1 צפייה בגלריה
אופיר אקוניס
אופיר אקוניס
השר אופיר אקוניס
(צילום: חגי דקל)
השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס נמצא הבוקר (שני) חיובי בבדיקת קורונה. תוצאות הבדיקה, שנעשתה אתמול לפנות ערב, נמסרו לשר אקוניס הבוקר והוא נכנס לבידוד בביתו בהתאם להוראות משרד הבריאות. מלשכתו נמסר כי השר חש בטוב וממשיך לנהל את ענייני המשרד מביתו.
אקוניס אמור היה להשתתף אתמול בטקס האזכרה הממלכתי לנשיא הראשון חיים ויצמן ברחובות, אך החליט שלא להגיע אליו לאחר שחש ברע. הוא הודיע למזכירות הממשלה שלא יוכל להגיע וכי הוא לא רוצה לסכן את יתר המשתתפים. אף שר אחר לא הסכים להחליפו, ולכן הטקס נערך ללא נציג של הממשלה, אך במעמד הנשיא ראובן ריבלין, נציג של הכנסת ונציג של מערכת המשפט.
אקוניס הוא השר החמישי שנדבק בקורונה מאז פרוץ המגפה בישראל. בחודש שעבר נדבקה בנגיף השרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל, שהפרה את הסגר ושהתה עם משפחתה בטבריה. חודש קודם לכן הודיעה שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה כי נדבקה. באוגוסט חלה השר לענייני ירושלים ומורשת רפי פרץ. בזמן הגל הראשון באביב נדבק שר הבריאות דאז יעקב ליצמן.
בספטמבר שר התקשורת יועז הנדל נכנס לבידוד לאחר שאחד מעובדי לשכתו התגלה כחיובי לנגיף הקורונה. אך השר ביצע בדיקה לגילוי הנגיף שחזרה שלילית.
522 ישראלים קיבלו אתמול הודעה כי הם נדבקו בקורונה. בסך הכול בוצעו אתמול כ-21 אלף בדיקות ו-2.4% מהן היו חיוביות. ללא בדיקות הסקר, שיעור התוצאות החיוביות מכלל הבדיקות הוא 2.8%. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 549 חולי קורונה, 322 מהם במצב קשה. 138 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 2,674 - 112 מהם נפטרו החודש.