5 צפייה בגלריה
פקק פקקים עמוסים בגלל מחסום מחסומים סגר קורונה
פקק פקקים עמוסים בגלל מחסום מחסומים סגר קורונה
במשטרה יחמירו את האכיפה. מחסום בת"א בסוף השבוע האחרון
(צילום: AFP)
מהדקים את ההגבלות: המשטרה נערכת לסוף השבוע הקרוב, ומתכננת לחזור במהלכו למתכונת מלאה של מחסומים - שייפרסו החל ממחר בשעה 06:00 בבוקר לאורך 24 שעות ביממה. לצד 25 המחסומים הקבועים בצירים הבינעירוניים, המשטרה תפרוס עשרות מחסומים גם ביישובים עצמם. הידוק האכיפה מגיע לאחר שבסוף השבוע האחרון, אז הוחמר הסגר, נצפו מבלים רבים בתל אביב ובמקומות נוספים.
עד כה, היו מחסומי המשטרה נפרסים החל מהשעה 09:00 בבוקר ועד לשעה 15:30 - ולאחר מכן מוצבים שוב בשעה 18:00. המטרה הייתה לאפשר לעובדים חיוניים להגיע לעבודתם מבלי להיתקע בפקקים הארוכים שמתרחשים בצירי תנועה מרכזיים בזמן שמוצבים בהם מחסומים. עם זאת, בסוף השבוע ישנה ירידה טבעית בהיקף העבודה ובתנועה, ולכן החליטו במשטרה להחמיר את האכיפה.

5 צפייה בגלריה
התקהלות בחופי טיילת תל אביב
התקהלות בחופי טיילת תל אביב
כך נראה הסגר בטיילת של תל אבי בסופ"ש האחרון
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
התקהלות בחופי טיילת תל אביב
התקהלות בחופי טיילת תל אביב
המשטרה מפנה אנשים מהחופים בת"א ביום שבת
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
מפת המחסומים שהוצבו בסגר השני בספטמבר
מפת המחסומים שהוצבו בסגר השני בספטמבר
מפת המחסומים
ראש מחלקת המבצעים של המשטרה, ניצב-משנה ישי שלם, אמר כי "אנחנו מבינים את הקושי של הציבור בעת הזו, אבל ברור לכולנו שחייבים לשמור על ההגבלות. בסוף השבוע אנחנו מתכוונים לתת דו"חות ולהקשות על מי שנוסע בצירים, כי אנחנו מבינים שאין סיבה לצאת", הוסיף.
לדבריו, "אנחנו כל הזמן לומדים תוך כדי תנועה. החלטנו לפתוח את המחסומים פעם ברבע שעה לבידוק רנדומלי. הבנו למשל שנושא התחבורה הציבורית לירושלים הוא בעייתי, ולכן אגף התנועה בנה נתיב לתחבורה ציבורית ומשאיות. נלמד גם את סוף השבוע, ונפנה את כוחות המשטרה לאיפה שצריך. בסך הכל אנחנו שבעי רצון מהשבוע החולף".
5 צפייה בגלריה
  "לא נפזר תלמידים במוסדות החינוך". הולכים לבית ספר במאה שערים
  "לא נפזר תלמידים במוסדות החינוך". הולכים לבית ספר במאה שערים
"לא נפזר תלמידים במוסדות החינוך". הולכים לבית ספר במאה שערים
(צילום: גלעד כהן)
באשר לפתיחת כמה ממוסדות החינוך במגזר החרדי, השיב שלם כי "אנחנו לא נכנסים פנימה לאכוף כשבני הנוער והילדים בפנים. נטפל בזה בשיח מול המנהלים, ובמקומות שהם יפריעו לנו נגיע עם כוחות מתאימים ונעשה מה שצריך לעשות. המדיניות מול מוסדות החינוך לא השתנתה, אמרנו את זה מההתחלה - לא תראו שוטרים נכנסים למוסדות החינוך בכלל. המשטרה לא תפזר תלמידים במוסדות החינוך. יש שותפים נוספים באכיפה שצריכים לתת את הדעת על העניין הזה, אנחנו לא לבד".
בהמשך אמרה המשטרה כי במהלך השבוע היא חילקה 29 דו"חות בגין הפעלת מוסד חינוך בניגוד לתקנות, ובנוסף ניתנו דו"חות במוסדות על הפרות נוספות כמו אי עטיית מסכה והפרת הגבלת התנועה. לפי המשטרה, מתחילת אכיפת תקנות הקורונה ועד אתמול נרשמו 128 דו"חות בסעיף זה - ודו"חות נוספים נרשמו במוסדות החינוך ובסביבתם בגין הפרות אחרות.
בגין הפרת חובת הבידוד רשמה המשטרה בשבוע האחרון 565 דו"חות, עלייה של יותר מ-30% לעומת שבוע קודם לכן. מתחילת אכיפת התקנות רשמה המשטרה 7,443 בגין הפרת חובת הבידוד וחובת הדיווח.
בתוך כך, מנתוני משרד הבריאות עולה כי אתמול אובחנו 9,408 נדבקים חדשים בקורונה, ושיעור החיוביים עמד על 7.9%. מתחילת השבוע נפטרו 155 חולי קורונה. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,988 חולי קורונה, 1,123 מהם במצב קשה. מספר המונשמים עומד על 280.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 3,826 חולי קורונה - 33 מהם אתמול. ביום שלישי נפטרו 49 חולים וזהו שיא ליום אחד. מאז תחילת השבוע נפטרו בישראל 155 חולי קורונה. מתחילת החודש נפטרו 484 חולי קורונה, לעומת 481 בדצמבר.
מספר קטן מאוד של יישובים עדיין מוגדרים ירוקים - ביניהם תל שבע, מצפה רמון, פרדסיה, גבעת ברנר, עילוט, כפר קרע וצור משה. ויש גם כמה ערים צהובות, ביניהן: גבעתיים, הוד השרון, אילת, הרצליה, נס ציונה, רמת השרון, כפר יונה, קריית ביאליק ורהט. היישובים מודיעין עילית, ביתר עילית, אלעד, כוכב יעקב ועין קנייא מקבלים את הציון 10 והמקסימלי בתוכנית הרמזור. ברכסים וגוש חלב הציון הוא 9.8 ואילו בבני ברק, בית שמש, עין מאהל ותפרח 9.7.
על רקע נתוני התחלואה שעדיין גבוהים, משרד הבריאות צפוי לבקש את הארכת הסגר בשבוע לפחות. עם זאת, דיוני אסטרטגיית היציאה ממנו כבר החלו. מדיונים ראשונים בנושא מסתמן כי המתווה ייצא לפועל בשלוש פעימות - קודם החינוך לצד ביטול מגבלת המרחק וחידוש הטיסות. רק בסוף התהליך, בפעימה השלישית, אמורים להיפתח מסעדות וחדרי כושר.