3 צפייה בגלריה
ביבי נתניהו אביחי מנדלבליט
ביבי נתניהו אביחי מנדלבליט
"סבור שההדלפה קשורה במשפט". מנדלבליט ונתניהו
(צילום: EPA)
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סבור כי הדלפת הקלטת שבה מתועדת שיחת טלפון שלו עם ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - קשורה במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
באיגרת שהיועמ"ש שיגר הערב (חמישי) לפרקליט המדינה, הוא ציין כי "פרסום קטעי השיחות האלה נוצל לניסיון נואל מצד גורמים בעלי עניין לתדלק את מדורת הקונספירציות המופרכות בדבר שיקולים זרים, העומדים כביכול בייסוד ההחלטות שהתקבלו בקשר לתיקי החקירה של ראש הממשלה". לקריאת המסמך המלא לחצו כאן.
במסמך שנשלח, שעות לאחר שהיועמ"ש הודיע רשמית כי החליט לאמץ את המלצת המשטרה והפרקליטות - ולא לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת המניות - הוא קבע כי העיתוי של ההתקפות האחרונות אינו מקרי.
"כידוע, בתקופה הקרובה יחל להתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים משפטו של ראש הממשלה", נכתב, "זהו רגע קשה בחייה של אומה. אולי זה גם רגע שמעיד על עוצמת הדמוקרטיה הישראלית שבה כולם שווים בפני החוק. מר בנימין נתניהו הוא חף מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתו. במדינה דמוקרטית אשמה בפלילים מתבררת רק במקום אחד - בבית המשפט. התגברות ההתקפות בעיתוי הנוכחי נועדה להפוך את התובעים לנאשמים, אולם כל המאמצים לעשות כן דינם להיכשל".


3 צפייה בגלריה
מנדלבליט, נוה וניצן בכנס ב-2017
מנדלבליט, נוה וניצן בכנס ב-2017
מנדלבליט, נוה וניצן בכנס ב-2017
מנדלבליט הוסיף: "חשוב להדגיש כי עבודתי עם פרקליט המדינה הקודם שי ניצן התנהלה בממלכתיות ובמקצועיות, והתאפיינה לכל אורך הדרך בשיתוף פעולה ובעבודת צוות מתוך חתירה משותפת למטרת שמירת שלטון החוק.
"הטענה כי הטיפול שלו בנושא האישי שלי בשעתו (עילת גניזת התיק) נוצל או היה יכול להיות מנוצל חלילה למטרה כלשהי, לא כל שכן על מנת לנסות להשפיע על החלטות מקצועיות שנדרשנו לקבל במסגרת תפקידנו, היא מופרכת והזויה", אמר היועמ"ש, והתייחס גם ליחסיו עם הפרקליט לשעבר שי ניצן: "בעקבות פרסום קטעי השיחות שוחחתי עמו והבהרתי את האמור. שי קיבל את הדברים וההדורים יושרו".

"המניאק הזה לא מחליט בתיק שלי": ההקלטה

כזכור, שלשום נחשפה בחדשות קשת שיחה שנערכה ב-2016 בין מנדלבליט לבין ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, שבה היועמ"ש תקף בחריפות את פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן - שלא סגר את התיק נגדו בפרשת הרפז.
3 צפייה בגלריה
שי ניצן לקראת טקס החילוף
שי ניצן לקראת טקס החילוף
היועמ"ש על שי ניצן: "שוחחנו, ההדורים יושרו"
(צילום: יהונתן ולצר, TPS)
"המניאק הזה לא מחליט בתיק שלי", אמר אז מנדלבליט, "ניצן פועל נגדי באופן פסול ממניעים זרים, מחזיק אותי בגרון".
פרסום הדברים גרר מתקפות מצד גורמים בליכוד, כאשר בין היתר יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר טען כי אם מנדלבליט לא יתפטר ויבטל את כתב האישום נגד ראש הממשלה - "תהיה רעידת אדמה", כלשונו, וייחשפו הקלטות נוספות - מעבר לאלה שפורסמו.
לשכת נתניהו דחתה אתמול את דבריו של זוהר, ומסרה: "ראש הממשלה לא שוחח בנידון עם ח"כ זוהר והוא מסתייג מהדברים שאינם מקובלים עליו".