2 צפייה בגלריה
חצאים משה בוגי יעלון פרופסור חגי לוין
חצאים משה בוגי יעלון פרופסור חגי לוין
פרופ' לוין עם הח"כ יעלון
(צילום: מוטי קמחי)
עכשיו זה רשמי: ראש איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, פרופ' חגי לוין, שהתפטר לאחרונה מתפקידו בוועדת המומחים המייעצת למשרד הבריאות במשבר הקורונה, הודיע הבוקר (יום א') כי הוא מצטרף לח"כ בוגי יעלון ולמפלגת תל"ם לקראת בחירות 2021. שעות ספורות לאחר מכן הודיע גם עו"ד גונן בן יצחק - איש שב"כ לשעבר ופעיל המחאה נגד בנימין נתניהו - על הצטרפותו לתל"ם.
בציוץ בטוויטר כתב פרופ' לוין: "אני מאמין במנהיגותו המוכחת של הרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון והנבחרת המצוינת של המפלגה. תל"ם מייצגת ופועלת למען המטרות והערכים שאני חותר אליהם: ממלכתיות תוך הצבת האינטרס הציבורי מעל לכל, ודאגה לרווחת כלל הציבור בישראל בכל תחומי החיים. אנו זקוקים לכוח פוליטי שמקדם את הערכים הללו.
"הציבור מצפה לשרים וח"כים שפועלים למעננו באחריות, ביושרה, על בסיס המלצות אנשי המקצוע. בתקופת משבר הקורונה נוכחנו שאין זה המצב השכיח כיום במדינת ישראל, והתוצאה טרגית. הצטרפתי לתל"ם על מנת להיות השינוי שאני רוצה לראות בעולם ובמטרה להשתלב בהנהגה הלאומית ולהגן על בריאות הציבור והסביבה".
לנוכח הנתק עם שותפו עד כה, יאיר לפיד, בתקופה האחרונה עסק ח"כ יעלון בגיוס מועמדים לרשימה, וערך סקרים לבחינת האפשרות למרוץ עצמאי לכנסת. לפיד כתב אמש: "מעריך ומכבד מאוד את יעלון ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".
לאחרונה הביע פרופ' לוין קו ביקורתי מאוד כלפי מערכת הבריאות ושיטת הניהול של משבר הקורונה. בריאיון בערוץ הכנסת הוא ציין ששינוי ניתן להביא רק באמצעות כניסה לפוליטיקה.
במכתב ההתפטרות שלו מוועדת המומחים שייעצה למשרד הבריאות הוא כתב: "לנוכח השפל הפוליטי והערכי אני חש מחויבות עמוקה לבחון את הדרך שבה אוכל להשפיע במידה הרבה ביותר לטובת הציבור בישראל. אני, כמו גם רוב מומחי בריאות הציבור בישראל, סבור כי הציבור בישראל נפל קורבן לקונספציה שגויה של מקבלי ההחלטות בדרג הפוליטי.
"למרות מאמצים שונים שלנו ושל גורמים אחרים במשרד הבריאות לקדם גישת קידום בריאות ובריאות הציבור להתמודדות עם המשבר, גישה זאת לא נוסתה בישראל באופן כוללני. במקום גישה טוטליטרית-משטרתית, צריך היה לפעול בשיתוף פעולה אמיתי ושקיפות עם הציבור".
בתגובה להודעה מתח בכיר במשרד הבריאות ביקורת על פרופ' לוין: "הוא לא עשה שום דבר חכם חוץ מלתקוף מתוך אג'נדה אישית. המשבר מזמן מנוהל בדיון מקצועי ולא בדיון פוליטי, והוא עשה שימוש במשבר לצרכים פוליטיים. עכשיו אנחנו רואים את התוצאה. המשרד לא מצא לנכון להיעזר בו יותר מדי כי הוא בעיקר היה עסוק בלהגיד מה לא טוב. כל מה שהוא שהציע לא החזיק מים".
2 צפייה בגלריה
גונן בן יצחק נשכב מתחת למכת"זית בירושלים
גונן בן יצחק נשכב מתחת למכת"זית בירושלים
עו"ד בן יצחק מתחת למכת"זית בהפגנה ביולי האחרון
(צילום: רויטרס)
כאמור, מצטרף נוסף לרשימת תל"ם הוא עו"ד גונן בן יצחק, שהודיע: הודעתי היום לח"כ בוגי יעלון על כוונתי להצטרף למפלגת תל"ם כמועמד לכנסת מטעמה. בוגי שותף למחאה. אני רואה בו מנהיג שראוי לעמוד בראש ממשלת ישראל. כצעד ראשון תתמודד תל"ם לבחירות הקרובות. רבים קראו לי בחודשים האחרונים להתמודד, אז הנה קפצתי למים ואני מצפה לראות אתכן/ם שותפים למסע".
בן יצחק הוא מהדמויות המובילות במחאה נגד המשך כהונתו של בנימין נתניהו. לפני כחודשיים הוגש נגדו כתב אישום בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והתקהלות אסורה. על פי האישום, בהפגנה בירושלים ב-18 ביולי, חרף דרישת המשטרה מהמוחים להתפזר, נשכב תחת מכת"זית שהייתה במקום, חבק את ידיו סביב גחונה וסירב לשחרר את אחיזתו.
פורסם לראשונה: 10:21, 10.01.21