ביום השמיני של 2021 הגיע מניין הנרצחים במגזר הערבי מתחילת השנה לשמונה בני אדם. אמש (שישי) נרצח ביישוב דריג'את הסמוך לערד סאיב אבו חמאד (בן 20) בקטטה שבמהלכה נורתה אש. הוא נפצע ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ולאחר כמה שעות נקבע מותו. צעיר בשנות ה-20 לחייו נעצר בחשד למעורבות במעשה.
ממשטרת מרחב נגב נמסר כי "אתמול סמוך לשעה 20:00 התקבל במשטרת ישראל דיווח אודות קטטה המונית מלווה ביידויי אבנים וירי ביישוב דריג'את. כוחות משטרה פעלו להשלטת הסדר תוך שימוש באמצעים וביצעו מעצרו של חשוד, תושב דריג'את כבן 25, במעורבות באירוע תקיפתו של צעיר אשר נזקק לטיפול רפואי, פונה לבית החולים ומאוחר יותר נמסר על מותו".
3 צפייה בגלריה
סאיב אבו חמאד שנרצח בקטטה ביישוב דריג'את
סאיב אבו חמאד שנרצח בקטטה ביישוב דריג'את
הנרצח סאיב אבו חמאד
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח ביישוב ג'רידאת
זירת הרצח ביישוב ג'רידאת
זירת הרצח ביישוב ג'רידאת
(צילום: דוברות המשטרה)
מפקד מרחב נגב, תת ניצב יאיר חצרוני, הגיע לזירה. בתום הערכת מצב הוטלה החקירה על היחידה המרכזית נגב.
קרוב משפחה של הנרצח אמר: "זה רצח מיותר. חבל שאיבדנו אותו. זאת התוצאה הקשה והמזעזעת של הקטטות והסכסוכים שניתן היה לפתור אותם ללא אלימות".
3 צפייה בגלריה
ירי לעבר בית עסק בטמרה
ירי לעבר בית עסק בטמרה
בית העסק שנפגע מירי בטמרה
אתמול התקיימו הפגנות באום אל פחם ובטמרה במחאה על האלימות והפשיעה המשתוללות במגזר הערבי. זאת בין היתר בעקבות הירי לעבר ראש העיר אום אל פחם לשעבר ד"ר סלימאן אגבאריה. המפגינים קראו לגבש תוכנית כוללת ומקיפה למיגור הפשיעה במגזר. אך שעות בודדות אחרי ההפגנה בטמרה ירו אלמונים לעבר בית עסק בעיר וגרמו נזק כבד למקום. לא דווח על פצועים או על מעצרים.
"המדיניות של המדינה כאילו אומרת לנו - תרצחו אחד את השני", אמר הפעיל החברתי והפוליטי רג'א אגבאריה מאום אל פחם. "צריך תוכנית רצינית ומיידית של המשטרה, שהצליחה למגר את הפשע בערים היהודית, אבל העבירה אותו ליישובים הערביים", הוסיף רג'א אגבאריה.