התקיפה שהסעירה את הכנסת: המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקה לאחר שחבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת נפצע אתמול (יום ו') במהלך עימות עם שוטרים, שתקפו אותו בהפגנה בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. לאחר התקיפה נמסרו הודעות גינוי רבות מכל קצוות הקשת הפוליטית, לצד דרישה לפתוח בחקירה נגד השוטרים.
בתיעוד מהזירה, במהלך הפגנת הזדהות עם התושבים הערבים בשכונה, נראה כסיף מתעמת עם אחד השוטרים - וזה דוחף אותו ותקף אותו באגרוף. בהמשך קבוצה של שוטרים נראית משכיבה את חבר הכנסת היהודי מהרשימה המשותפת בניסיון להשתלט עליו. במהלך העימות נשברו משקפיו של חבר הכנסת וחולצתו נקרעה. הוא קיבל במקום טיפול רפואי מצוות של מגן דוד אדום. כסיף צייץ בחשבון הטוויטר שלו תמונה ובה הוא נראה מקבל טיפול בתוך אמבולנס, בעודו מניף שתי אצבעות לאות ניצחון.
7 צפייה בגלריה
ח"כ חבר כנסת עופר כסיף מותקף
ח"כ חבר כנסת עופר כסיף מותקף
ח"כ כסיף, אחרי העימות האלים
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
ח"כ חבר כנסת עופר כסיף מותקף
ח"כ חבר כנסת עופר כסיף מותקף
על הקרקע. ההשתלטות על כסיף
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
ח"כ חבר כנסת עופר כסיף מותקף
ח"כ חבר כנסת עופר כסיף מותקף
החולצה הקרועה של חבר הכנסת מהמשותפת
(צילום: AP)
בתגובת המשטרה הראשונה נאמר רק כי מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הורה לתחקר את האירוע. בהמשך נמסר כי מ"תחקור ראשוני" עולה כי במחאה הייתה הפרת סדר. בהודעת המשטרה נטען כי לאחר שהשוטרים הורו לפזר את ההפגנה, "אחד המפגינים תקף את אחד השוטרים תוך שהוא בועט בו וחובט באגרוף לפניו. השוטרים נאלצו להשתמש בכוח סביר על מנת לעצור את התוקף, מאחר ולא הזדהה במהלך האירוע וכשהתברר כי מדובר בחבר כנסת שוחרר במקום".
במשטרה הוסיפו כי כמה שוטרים נפצעו גם כן, ונזקקו לטיפול רפואי. "משטרת ישראל תמשיך לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והזכות להפגין אך לא נאפשר הפרת סדר אלימה ואנו מגנים בכל תוקף פגיעה באנשי חוק", נמסר עוד, אך צוין פעם נוספת שמפקד המחוז הורה לתחקר את האירוע. מח"ש, כאמור, כבר פתחה בבדיקה.

מפקד תחנת שלם במשטרה, סגן-ניצב רונן חזוט, אמר כי במקום התקיימה מחאה של כ-250 איש. "הם חסמו את הכביש ופגעו במרקם החיים. מיד ניתנה הוראת פיזור פעמיים על מנת לפזר את המפגינים ולהחזיר את הסדר. המפגינים לא התפזרו. במהלך פיזור המפגינים אחד המפגינים תקף את אחד השוטרים תוך כדי שהוא בועט בו ומתאגרף בו. השוטרים נאלצו להשתמש בכוח על מנת להשתלט על אותו חשוד. הגעתי למקום והבחנתי שמדובר בחבר כנסת והוריתי לאלתר על שחרורו. משטרת ישראל לא תסבול אלימות נגד שוטריה בשום מצב".
"אחד השוטרים נתן לי אגרוף בפנים, והם גררו אותי על הרצפה", אמר אתמול כסיף. "שני שוטרים קיללו אותי. קרעו לי את החולצה ושברו לי את המשקפיים". לדבריו, אף שאמר להם שהוא חבר כנסת - ונהנה לפיכך מחסינות - "זה לא עניין אותם, הם התחילו להרביץ, שברו לי את המשקף. עכשיו אני לא רואה בעין שמאל. לא מעניין אותם חבר כנסת, לא מעניין אותם מפגינים שלווים - העיקר להגן על המתנחלים הארורים שמשתלטים על בתים של אנשים חפים מפשע. בושה וחרפה".
7 צפייה בגלריה
עופר כסיף
עופר כסיף
מאבק אלים בשייח ג'ראח
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
ח"כ חבר כנסת עופר כסיף מותקף
ח"כ חבר כנסת עופר כסיף מותקף
חבר הכנסת מותקף, בהפגנה במזרח ירושלים
(צילום: AFP)
גינויים לתקרית נשמעו מרחבי הקשת הפוליטית. יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין מהליכוד, שרק לפני כמה ימים התעמת עם כסיף במהלך השבעת הכנסת, אמר: "הזדעזעתי לראות את האירוע החמור שבו חבר כנסת מוכה על ידי שוטרים. עם צאת השבת אפנה בדחיפות בעניין זה לשר לביטחון פנים ואעמוד על כך שהאירוע יתוחקר, ושיינקטו כל הצעדים הדרושים על מנת שהאחראים למקרה יתנו את הדין". יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' גינה אף הוא: "‏אירוע התקיפה של ח"כ כסיף על ידי שוטרים חמור ובלתי מתקבל במדינת חוק דמוקרטית".
גם בשמאל גינו כמובן, ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ קרא למפכ"ל המשטרה "להשעות לאלתר" את השוטרים שהיו מעורבים בתקרית. "מעבר לפגיעה חסרת כל הצדקה בכסיף עצמו, כפי שנראה בבירור מצילומי האירוע, זו התקפה קשה על מעמד חברי הכנסת והרשות המחוקקת", מסר הורוביץ.
יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה התייחס לתקיפת חבר מפלגתו כסיף בידי שוטרים ואמר כי "האלימות האכזרית שמפעילים שוטרים כלפי מפגינים וחברי כנסת היא מסוכנת ומבישה, בשייח ג'ראח כמו באום אל-פחם". עודה הוסיף כי הוא מחזק את כסיף ואת המפגינים האחרים שהותקפו ומאחל להם רפואה שלמה.