אביחי רז, תושב אשדוד שנפצע אמש בעקבות מטח הרקטות שנורה אל העיר, שחזר הבוקר (רביעי) בריאיון לאולפן ynet את הרגעים המתוחים ועל הפחד וההמולה שאחזו בעוברי האורח. "בדיוק סגרתי את החנות ושמעתי אזעקה. לא הבנתי מה זה, אולי תרגיל? הרי חותמים על הסכם שלום", אמר. "יצאתי החוצה והבנתי שזה רציני, ראיתי אנשים רצים והמולה. רצתי למרחב מוגן אבל הוא היה סגור".

5 צפייה בגלריה
רקטות עזה ירי הסלמה אשדוד נפילה צבע אדום אזעקה
רקטות עזה ירי הסלמה אשדוד נפילה צבע אדום אזעקה
כל השמשות התנפצו
(צילום: MCT)
5 צפייה בגלריה
אביחי רז בבית החולים
אביחי רז בבית החולים
אביחי רז בבית החולים
"האזעקה נגמרה ופתאום היה בום, פלאש חזק, מלא רסיסים ואבנים", המשיך רז, "התגלגלתי על זכוכיות ואנשי הביטחון החלו להגיע. ראיתי עוד פצוע על הרצפה. הבום הזה מהמם אותך בעוצמה כזאת, אתה לא יודע לאן ללכת".
לדבריו, שיגור הרקטה בשעה מוקדמת יותר יכול היה להיגמר באסון: "בדרך כלל זה מקום תוסס. אנשים, קניות, ספקים, משפחות. רסיסים מהמאפייה מעליי, בגודל של אגרוף, חדרו את הפח ואת התריסים". רז, שסובל מפציעה עמוקה במותן ומתפרים במקומות שונים, הוסיף: "אני מקווה שעוד כמה ימים הכול יעבור, שלא אשאר עם השיגעון הזה לכל החיים כמו רוב האנשים שעוברים טראומה כזאת".
5 צפייה בגלריה
תיעוד: רגע פגיעת הרקטה באשדוד
תיעוד: רגע פגיעת הרקטה באשדוד
תיעוד: רגע פגיעת הרקטה באשדוד
(צילום: עיריית אשדוד)
5 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בעזה
תקיפות צה"ל בעזה
בתגובה לירי, תקיפות צה"ל בעזה
( צילום: דובר צה"ל)

"הגן על ראשו ונפגע מרסיסים בכל גופו"

מצבו של אשר מסעוד ביטון בן ה-62 מאשדוד, אב ל-15 ילדים שמצבו הוגדר תחילה בינוני - הידרדר. כעת הוא מורדם ומונשם במחלקת טיפול נמרץ.
יחיאל, בנו של אשר, סיפר כי "בשעה 20:00 הוא היה צריך להגיע לחנות כדי לאסוף את המאפים שנשארו ולחלק אותם לאנשים קשי יום. הוא יצא בדיוק מהרכב והייתה אזעקה. הוא נצמד לקיר ואז הרים את הידיים כדי להגן על הראש וחטף רסיס במרפק ובכל הגוף".
הרב אליהו אלטמן, ראש ישיבת "עטרת צבי אשדוד" בה מתפלל ביטון, סיפר כי "אשר הוא תלמיד מיוחד שמוסר את נפשו למען הזולת, וזה מה שהוא עשה אתמול בלילה. הוא נסע במיוחד למאפייה כדי להביא את הלחמים שנשארו לנזקקים באשדוד, וממש ברגע שהוא יצא מהאוטו החלה האזעקה והוא לא הספיק להגיע למקום בטוח".
הרב אלטמן קרא לציבור להתפלל לשלומו של אשר. "הוא היה בהתחלה בהכרה מעורפלת ומיד פינו אותו לבית החולים אסותא, שם טיפלו בו בצורה יוצאת מהכלל והצילו את החיים שלו. הוא במצב קשה אך יציב. אני פונה לעם ישראל- תתפללו למען אשר מסעוד בן שבה. הוא צריך את התפילות שלכם, במיוחד לפני ראש השנה".
ד"ר איתי זוארץ, מנהל שירות הטראומה בבית החולים אסותא אשדוד, סיפר לאולפן ynet על מצבו: "הוא סובל מפגיעה רב-מערכתית אולם לא נשקפת סכנה לחייו".
5 צפייה בגלריה
נזק נגרם באשדוד כתוצאה מרקטה ששוגרה בזמן טקס החתימה
נזק נגרם באשדוד כתוצאה מרקטה ששוגרה בזמן טקס החתימה
נזקי המטח באשדוד
(צילום: AFP)
"קיבלנו הודעה על דבר הטילים ונערכנו לקליטת הפצועים", סיפר ד"ר זוארץ, "קלטנו 14 פצועים, שישה נפגעי גוף ותשעה נפגעי חרדה. פצוע אחד שהוגדר בינוני הידרדר. הוא סובל מפציעה רב-מערכתית די רצינית. כעת הוא מאושפז, מורדם ומונשם". הרופא סיפר כי משפחתו נמצאת במקום ומלווה אותו: "הם קיבלו את זה קשה, היו איתו כל הלילה", אמר.
ד"ר זוארץ סיפר על הפצועים האחרים שהגיעו לבית החולים: "הגיעה לכאן משפחה עם ילדים ואמא בהריון, וגם פצועים משניים כמו אישה שנחבלה בדרך לממ"ד ופצועי רסיסים במצב קל שפונו במהלך הלילה".

הירי מעזה התרחש אמש בשעה שההסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין נחתמו במדשאת הבית הלבן. מעט אחרי נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובעת ששר החוץ של איחוד האמירויות נשא דברים - נשמעו אזעקות באשדוד ובאשקלון.
במהלך הלילה שוגרו מהרצועה 13 רקטות שוגרו הלילה מרצועת עזה לעבר ישראל. חמש מהן התפוצצו בשטחים פתוחים ושמונה יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. אזעקות נוספות החלו להישמע בעיר שדרות וביישובים במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב, כחצי שעה לאחר שצה"ל החל לתקוף בשטח הרצועה בתגובה לירי לעבר אשדוד ואשקלון.
פורסם לראשונה: 10:36, 16.09.20