היועץ המשפטי לממשלה מחריף את הטון נגד השר לביטחון הפנים שמסרב לחסן אסירים, ובמקביל בכלא הנשים נווה תרצה כבר יש התפרצות קורונה. כמה מהאסירות השוהות בכלא נדבקו בנגיף.
לאחר שבשבוע שעבר היועץ אביחי מנדלבליט והשר אמיר אוחנה התעמתו בנוגע לחיסון האסירים, היום (ו') כתב מנדלבליט לאוחנה כי "הנחייתו למנוע בשלב זה חיסוני קורונה לעצורים ואסירים במתקני שב"ס, הנמנים עם קבוצת הסיכון כהגדרתה על ידי משרד הבריאות, ניתנה בחוסר סמכות ונגועה באי-חוקיות בולטת".
2 צפייה בגלריה
היועמ"ש מנדלבליט והשר אוחנה
היועמ"ש מנדלבליט והשר אוחנה
היועמ"ש מנדלבליט והשר אוחנה
(צילום: דנה קופל, אלכס קולומויסקי)
2 צפייה בגלריה
אפליית אסירות
אפליית אסירות
נווה תרצה
(צילום: אלי אטיאס)
היועץ הזכיר כי הנחייתו של אוחנה "אינה מקובלת על המשרד הממשלתי האמון על קביעת סדרי העדיפויות במתן החיסונים. על שב"ס לחסן את אוכלוסיית האסירים ללא דיחוי, בהתאם לסדרי העדיפויות שנקבעו על ידי גורמי הבריאות המוסמכים".
בנוסף הודיע מנדלבליט כי באשר לעתירות לבג"ץ, העוסקות במדיניות חיסוני האסירים, הרי שלאור נסיבות העניין עמדת אוחנה תוצג במסגרת תשובת פרקליטות המדינה לעתירות, ולא בדרך של ייצוג נפרד.
שר הביטחון והמשפטים בני גנץ גיבה את היועמ"ש מנדלבליט: "הנחייתו של היועץ המשפטי לממשלה היא מחייבת, והוא הפרשן המוסמך לחוק עבור הממשלה. רצונו של השר אוחנה לעשות הון פוליטי על מזבח בריאותם וחייהם של האסירים המבוגרים והחולים- לא רק שלא חוקית, היא גם מסוכנת ומבישה מוסרית

בהתייחסו השבוע לנושא בריאיון באולפן ynet, אמר השר אוחנה: "אני לא יכול לשמוע את האמירה של 'הנחייה של היועמ"ש', זה דיסוננס, היועץ יכול לייעץ אבל הממשלה מנחה ולכן קיבלה את אמון הכנסת שקיבלה את אמון העם וזאת מטרתה.
"אני מנחה, ואני אומר שמי שיקבל את החיסון קודם זה סגל שירות בתי הסוהר. מדוע? משום שהם אלה שנכנסים ויוצאים וסכנת ההדבקות והדבקה מהם גבוהה יותר ולכן הם יקבלו קודם ולאחר שנחסן את הסגל ובהתאם לחיסון באוכלוסייה הכללית, נתחיל לחסן גם את האסירים, זה יבוא אבל הם לא צריכים לקבל עדיפות בתור מעל כולם".
לטענת השר אוחנה, מנדלבליט פועל "בחוסר סמכות". הוא הסביר: "אני אחראי על שירות בתי הסוהר, בין היתר, אני אחראי על גופי הבט"פ ולכן אני צריך לשמור על הכללים, אצלנו, שירות בתי הסוהר יקבל חיסונים קודם לפני האסירים. החיסונים הם משאב מוגבל, אם היו יותר מדי חיסונים כולם היו מקבלים, בלי שאלה".
בשב"ס ציינו בצהריים כי "עד כה חוסנו כ-80% מכלל סגל הסוהרים וגם בשעה זו ממשיכות לפעול עמדות חיסון וסוהרים ממשיכים להתחסן. כ-2,000 סוהרים נוספים ישלימו את החיסון". כמו כן נמסר כי גונדר קטי פרי, נציבת בתי הסוהר, ביקרה במהלך היום במוקדי החיסונים ביחד עם ראש אגף המבצעים של שב"ס גונדר מוני ביטן ומפקדי המחוזות: "נעשו מאמצים כבירים ע"י המשרד לביטחון הפנים, משרד הבריאות, מד"א וגורמי שב"ס להקצאת מנות חיסון לטובת כלל הסוהרים".