל הזמן. פחדנו שהוא יתאבד. היה לו רעיון כזה. אמר שהוא ראה איך עושים את זה"
בתחקיר של "הארץ" שפורסם בחודש שעבר הובאו עדויות לפיהן משי זהב תקף מינית ילדים, נערים, נערות ונשים. לפי התחקיר, בשכונות מאה שערים, שמואל הנביא וסנהדריה המורחבת שבירושלים רבים ידעו על מעשיו. לפי העדויות, במשך עשרות שנים - החל משנות ה-80 - ניצל משי זהב את מעמדו, כוחו, כספו ואפילו את הארגון שבראשו הוא עומד כדי לתקוף ילדים ונערים, נערות ונשים. הערב צפוי להתפרסם תחקיר נוסף נגד משי זהב, הפעם בתוכנית "עובדה".
בשנה האחרונה איבד משי-זהב את אחיו שמת ממחלה בגיל 59 בלבד, את אמו בת ה-80 שנפטרה לאחר שנדבקה בקורונה, ואת אביו (83), שהתמוטט במהלך השבעה על רעייתו.
פורסם לראשונה: 14:11, 22.04.21