ירין שרף (21) לא הואשם באונס הנערה בת ה-13 במלונית הקורונה לנוער בסיכון. כתב האישום שהגישה נגדו פרקליטות מחוז תל אביב הבוקר (חמישי) מייחס לו שתי עבירות של בעילה אסורה בהסכמה וכן הטרדה מינית, איומים, תקיפה ואספקת משקה משכר לקטין.
שרף לא הואשם באונס מכיוון שלפי הפרקליטות המעשים נעשו בהסכמתה של הנערה, היא אמרה שהיא בת 14 והזמינה אותו לחדרה. כתב האישום הוגש לבית משפט השלום בתל אביב ולא לבית משפט מחוזי, בשל חומרת העבירות שהופחתה.
4 צפייה בגלריה
ירין שרף
ירין שרף
ירין שרף והמלונית שבה תקף את הנערה, לפי כתב האישום
(צילום: מוטי קמחי)
החוק קובע כי כאשר לאישה טרם מלאו 14 שנה, קיום יחסי מין איתה נחשב כאונס, הנקרא "אונס סטטוטורי", גם אם הדבר נעשה בהסכמתה. עם זאת מכיוון שהנערה הציגה את עצמה כבת 14, הפרקליטות החליטה שלא להאשים את שרף באונס, אלא בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה. העונש על עבירה זו הוא עד חמש שנות מאסר.
לפי כתב האישום, לאחר ששרף אובחן כחולה קורונה באמצע פברואר הוא פונה למלונית בגוש דן, שאליה הופנו צעירים ממסגרות חוץ ביתיות. שם הוא פגש בנערה, בת 13, שהגיעה למלונית כמה ימים קודם לכן. השניים לא הכירו קודם לכן.
ביום שבו הגיע שרף למלונית, בשעות הערב, הוא פנה לנערה באמצעות אפליקציית אינסטגרם והציע לה לרדת מחדרה ולשבת איתו ועם אחרים במרפסת. במהלך השיחה הציעה הנערה לנאשם לעלות לחדרה. לאחר שהיא ראתה בפרופיל של שרף באפליקציית טיקטוק את גילו היא כתבה לו: "אחי עזוב, אתה יותר מדי גדול", "אתה 21???". בתגובה השיב לה שרף שהוא בן 20 ושאל אותה לגילה. היא ענתה שהיא בת 14 וחזרה בה מהצעתה שיעלה לחדרה.
4 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בילדה בת ה-13 שנאנסה במלונית קורונה
הפגנת תמיכה בילדה בת ה-13 שנאנסה במלונית קורונה
מחוץ לבית המשפט: הפגנת תמיכה בנערה
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בילדה בת ה-13 שנאנסה במלונית קורונה
הפגנת תמיכה בילדה בת ה-13 שנאנסה במלונית קורונה
(צילום: מוטי קמחי)
בהמשך שוב ישבה הנערה עם שרף ועם קטינים נוספים בפינת הישיבה במרפסת. במהלך הערב שרף הציע לה שוב ושוב הצעות מיניות. כשלא נענתה לבקשות איים עליה כי יעשה לה "פרשת אילת 2", בהתייחסו לפרשת האונס הקבוצתי בבית מלון באילת באוגוסט. בנוסף הוא גם סיפק לנערה ולקטין נוסף וודקה, וכן הציע לה מריחואנה והיא הסכימה. הנאשם שב ופנה אל הקטינה במהלך הלילה כמה פעמים וביקש לעלות לחדרה. היא כתבה לו שלא יעלה מכיוון שהיא עייפה וביקשה ש"ישחרר", כלשונה.
למחרת בשעות הצהריים שוב ישבו שרף והנערה במרפסת. מדריך במלונית שהבחין בהם יחד פנה אל הנאשם וביקש ממנו שלא יתקרב אל הנערה והורה לו להפסיק מיד לדבר איתה, לאור פער הגילים המשמעותי ביניהם. מיד לאחר מכן עלתה הנערה לחדרה שבקומה השלישית במלונית. הנאשם עלה אז אל חדרה של הנערה והבחין שהמדריך עולה אחריו במדרגות. שרף אמר למדריך: "מה נראה לך, שאני אעשה משהו עם ילדה בת 14? מה חסר לי את מי לזיין?" וירד חזרה אל הקומה התחתונה.
אז כתב שרף לנערה שתרד למטה, ובתגובה היא השיבה לו שיעלה לחדרה. הוא עלה לחדרה והשניים קיימו יחסי מין. הוא ביקש ממנה לבצע בו מין אוראלי. היא סירבה והוא בתגובה סטר לה בחוזקה. הנערה התעמתה איתו ואמרה שלא יעז לעשות זאת שוב, והוא התנצל.
4 צפייה בגלריה
שוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
שוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
שרף איים על הנערה כי יעשה לה "פרשת אילת 2". המלונית שבה התרחשו העבירות
(צילום: מוטי קמחי)
כמה שעות לאחר מכן שלחה הנערה לשרף תמונה שלה באינסטגרם. בתגובה הוא שלח הודעה שבה שאל אותה איפה היא והודיע לה שהוא מגיע לחדרה. היא השיבה: "לא לא עכשיו", "אני רוצה להיות לבד". למרות זאת הוא עלה לחדרה ודפק על דלתה. היא הסיטה את וילון חלונה וכשהבחינה כי זהו שרף פתחה את הדלת. הוא נכנס אל החדר והשניים קיימו יחסי מין בשנית. לאחר מכן דפק מדריך על דלת החדר וכנשכנס פנימה מצא את שרף מתחבא בשירותים.
הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו של שרף עד תום ההליכים. בבקשה כתבה עו"ד רוית שפיר מפרקליטות מחוז תל אביב: "המשיב ניצל את פערי הכוחות בינו לבין הקטינה, וחרף תובנתו אודות גילה הצעיר מאוד לא חדל ממעשיו עד אשר השיג את מבוקשו. המשיב סירב להשלים עם דחייתו, ובאופן עיקש ותוך הפעלת לחץ על הקטינה, שב והפנה כלפיה הצעות מיניות חוזרות, ולא חדל גם כשבתחילה הביעה בפניו באופן מפורש את חוסר רצונה בהן".
עוד נכתב: "המשיב הפגין חוסר מורא של ממש במעשיו, שעה שהמשיך לפעול להגשמת מטרותיו, חרף הזהרתו באופן מפורש על ידי מדריך במקום, שהורה לו להתרחק מהקטינה לאלתר נוכח גילה הצעיר המאוד. נגד המשיב קמה עילת מעצר בשל העובדה כי הוא דמות ידועה בקרב צעירים המשתמשים בטיקטוק ומנהגו להתבטא באופן משפיל ופוגעני כלפי נשים ולעשות 'שיימינג' (ביוש) ברשת עובדה המעלה חשש להשפעה על עדים בתיק זה.
סנגורו של שרף, עורך הדיון ניר דוד, מסר בתגובה: "כפי שאמרתי מתחילת הדרך אין ולא היה שום אונס. האמת יצאה לאור
מחוץ לבית המשפט נערכה הפגנה לאות תמיכה בנערה. סהר שמואלי (23) שהשתתפה בהפגנה אמרה: "בגלל שאנחנו יודעות שאין לה תמיכה מהמערכת, אנחנו כאן כדי להראות לה שלא משנה מה, אף אחת לא לבד".
לפני הדיון מסרו אמה של הנערה ועו"ד עמית חדד המייצג את המשפחה: "מדובר באונס, וכל פרשנות אחרת חוטאת לאמת. חמור מכך, החלטה זו נותנת אור ירוק ומכשירה את האונס הבא. מצב שבו מחד גיסא - כתב האישום מצביע על אלימות כלפי ילדה בת 13, ומאידך גיסא - מדבר על בעילה אסורה בהסכמה, לא הגיוני ולא יעלה על הדעת. לא נשקוט עד אשר האנס יקבל את מלוא העונש על המעשה החמור שעשה".