2 צפייה בגלריה
נדב ארגמן ראש השב"כ
נדב ארגמן ראש השב"כ
הפר את ההנחיות? ארגמן
(צילום: אוהד צויגנברג)
האם אחד מבכירי המערכת הביטחונית הפר את הנחיות הסגר? "בכאן רשת ב'" פורסם היום (ג') כי ראש השב"כ נדב ארגמן אירח בסוכות בביתו בני משפחה, בניגוד להנחיות.
לפי הדיווח של כרמלה מנשה, בתו, שמתגוררת קילומטרים רבים מביתו, ואורחים נוספים, כולל בתה של רעייתו, בן זוגה ובנם - שאינם מתגוררים עם משפחת ארגמן - נכחו ביום שבת בביתו של ראש השב"כ. המשפחה הייתה במקום כמה שעות.
בשב"כ מסרו בתגובה כי הם "לא מתייחסים לחייו הפרטיים של ראש השב"כ".
ארגמן, בהיותו ראש השב"כ, עומד בראש הארגון שמפעיל את האיכונים - שהם כלי דרמטי במאבק של הממשלה במגפת הקורונה. מאז תחילת הגל השני, כמעט מחצית מהנדבקים - 44.6% - אותרו באמצעות הכלים הטכנולוגיים של שב"כ.
על-פי נתוני משרד הבריאות נכון ל-9 בספטמבר, 47 אלף מתוך 111 אלף הנדבקים אותרו באמצעות כלים אלה, ובלעדיהם אותם רבבות נדבקים היו ממשיכים בחייהם ומפיצים את הנגיף ללא ידיעתם.
בתוך כך, היום עדכנה עיריית טבריה את נתוני ההדבקה בבית הכנסת "עץ החיים" שבו התפללה השרה גמליאל: במקום נכחו 23 בני אדם. מקרב המתפללים נדבקו 11 חולים - חמישה מהם תושבי טבריה. בקרב המתפללים שנדבקו - גם ארבעה ילדים. בעירייה הוסיפו: "לשמחתנו גם היום נמשכה מגמת הירידה בתחלואה בטבריה וציונה של העיר טבריה לפי מודל הרמזור עומד הבוקר על 7.9 (מרחק 0.4 מהאזור הכתום)".
2 צפייה בגלריה
גילה גמליאל בריאיון לאולפן ynet
גילה גמליאל בריאיון לאולפן ynet
השרה גילה גמליאל
(צילום: אבי מועלם)
בנוסף, הבוקר העבירה המשטרה להכרעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את חומר הבדיקה בנוגע לשרה גילה גמליאל.
אם תיק הבדיקה שהועבר למנדלבליט כולל בקשה רשמית לחקור את השרה גמליאל, היועץ המשפטי לממשלה יכנס ישיבה כדי לבחון את הסוגיה. גמליאל נהנית מחסינות מתוקף כהונתה כחברת כנסת, אולם מכיוון שלא עברה את העבירה לכאורה בתוקף תפקידה, היועץ צפוי לאשר את החקירה - אם יידרש לכך.
השר דוד אמסלם (הליכוד) אמר היום, בעקבות הסערה שעוררה השרה גמליאל, כי "העליהום על השרה גילה גמליאל יצא מפרופורציות, ומשפט השדה שנעשה לה בתקשורת ובציבור הפך למפגן מכוער של חוסר רגישות משווע. גילה טעתה בשיקול הדעת, ועל כך התנצלה מעומק הלב. מודה ועוזב ירוחם".