לאשר ביטון ודוד שוורץ מאשדוד חג החנוכה השנה הפך לחג ניסים של ממש, משמעותי יותר מכל שנה אחרת. השניים עברו במהלך השנה אירועים קשים, אבל היום (חמישי) בכל זאת הדליקו נר ראשון בבית החולים 'אסותא' באשדוד - שם קיבלו את החיים במתנה.
אשר ביטון, בן 62, נפצע קשה מפגיעת גראד שנורה לעיר בזמן חתימת ההסכם עם האמירויות - אז שוגר מטח רקטות מרצועת עזה. ביטון, שהיה עסוק בחלוקת מזון לנזקקים לקראת חגי תשרי, לא הספיק להגיע למרחב מוגן ונפצע מרסיסים. הוא פונה במצב קשה לבית החולים 'אסותא'. הגראד שהתפוצץ ממש בסמוך אליו גרם לו לפציעות בכל חלקי גופו אך בנס הרסיסים לא פגעו בראשו והפגיעות לא גרמו לו למגבלות אחרי ההחלמה. כעבור זמן מה השתחרר מבית החולים.
2 צפייה בגלריה
אשר ביטון ודוד שוורץ באסותא
אשר ביטון ודוד שוורץ באסותא
הדלקת הנרות בבית החולים
(צילום: רועי עידן)
2 צפייה בגלריה
אשר ביטון ודוד שוורץ באסותא
אשר ביטון ודוד שוורץ באסותא
אשר ביטון ודוד שוורץ באסותא
(צילום: רועי עידן)
לצידו בהדלקת הנרות עמד דוד שוורץ, בן 30, תושב העיר גם כן. שוורץ היה חולה קורונה במצב אנוש. הוא אושפז בגל התחלואה הראשון בחודש אפריל, והרופאים כבר העריכו שימיו ספורים. למרות זאת, דוד הדהים את הרופאים, התגבר על הנגיף כנגד כל ההערכות ופקח את עיניו. מיום ליום מצבו השתפר והוא שוחרר לביתו. דוד הרגיש שהוא מוכרח לעשות דבר מה בתמורה לכך שקיבל את חייו במתנה. הוא החליט להתנדב במחלקת הקורונה ב'אסותא' אשדוד וליווה משפחות של חולים וגם חולים בעצמם.
השניים נפגשו היום בבית החולים והדליקו נר ראשון של חנוכה, חג הנסים, שהשנה עבורם קיבל משנה תוקף. בטקס השתתפו גם הרופאים שליוו אותם. "רק תאמינו שבעזרת כוח רצון קורים ניסים ואפשר להתגבר על כל דבר בחיים", אמרו. "המעמד מרגש מאוד. לעמוד כאן בבית החולים, במקום שבו קרה לנו נס ולהדליק נר ראשון של חנוכה זו סגירת מעגל"