הנשיא הנבחר של ארצות הברית ג'ו ביידן ממשיך להרכיב את הכוורת שלו וצפוי להודיע בימים הקרובים על שורה של מינויים. בין השאר, ביידן צריך להחליט על זהותו של השגריר הבא של ארצות הברית בישראל שיחליף את דיוויד פרידמן, שגרירו של דונלד טראמפ שיסיים את תפקידו ב-20 בינואר, יום השבעתו של ביידן לנשיאות. כמו כן, ביידן צפוי להכריע על זהותם של שחקנים נוספים שקריטיים ליחסי ישראל וארצות הברית - מזכיר המדינה, היועץ לביטחון לאומי ושגרירו לאו"ם.
3 צפייה בגלריה
דן שפירו אליוט אנגל טד דויטש סטיב ישראל
דן שפירו אליוט אנגל טד דויטש סטיב ישראל
שפירו, אליוט, ישראל ודויטש
(צילום: מוטי קמחי, AFP)
בבורסת השמות בוושינגטון מוזכרים כמה כמועמדים לתפקיד השגריר לישראל, בהם דן שפירו, מי שכבר כיהן כשגריר בארץ בתקופת הנשיא אובמה ועשוי לשוב אליו. יחד עם זאת, שמו מוזכר גם בהקשר של מינויים לתפקידים במשרד החוץ או במועצה לביטחון לאומי בממשל החדש.
אחד המועמדים הנוספים הוא חבר בית הנבחרים מטעם המחוז ה-17 של ניו יורק, היהודי אליוט אנגל. בבחירות האחרונות אנגל, בן 73, הודח ובכך יפסיק לכהן בבית הנבחרים בינואר 2021 אחרי 32 שנים בתפקיד מטעם המפלגה הדמוקרטית. אנגל נחשב לתומך ישראל נלהב והיה מיוזמיו המקוריים של החוק המכיר בירושלים כבירת ישראל. כמו כן, הוא התנגד להסכם הגרעין עם איראן בתקופת אובמה.
דמוקרט נוסף המועמד לתפקיד הוא חבר הקונגרס לשעבר מניו יורק, יהודי גם הוא, סטיב ישראל, שמילא תפקיד חשוב בחיזוק היחסים בין ישראל לבין ארצות הברית. כמו כן, מוזכר שמו של דמוקרט יהודי נוסף - טד דויטש, חבר בית הנבחרים מטעם מפלגתו מפלורידה.
3 צפייה בגלריה
סוזן רייס כריס קונס
סוזן רייס כריס קונס
סוזן רייס וכריס קונס
(צילום: AFP)
על תפקיד מזכיר המדינה הבא מתמודדים שני שמות בולטים. מלבד מועמדותה של סוזן רייס, שהייתה היועצת לביטחון לאומי של אובמה, מוזכר גם שמו של כריס קונס, סנאטור מדלאוור. לקונס יחס ידידותי מאוד לישראל, הוא מתנגד ל-BDS ובעבר תמך בחוקים פרו-ישראלים. למשל, קונס התנגד להחלטה 2334 נגד חוקיות ההתנחלויות, שממשל אובמה היה מיוזמיה ערב השבעתו של טראמפ. אף על פי כן, קונס הסתייג מהעברת השגרירות האמריקנית לירושלים מאחר שראה בכך צעד מתריס נגד הפלסטינים.
3 צפייה בגלריה
הילארי קלינטון אנתוני בלינקן
הילארי קלינטון אנתוני בלינקן
הילרי קלינטון ואנתוני בלינקן
(צילום: רויטרס, AP)
כמו כן, שני שמות נוספים שעשויים למלא תפקידים דומיננטיים במשל החדש הם אנתוני בלינקן, המועמד המוביל לתפקיד היועץ לביטחון לאומי של ביידן והילרי קלינטון, שמוזכרת כמועמדת לשגרירת ארצות הברית באו"ם.