היום התשיעי למבצע "שומר החומות": אזעקות נשמעו הבוקר (שלישי) בנתיבות ובמועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב שבעוטף עזה, לאחר יותר משש שעות ללא ירי רקטי מעזה. לא דווח על נפגעים בגוף. במהלך הלילה חידש חיל האוויר את תקיפותיו ברחבי רצועת עזה, בין היתר נגד משגרי רקטות במרחב העיר עזה.
7 צפייה בגלריה
יירוטי רקטות מעזה
יירוטי רקטות מעזה
הירי התחדש לאחר לילה שקט. יירוטי רקטות מעזה
(צילום: AFP)
לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" צה"ל תקף עשרות מטרות ברחבי רצועת עזה. אמש התפוצצו שלוש רקטות בשדרות, אחת מהן גרמה נזק לגן ילדים. לא דווח על נפגעים בגוף.
יותר מ-48 שעות חלפו מאז נורה מטח לעבר גוש דן. עד כה הזרוע הצבאית של חמאס לא מימשה את איומיה לפיהם תירה לתל אביב אם יימשכו תקיפות המבנים האזרחיים ברצועה. אזעקות נשמעו אמש ביישובי עוטף עזה, באר שבע, אשדוד, אשקלון ויישובי המועצה האזורית באר טוביה.
7 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בעזה
תקיפות צה"ל בעזה
תקיפות צה"ל בעזה, הלילה
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
פגיעה של רקטה בגן ילדים בשדרות
פגיעה של רקטה בגן ילדים בשדרות
גן הילדים שנפגע בשדרות
(צילום: חיים הורנשטיין)
סביב השעה 23:15 אמש נשמעה אזעקה בקיבוץ משגב עם שבגבול לבנון. תושבים דיווחו כי שמעו פיצוץ ובמועצה האזורית גליל עליון הודיעו על פתיחת מקלטים. בהמשך עדכן צה"ל כי בין חמישה לשבעה שיגורים זוהו מלבנון, אך הם לא חצו לשטח ישראל והתפוצצו בשטחה. לא דווח על נפגעים.

מבצע שומר החומות - עדכונים דקה אחר דקה:

6:04 - צבע אדום בשער הנגב התרעת צבע אדום נשמעה במועצה האזורית שער הנגב שבעוטף עזה.
5:32 - לאחר לילה שקט: אזעקה נשמעה בנתיבות ובעוטף עזה אזעקה נשמעה בעיר נתיבות ובמועצה האזורית שדות נגב שבעוטף עזה. ההתרעות הופעלו לאחר יותר משש שעות ללא שיגורים מעזה לשטח ישראל.
7 צפייה בגלריה
שיגורים מעזה
שיגורים מעזה
שיגורים מעזה
(צילום: AFP)
3:44 - חיל האוויר תוקף משגרי רקטות ברצועה מטוסי קרב של חיל האוויר תוקפים משגרי רקטות ברחבי העיר עזה.
3:05 - הפלסטינים: ספינות ישראליות תוקפות בחופי עזה סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" דיווחה כי ספינות ישראליות תקפו במהלך הלילה בחופי עזה. מוקדם יותר דיווחה סוכנות הידיעות על תקיפות של משרדים ממשלתיים בעיר עזה.
7 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בעזה
תקיפות צה"ל בעזה
צה"ל תקף משגרי רקטות בעיר עזה. התקיפות הליליות
(צילום: AFP)
01:36 - "יו"ר ועדת החוץ בבית הנבחרים יקרא להשהות את מכירת הנשק לישראל" יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקני, חבר הקונגרס הדמוקרטי גרגורי מיקס, ישלח בימים הקרובים מכתב לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ובו יקרא להשהות את מכירת הטילים בשווי 735 מיליון דולר לישראל. כך דווח בוושינגטון פוסט. מיקס טוען כי לא היה מודע למכירה, ויבקש את עצירתה כדי לאפשר לקונגרס לבחון אותה ולקבל לגביה הבהרות. אתמול דווח כי ממשל ביידן אישר עסקה פוטנציאלית למכירת נשק מונחה ומדויק לישראל. ב-5 במאי, חמישה ימים לפני פתיחת מבצע "שומר החומות", הגיע אישור רשמי לקונגרס. במסגרת החוק האמריקני, אחרי האישור הרשמי לקונגרס יש חלון הזדמנויות של 15 יום להתנגד למהלך.
00:53 - הפלסטינים מדווחים על חידוש התקיפות האוויריות ברצועה סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" מדווחת כי ישראל מבצעת תקיפות אוויריות בחאן יונס ובבית לאהיא.
00:51 - חברת הקונגרס נגד ביידן: "העיכוב בתמיכה בהפסקת אש הוביל לטבח" חברת הקונגרס הדמוקרטית אילהן עומאר יצאה נגד הנשיא ביידן ואמרה כי "העיכוב האמריקני בתמיכה בהפסקת אש הוביל לטבח של ילדים והרס חיים. כעת עליו (על ביידן) לקדם את סיום הכיבוש".
7 צפייה בגלריה
אילהן עומאר רשידה טליב חברות קונגרס מוסלמיות המפלגה הדמוקרטית ארה"ב
אילהן עומאר רשידה טליב חברות קונגרס מוסלמיות המפלגה הדמוקרטית ארה"ב
עומאר מאשימה את ביידן: "העיכוב בתמיכה בהפסקת אש הוביל לטבח ילדים"
(צילום: AFP)
00:45 - נתניהו לביידן: "נחוש להשלים את מטרת המבצע" לשכת ראש הממשלה מסרה לאחר השיחה בין נתניהו לביידן כי "רה"מ הביע הערכה על תמיכתו העקבית של הנשיא בזכות של ישראל להגן על עצמה". בהודעה מצד נתניהו לא צוין שהשניים דנו בקידום הפסקת אש, אך כן נכתב כי "נתניהו אמר לנשיא שהוא נחוש להשלים את מטרת המבצע ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל". ב-CNN דווח מפי גורם בכיר בממשל ביידן כי על אף תמיכתו בקידום הפסקת אש, הוא אינו צפוי לדרוש את סיום סבב הלחימה.
7 צפייה בגלריה
ביידן: "תומך בקידום הפסקת אש". נתניהו: "נחוש להשלים את מטרות המבצע"
ביידן: "תומך בקידום הפסקת אש". נתניהו: "נחוש להשלים את מטרות המבצע"
ביידן: "תומך בקידום הפסקת אש". נתניהו: "נחוש להשלים את מטרות המבצע"
(צילום: EPA, AP, הדר יואביאן)
00:26 - "הנייה הביע נכונות לרגיעה, המשך התקיפות סיכלו עסקת חילופי שבויים" רשת "אל-ערביה" מדווחת כי מצרים יצרה קשר עם בכירים בישראל וביקשה מהם שלא להגביר את רף הפעילות ברצועת עזה, זאת בעוד ש"מנהיג חמאס איסמעיל הנייה הביע נכונות לרגיעה במידה שישראל תתחייב גם היא". הגורמים טענו כי "העובדה שישראל המשיכה לתקוף בעזה סיכלה עסקת חילופי שבויים". עוד נכתב בדיווח כי משפחות של בכירי הארגונים בעזה יצאו לקהיר לאחר שהחלו הסיכולים מצד ישראל.
00:21 - ביידן לנתניהו: מגבה את ישראל, תומך בקידום הפסקת אש נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והבהיר לו לראשונה פומבית כי הוא תומך בקידום הפסקת אש. בהודעת הבית הלבן נכתב כי "נשיא ארה"ב שוחח עם נתניהו. הנשיא הביע את תמיכתו בזכותה של ישראל להגן על עצמה נגד ירי הרקטות. ביידן קרא לישראל לעשות מאמצים כדי להימנע מפגיעה בחפים מפשע. שני המנהיגים שוחחו על פעולותיה הצבאיות של הצבא הישראלי נגד חמאס וארגוני טרור אחרים בעזה. הנשיא הביע את תמיכתו בהפסקת אש ודן עם מצרים ומדינות אחרות בקידום הנושא".
פורסם לראשונה: 05:35, 18.05.21