14:42 - הסיבה לעיכוב בתוצאות: קלפיות הגיעו באיחור

מאז הבוקר, אחרי ספירת 88% מהקולות (ב-97% מהקלפיות הרגילות), הופסק עדכון התוצאות של וועדת הבחירות המרכזית. הסיבה, לפי הוועדה, היא ש-250 קלפיות הגיעו מאוחר לכנסת, והן נמצאות בתהליך הקליטה.
בנוסף, ספירת המעטפות הכפולות תחל הערב/לילה רק לאחר פרסום כל הקולות מהקלפיות הרגילות. בשעה זו בודקים אותן ומכינים לספירה. אין מספר מדויק של המעטפות הכפולות ולכן קשה להעריך כמה קולות יהיו שווים מנדט. הצפי הוא ל-400-450 אלף מעטפות כפולות.
(סיון חילאי)


10 צפייה בגלריה
ועדת הבחירות המרכזית
ועדת הבחירות המרכזית
(צילום: עודד קרני. לע"מ)

14:29 - התוצאות בערים: צמוד בחיפה, ניצחון לליכוד בראשל"צ

386 קלפיות וכ-450 אלף מעטפות כפולות עדיין לא נספרו, אבל לאחר ספירת 88% מהקולות כבר מסתמנת מגמה ברורה. בתל אביב זכה גוש המרכז-שמאל לרוב משמעותי, בירושלים קיבלו החרדים כמעט 40% מהקולות. ובאיזו עיר קיבל ליברמן יותר קולות מלפיד? לידיעה המלאה – לחצו כאן
(ירון דרוקמן)

10 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו יאיר לפיד
בנימין נתניהו יאיר לפיד
בנימין נתניהו ויאיר לפיד
(צילום: אלכס קולומויסקי)

12:35 - הסיקור בעולם: "4 בחירות, אותן תוצאות. זה לא שפוי"

התקשורת הזרה מדווחת: "החיסונים לא הספיקו לנתניהו, שוב אין הכרעה". אנליסט אמריקני הזכיר את איינשטיין: "אי-שפיות זה לקיים את אותה מערכת בחירות 4 פעמים בשנתיים ולצפות לתוצאות שונות". העולם לומד להכיר את נפתלי בנט ומנסור עבאס. לידיעה המלאה – לחצו כאן



12:02 - זליכה פינת טרנטינו: הממים של בחירות 2021

יו"ר המפלגה הכלכלית פותח חנות כובעים, הסיבה האמיתית לאחוז ההצבעה הנמוך נחשפת - ולמי הצביע קוונטין טרנטינו? הרשת מגיבה לעוד מערכת בחירות שהסתיימה ללא הכרעה ברורה – לחצו כאן


10 צפייה בגלריה
גם טרנטינו הגיע לקלפי
גם טרנטינו הגיע לקלפי
(צילום מסך מפייסבוק)


11:40 - התוצאות: הציבור הערבי העניש את המשותפת, ביבי הרוויח

הפיצול עלה ביוקר למפלגות הערביות, שהפסידו קולות רבים ביישובים הערביים - ומנגד נראה שהחיזור של נתניהו אחרי הקול הערבי הצליח, עם עלייה מרשימה במוקדים רבים בחברה הערבית. גם מרצ הרוויחה. לידיעה המלאה – לחצו כאן
(ירון דרוקמן וחסן שעלאן)


10 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בכנס בחירות בנגב
בנימין נתניהו בכנס בחירות בנגב
בנימין נתניהו בכנס בחירות בנגב

11:12 - מי זה הח"כ מהליכוד? הנגבי מציע לחפש בגוגל

עימות מתגלגל בין חברי הליכוד על רקע אפשרות החבירה למפלגת רע"מ ומנסור עבאס. הבוקר אמר השר צחי הנגבי כי ח"כ עבאס יכול להיות שותף פוטנציאלי. בתגובה כתב ח"כ שלמה קרעי בטוויטר: "בשום פנים ואופן לא".
הדבר הובא לידיעת הנגבי, שהגיב: "מי זה שלמה קרעי? אני אעשה גוגל".
המילה האחרונה (בינתיים) הייתה של קרעי, שכתב: "עדיף לחפש בגוגל את מי שלא מכירים מאשר לחפש בגוגל ולהתבייש".

10:59 - מנסור עבאס לא מכחיש פניות מהליכוד: "מגעים עם כל המפלגות"

העובדה שמפלגת רע"מ עברה את אחוז החסימה הפכה בן לילה את ח"כ מנסור עבאס לאיש מפתח פוטנציאלי ברקע הניסיונות להקים ממשלה. בראיון למשדר הבחירות המיוחד באולפן ynet הוא אמר: "כבר אתמול ב-22:00 אמרנו שנעבור את אחוז החסימה. כרגע אנחנו מקווים שנצליח לשמור על המנדט החמישי שיקר לנו מאוד.
כשנשאל אם היו מגעים מסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו, השיב: "היו מגעים כל הזמן בחודשים האחרונים, אבל זה לא ברמה של... כל המפלגות ששואפות להרכיב ממשלה היו איתנו במגע מסוים. אני לא אפרט על זה, אבל נמתין לשעות הקרובות ולימים הקרובים".



10:08 - בליכוד לא פוסלים פנייה לעבאס: "נעשה הכול למנוע עוד בחירות"

האם ייתכן שיתוף פעולה בין הליכוד לבין מפלגת רע"מ וח"כ מנסור עבאס? יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר התייחס הבוקר לסוגיה ולא שלל את התסריט: "מחובתנו לעשות הכל, אבל הכל, כדי למנוע בחירות חמישיות. יש למצות את כל האופציות הפוליטיות הקיימות על מנת להקים ממשלה שתעבוד בשביל כל אזרחי ישראל, כי זה מה שחשוב כרגע למדינה שלנו".
יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני הגיב במשדר המיוחד באולפן ynet: "בני גנץ הלך שולל אחרי התפיסה שהוא יהיה ראש ממשלה חליפי. אמר את זה ארז תדמור שמכרו לגנץ הזיה. את אותה הזיה ימכור ראש הממשלה למנסור מחמוד עבאס. הליכוד כבר ימצא את המסגרת המתאימה כדי להכשיר את האחים המוסלמים במפלגה ציונית ימנית. חבר'ה, לאן הגענו?".

(מורן אזולאי)


10 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
מיקי זוהר
(צילום: הדר יואביאן)

9:59 - הצפי: 450 אלף מעטפות כפולות עד יום שישי בבוקר

בוועידת הבחירות המרכזית מקווים שיוכלו לספור את כל המעטפות עד סוף השבוע. המנכ"לית אורלי עדס: "זו מאסה משמעותית והכול עוד פתוח". בצה"ל הצביעו 77% - השיעור הגבוה ב-20 השנים האחרונות. לידיעה המלאה – לחצו כאן
(סיון חילאי)



9:46 - נתניהו, מנסור עבאס ונבואה שמגשימה את עצמה



9:39 - בליכוד מאותתים לסער: "זמן לגלות מנהיגות ולהקים ממשלה"

סגן השר גדי יברקן (הליכוד) אמר במשדר המיוחד מאולפן ynet שבנימין נתניהו לא יקים ממשלה בתמיכת מנסור עבאס ומפלגת רע"מ. הוא התייחס לגדעון סער ולהצהרתו שלפיה לא ייכנס לממשלה תחת נתניהו ואמר: "עוד לא הגיעו תוצאות האמת וכבר החליטו להחרים את מצביעי הימין. אנחנו מתעסקים בכל הקצוות של הפוליטיקה הישראלית במקום לקחת את רוב הימין, שהוא קרוב ל-80 מנדטים".
- גדעון סער רץ על הטיקט הזה שלא יישב עם נתניהו. איך אתה מצפה לקחת את הקולות האלה אליכם? "יש הבדל ענק בין מי שרץ לראשות הממשלה ואומר את מה שאומר, לבין מישהו שכמעט מגרד את אחוז החסימה. גדעון סער הוא חבר טוב שלי ויישאר כזה לא משנה באיזו מסגרת פוליטית הוא יהיה. אבל זה הזמן לגלות מנהיגות, אחריות וממלכתיות ולהקים ממשלה למען אזרחי מדינת ישראל".
- לחץ בכל הכוח על סער? "לא, יש מציאות. גדעון הוא איש ימין, איש ליכוד, אפילו הוא אומר שהוא יותר ימינה מראש הממשלה. איש ימין לא לוקח את קולות הימין לאופוזיציה".
- יש עריקים בדרך? "אני חושב שזה לא על הפרק".
(אטילה שומפלבי ואלכסנדרה לוקש)


9:31 - ואז אורלי לוי אבקסיס ניצחה. בערך




9:23 - בדקו איך הצביעו בשכונה שלכם

שכונת התקווה בתל אביב עם נתניהו, פארק צמרת עם לפיד וגנץ. בחיפה מסתמן קרב צמוד על חודו של 1% בין הליכוד ליש עתיד. קיסריה הלכה עם יש עתיד, ושכנתה אור עקיבא עם הליכוד | כך הצביעו ליד הבית שלכם – לחצו כאן
(ירון דרוקמן, אופיר שמיר)
10 צפייה בגלריה
שכונת התקווה, פארק צמרת
שכונת התקווה, פארק צמרת
(צילום: שחר גולדשטיין)

9:01 - דרמה אחרי 87.5% מהקולות: גוש נתניהו על 59 בלבד

תוצאות דרמטיות אחרי ספירת 87.5% אחוז מהקולות: לראשונה עברה מפלגת רע"מ את אחוז החסימה ושינתה את מפת המדגמים ותוצאות הביניים שליוו את הלילה: גוש הימין של בנימין נתניהו ונפתלי בנט עומד כעת על 59 מנדטים בלבד.
כך נראית מפת המנדטים העדכנית: הליכוד 30, יש עתיד 17, ש"ס 9, כחול לבן 8, העבודה 7, ימינה 7, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 7, הרשימה המשותפת 6, הציונות הדתית 6, תקווה חדשה 6, מרצ 5, רע"מ 5.
את העלייה במספרי ההצבעה לרע"מ ניתן לייחס לספירה של קלפיות בישובים ערביים בשעות האחרונות. כך למשל, אלו התוצאות ב-62 מתוך 65 קלפיות ברהט: רע"מ 62.6%, הרשימה המשותפת 22.1%, הליכוד 6.1%, הכלכלית החדשה 3.1%, מרצ 2.9%. התוצאות הסופיות בכפר קאסם: רע"מ 62.7%, מרצ 19.5%, הרשימה המשותפת 14.8%. טירה (34 מתוך 35) קלפיות: הרשימה המשותפת 48.3%, רע"מ 40.5%, מרצ 4.1%, יש עתיד 4.1%.
10 צפייה בגלריה
מנסור עבאס בבוקר שאחרי הבחירות
מנסור עבאס בבוקר שאחרי הבחירות
מנסור עבאס בבוקר שאחרי הבחירות
(צילום: שרון צור)


8:58 - נדב איל באולפן ynet: מי שרץ עם עמדה לגבי נתניהו - הרוויח

במשדר המיוחד של אולפן ynet בבוקר אחרי סגירת הקלפיות התייחס הפרשן נדב איל להישג של מפלגת העבודה ומרב מיכאלי, ואמר: "אני לא הולך להמעיט בהישג יוצא הדופן של מיכאלי, אבל בואו נסתכל על העובדות. היתה פה מפלגה גדולה מאוד, כחול לבן. היא התפוררה ושיגרה מנדטים לכל מקום. לכל מי שרץ בבחירות האלה עם דגל ברור של 'בעד נתניהו' או דגל ברור של 'נגד נתניהו' - קיבל יותר מנדטים ממה שציפה לו בהתחלה. זה נכון גם לגבי סמוטריץ'.
"מי לא רץ על זה, ולא קיבל יותר מהסקרים? בעיקר לפיד. זה היה בגלל הסיבה האסטרטגית של הגוש. הוא ראה בנתוני העומק שכינון ישיר על נתניהו יפגע בגוש. בדיוק מאותה סיבה שנתניהו הדגיש שהקרב בינו לבין לפיד".

8:49 - מודיעין, שדרות, אום אל פחם - איך הצביעו לפי ערים?



8:31 - זנדברג: "הודיתי ללפיד. הוא נהג באחריות ושילם במנדטים"

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) סיפרה הבוקר במשדר של אולפן ynet שבמהלך הלילה היא פנתה ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד והודתה לו על הקמפיין המתון שערך, ואפשר למפלגות השמאל הקטנות להיכנס לכנסת. "סימסתי לו בלילה", סיפרה. "אמרתי לו תודה שהוא נהג באחריות ושילם מנדטים מעצמו בשביל הגוש. אני חושבת שזה דבר נכון לעשות וטוב שהוא עשה את זה. דיברנו על זה במהלך הקמפיין".
על התוצאות היא הוסיפה: "כשאני רואה שממשיכי הדרך של כהנא עומדים לחזור לכנסת בדלת הקדמית, בחסות ראש הממשלה, טוב שתהיה שם מרצ שתנהל את המאבקים האלה. אנחנו עדיין ממתינים לתוצאות הסופיות".


8:04 - האם רע"מ תעבור? ח"כ עבאס: "מהנתונים שיש לנו – עברנו"

למפלגת רע"מ חסרים 3,338 קולות כדי להגיע לאחוז החסימה, ובכך לשנות את מפת המנדטים שאחרי 78.5% קולות מעניקה לגוש הימין עם נפתלי בנט 62 מנדטים.
יו"ר המפלגה מנסור עבאס אמר במשדר המיוחד באולפן ynet: "עברנו לילה ארוך. התחלנו עם מדגמים שממש לא החמיאו לנו. תמונת המצב כרגע אנחנו בינתיים לא עוברים את אחוז החסימה, אבל מבחינת התוצאות שיש לנו ביד מהיישובים הערביים אנחנו כבר מעל ל-150 אלף קולות. זה אומר שאנחנו בפנים. נמתין לתוצאות האמת".


8:00 - אחרי 78.5% מהקולות: גוש הימין עם בנט על 62 מנדטים

גוש הימין בראשות בנימין נתניהו, ויחד עם ימינה של נפתלי בנט, עומד על 62 מנדטים. לאחר ספירת 78.5%, כך נראית התפלגות המנדטים: הליכוד 31, יש עתיד 18, ש"ס 10, יהדות התורה 8, כחול לבן 8, העבודה 7, ימינה 7, ישראל ביתנו 7, הרשימה המשותפת 6, הציונות הדתית 6, מרצ 6, תקווה חדשה 6. למפלגת רע"מ חסרים 3,338 קולות כדי להגיע לאחוז החסימה.
הליכוד 24.29%, יש עתיד 13.91%, שס 7.56%, כחול לבן 6.64%, יהדות התורה 6.3%, העבודה 5.9%, ימינה 5.74%, ישראל ביתנו 5.66%, המשותפת 5.26%, הציונות הדתית 4.87%, תקווה חדשה 4.69%, מרצ 4.56% ורע"מ 3.15%.
10 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו
(צילום: הדר יואביאן, קובי קואנקס)


7:42 - עדכון 70% מהקולות: נתניהו עדיין עם 61 מנדטים

לאחר ספירת 70 אחוז מהקולות, גוש התומכים בבנימין נתניהו עדיין עומד על 61 מנדטים. כך נראית החלוקה שלהם: הליכוד 31, יש עתיד 18, ש"ס 9, כחול לבן 8, יהדות התורה 8, העבודה 8, ימינה 7, ישראל ביתנו 7, הרשימה המשותפת 6, הציונות הדתית 6, תקווה חדשה 6, מרצ 6. מפלגת רע"מ רחוקה 4,992 קולות מאחוז החסימה. אם תעבור - מפת המנדטים צפויה להשתות באופן משמעותי.
הליכוד 23.66%, יש עתיד 14.15%, שס 7.38%, כחול לבן 6.75%, יהדות התורה 6.5%, העבודה 6.12%, ימינה 5.78%, ישראל ביתנו 5.39%, הרשימה המשותפת 5.33%, הציונות הדתית 4.91%, מרצ 4.77%, תקווה חדשה 4.68%. הרשימה המשותפת 3.09%.

לשאר העדכונים מהלילה - לחצו כאן
פורסם לראשונה: 07:30, 24.03.21