בפרקליטות מעריכים כי כתב האישום נגד ירין שרף, שפגע בבת 13 במלונית הקורונה ביפו, יתעדכן והאישום יוחמר לעבירת אונס. ממלא מקום פרקליט המדינה עמית איסמן צפוי להודיע עוד השבוע אם המהלך יצא לדרך.
איסמן קיים היום (ראשון) דיון בהשתתפות בכירי המחלקה הפלילית בפרקליטות, אשר פרסו בפניו את הראיות שהיוו את הבסיס לכתב האישום נגד שרף בעבירת בעילה אסורה בהסכמה, שהעונש עליה הוא עד חמש שנות מאסר.
2 צפייה בגלריה
הפגנה על רקע החלטת הפרקליטות בנוגע לירין שרף החשוד באונס קטינה בת 13 במלונית ביפו
הפגנה על רקע החלטת הפרקליטות בנוגע לירין שרף החשוד באונס קטינה בת 13 במלונית ביפו
ירין שרף
(צילום: מוטי קמחי)
התובעים שהובילו את התיק, ובכירי פרקליטות המחוז, הסבירו למ"מ פרקליט המדינה על הקשיים בתיק שמנעו מהם להחמיר את הסעיפים נגד שרף, והבהירו כי גם היום הם מאמינים שהתיק אינו חזק מספיק כדי להאשים את שרף באונס, והמליצו "ללכת על בטוח" בעבירות פחותות יותר.
שרף, נזכיר, לא הואשם באונס מכיוון שלפי הפרקליטות המעשים נעשו בהסכמתה של הנערה, שהציגה את עצמה כבת 14 והזמינה אותו לחדרה. בשל חומר העבירות שהופחתה, כתב האישום הוגש לבית משפט השלום בתל אביב ולא לבית המשפט המחוזי.
החוק קובע כי כאשר לאישה טרם מלאו 14 שנה, קיום יחסי מין איתה נחשב כאונס, הנקרא "אונס סטטוטורי", גם אם הדבר נעשה בהסכמתה. עם זאת, מכיוון שהנערה הציגה את עצמה כבת 14, הפרקליטות החליטה שלא להאשים את שרף באונס, אלא בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד עמית איסמן
עו"ד עמית איסמן
מ"מ פרקליט המדינה עמית איסמן
(באדיבות משרד המשפטים)
אמה של הנערה, אמרה לאחר הגשת כתב האישום כי היא מרגישה שבתה נאנסה בשנית. "מדובר באונס, וכל פרשנות אחרת חוטאת לאמת. חמור מכך, החלטה זו נותנת אור ירוק ומכשירה את האונס הבא", אמרה. "מצב שבו מחד כתב האישום מצביע על אלימות כלפי ילדה בת 13, ומאידך מדבר על בעילה אסורה בהסכמה, לא הגיוני ולא יעלה על הדעת. לא נשקוט עד שהאנס יקבל את מלוא העונש על המעשה החמור שעשה".