שרת הפנים איילת שקד מתכננת לקדם יוזמה חדשה שלטענתה עשויה להרתיע את מי שאינם נשמעים להוראות הבידוד. לפי הצעתה של שקד, ישראלי שיחזור מחו"ל ויפר את הבידוד לא יסתפק רק בקנס בגובה 5,000 שקל - אלא גם לא יורשה לצאת מהארץ למשך שנה שלמה.
1 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
השרה איילת שקד. "לא קיימת את ההנחיות? שא בהשלכות"
(צילום: AP)
הסנקציה שמציעה שקד, שנחשבת לחלק מהמאמץ של הממשלה הטרייה להיאבק בנגיף הקורונה ובמוטציות שלו, תחול לפי הצעת שרת הפנים גם על ילדים ועל נוסעים שיוצאים למדינות מוכות קורונה מבלי שקיבלו אישור מוועדת חריגים.
שקד מתכננת להציג את יוזמתה בישיבת קבינט הקורונה הערב (ראשון), והיא אמרה שהיא מקווה שהיא תועבר לחקיקה בכנסת בהקדם. "זה כלי אכיפה מאוד פשוט", היא אמרה. "שמו של אדם שייתפס מפר בידוד ידווח מיד לרשות האוכלוסין והוא יצטרף לרשימה שתאסור על יציאתו מהארץ במשך שנה".

"אני חושבת שזה מידתי. אם אתה נוסע לחו"ל ולא מקיים את הנחיות המדינה, אז שא בהשלכות", אמרה שקד על האפשרות שהיוזמה תיתקל בביקורת על פגיעה בחופש התנועה. "זה בעיקר רלוונטי עכשיו בחופש הגדול. יש משפחות שנוסעות לנופשים עם ילדים והם לא מחוסנים - ואז הם יחזרו לארץ וילכו לחברים. זה כלי שהוא בעיקר הרתעתי".
בשבוע שעבר חתם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי על תיקון לצו בריאות העם, שמאפשר לרשויות כעת להקשיח את הנהלים מול מחוסנים ומחלימים שנדרשים לבידוד. לפי הצו המתוקן, שכוונת תיקונו נחשפה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", ניתן כעת להטיל קנס בגובה 5,000 שקל על אחראי על ילד מתחת לגיל 12 שמתגורר עמו והפר בידוד. בשבוע שעבר אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ כי כל מקרי ההדבקה החדשים בישראל נובעים מהפרת בידוד.