7 צפייה בגלריה
אכיפת המשטרה בסגר
אכיפת המשטרה בסגר
(צילום: דוברות המשטרה)
בצל נתוני התחלואה שעדיין גבוהים, הממשלה תתכנס בשבוע הבא לדיון על האפשרות להארכת הסגר מעבר ליום חמישי הקרוב, ובמקביל תדון גם בתכנון היציאה מהסגר ואישור מתווה הדרכון הירוק. לפי שעה מסתמן שמשרד הבריאות יבקש להאריך את הסגר בשבוע נוסף לכל הפחות.
  • נתקלתם בבעיות במבצע החיסונים? ספרו לנו במייל האדום בצירוף טלפון
בכחול לבן עדיין לא גיבשו החלטה, וסבורים שצריך להמתין ולהתבונן בנתוני התחלואה ביום שני או שלישי, ורק אז לדון בנושא. במפלגה גם הציבו תנאי של קיום אכיפה לכל ניסיון להחריף או להאריך את הסגר. שר הביטחון בני גנץ יקיים התייעצויות ויגבש את עמדתו בתחילת השבוע.

7 צפייה בגלריה
ממתינים בגשם לחיסונים בכיכר רבין
ממתינים בגשם לחיסונים בכיכר רבין
ממתינים לחיסון קורונה בגשם בכיכר רבין בת"א
(צילום: רפאל כהן)
בדו"ח של המל"ל שהופץ לחברי קבינט הקורונה תואר כי יש סימנים ראשונים להתייצבות במדדי התחלואה, אך הם ממשיכים להיות גבוהים מאוד. במל"ל הציעו לקדם תקנות שיאפשרו להתנות עלייה למטוס לישראל בהצגת תוצאת בדיקה שלילית שנערכה עד 72 שעות לפני רגע העלייה למטוס, צעד שנקטו בכמה מדינות כדי לבלום את חדירת המוטציות השונות.
במשרד הבריאות הבהירו אתמול כי ימליצו לשלוח לבידוד במלונית את החוזרים מברזיל בישיבה הקרובה, מחשש להתפרצות המוטציה הברזילאית, שהתגלתה בקרב ארבעה תיירים שנחתו ביפן מברזיל. "קיימות בווריאנט מוטציות שעלולות להיות משמעותיות מבחינת קצב ההדבקה", אמרו במשרד. "עלינו לפעול ככל יכולתנו למנוע כניסה של וריאנטים לישראל ואת התפשטותם".
7 צפייה בגלריה
 בסאו פאולו בברזיל. המוטציה החדשה מדאיגה
 בסאו פאולו בברזיל. המוטציה החדשה מדאיגה
בסאו פאולו בברזיל. המוטציה החדשה מדאיגה
(צילום: EPA)
7 צפייה בגלריה
ישראלים שנחתו מדובאי ונכנסים לבידוד במלונית
ישראלים שנחתו מדובאי ונכנסים לבידוד במלונית
חוזרים מדובאי בנתב"ג. המל"ל ימליץ: בדיקה שלילית לפני העלייה למטוס
(צילום: מוטי קמחי)
7 צפייה בגלריה
שרה נתניהו
שרה נתניהו
שרה נתניהו מתחסנת
(צילום: חיים צח / לע"מ)
במקביל, יש מאמץ להמשיך ולהגביר את קצב החיסונים, עד להגעה ליעד שהגדיר נתניהו: יותר מ-200 אלף ביום. אחת המתחסנות אתמול הייתה רעייתו של ראש הממשלה, שרה נתניהו.
במל"ל אמרו כי ישראל תוכל לבחון סיוע בחיסונים לרשות הפלסטינית רק אחרי שתעמוד ביעדים שהגדירה ובהתאם לקיום מלאי מספק של חיסונים. במל"ל הביעו בימים האחרונים גם דאגה מהעלייה בתחלואה בצה"ל.
גם בצרפת מתעניינים במבצע החיסונים הישראלי. בדיון שהתקיים אתמול במדינה בקרב חברי הסנאט ביוזמת ארגון ELNET, ביקשו המחוקקים להתייעץ עם ישראל על אסטרטגיית החיסונים. בדיון השתתף פרופ' רן בליצר המייעץ לקבינט הקורונה. המחוקקים אמרו שיש הרבה מה ללמוד מישראל, בין היתר בכל הנוגע לתקשור ההליך והדרכים להילחם בדיסאינפורמציה. עוד ציינו כי ישראל מדינה פורצת דרך ומהווה מודל לדוגמה עבור צרפת.
במקביל להמשך מבצע החיסונים בארץ, השר גנץ הנחה את צה"ל לחסן את אלפי מרותקי הבית, ובעיקרם קשישים שאינם יכולים לצאת ולהתחסן. לפי שעה מתגבשת תוכנית לניוד מרותקי הבית בסיוע חיילי צה"ל וחובשים צבאיים למוקדי החיסון, או לחיסון הקשישים בביתם, אולם זו האפשרות הפחות סבירה בעיני הצבא. משרד הביטחון יציג למשרד הבריאות את התוכנית בתוך ימים, כדי לחסן במהירות את מרותקי הבית.
את התוכנית שתוצג לאישור משרדי הביטחון והבריאות בתחילת השבוע הבא, מגבשת מפקדת אלון בפיקוד העורף. הכוונה היא להוציא אותה לפועל בעוד כשבוע. לפי ההערכות בצה"ל, מדובר במבצע לוגיסטי שאפשר לסיים בתוך ימים, מאחר שאינו מורכב במיוחד.

526 חולי קורונה נפטרו בינואר

ביממה החולפת אובחנו עוד 7,856 נדבקים בקורונה, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 7.7% מתוך כ-91 אלף בדיקות קורונה שנערכו. על-פי הנתונים, בשבועיים האחרונים נפטרו 526 בני אדם שנדבקו בקורונה – מספר גדול יותר מכלל הנפטרים בחודש דצמבר. שלשום, זה היום השלישי ברציפות, עמד מספר הנדבקים על יותר מ-9,000.
מנגד, מקדם ההדבקה R הארצי ממשיך במגמת ירידה. אתמול הוא עמד על 1.13 ביחס ל-1.14 שלשום. ירידה ניכרת נרשמה גם בחברה החרדית, עם מקדם הדבקה של 1.19 ביחס ל-1.33 לפני שלושה ימים. בחברה הערבית מקדם ההדבקה די יציב ועומד על 1.06. במגזר הכללי מקדם ההדבקה הוא 1.14 ביחס ל-1.16 שלשום.
בתחילת השבוע נרשמה אמנם ירידה במספר המתחסנים, אולם שלשום כבר ניתנו כ-105 אלף חיסונים, בהם כ-51 אלף במנה השנייה. עד כה ניתנו בישראל בסך הכול 2,122,778 חיסונים נכון לאתמול, בהם כ-153 אלף חיסונים במנה השנייה.
בכחול לבן כאמור יבקשו להגביר את האכיפה במקרה של הארכת הסגר, לנוכח ההפרות שתועדו בשבוע האחרון. בסוף השבוע יצאו מבלים רבים לטייל בתל אביב, ואתמול התעמתו חרדים קיצונים בשכונת מאה שערים בירושלים עם שוטרים שהגיעו למקום כדי לאכוף את התקנות.
7 צפייה בגלריה
התקהלות בחופי טיילת תל אביב
התקהלות בחופי טיילת תל אביב
הטיילת בת"א בסוף השבוע שעבר
(צילום: מוטי קמחי)

במקביל, שוטרים איתרו כמה רכבי הסעות שהסיעו תלמידים למוסדות חינוך שנפתחו בניגוד להנחיות בבית שמש. בכמה מהמקרים טענו האחראים כי מדובר במוסד חינוכי שאושר לפעילות. המשטרה מסרה כי השוטרים הורו לנהגים לשוב על עקבותיהם ולהחזיר את התלמידים למקום מגוריהם, וכי לאחראים נרשמו דו"חות. גם בבני ברק נרשמו הפרות של ההנחיות – ואולם אירועים שקיים חתונה נסגר לשבעה ימים. בעל המקום צפוי לקבל זימון לחקירה פלילית.
בסוף השבוע הקרוב צפויה המשטרה להדק את המחסומים בכבישים וברחובות היישובים. השוטרים צפויים לחזור למתכונת מלאה של מחסומים שייפרסו מהיום בשעה 06:00 ולאורך 24 שעות ביממה. בנוסף ל-25 המחסומים הקבועים בצירים הבינעירוניים, ייפרסו עשרות מחסומים גם ביישובים עצמם.
7 צפייה בגלריה
מפת המחסומים שהוצבו בסגר השני בספטמבר
מפת המחסומים שהוצבו בסגר השני בספטמבר
מפת המחסומים בצירים הבינעירוניים
ראש מחלקת המבצעים של המשטרה, ניצב-משנה ישי שלם, אמר כי "אנחנו מבינים את הקושי של הציבור בעת הזו, אבל ברור לכולנו שחייבים לשמור על ההגבלות. בסוף השבוע אנחנו מתכוונים לתת דו"חות ולהקשות על מי שנוסע בצירים, כי אנחנו מבינים שאין סיבה לצאת".
מחסומי המשטרה נפרסו עד אתמול בשעה 09:00 בבוקר ועד 15:30, ולאחר מכן הוצבו שוב בשעה 18:00. המטרה הייתה לאפשר לעובדים חיוניים להגיע לעבודתם מבלי להיתקע בפקקים ארוכים. עם זאת, בסוף השבוע יש ירידה טבעית בהיקף העבודה והתנועה – ועל כן במשטרה החליטו להחמיר את האכיפה.
פורסם לראשונה: 22:17, 14.01.21