כשהעולם עוקב במתח אחרי ספירת הקולות בבחירות בארה"ב רבים תוהים מדוע במדינת נבאדה קצב הספירה איטי כל כך. עד רביעי בצהריים ספרה נבאדה 85% מהקולות אך מאז חלפו שלושה ימים - והספירה בה טרם הסתיימה. עד כה נספרו 93% מהקולות בנבאדה, שם מתנהל קרב צמוד בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ.
לפי התחזיות של AP ו"פוקס ניוז" ניצחון בנבאדה, שמחלקת 6 אלקטורים, מבטיח לביידן את הנשיאות. בימים של המתנה מורטת עצבים להכרעה - גם במדינות נוספות כמו פנסילבניה וג'ורג'יה (שמספר התושבים שלהן גבוה משמעותית מנבאדה) - הגולשים ברשתות החברתיות "הוציאו את התסכול" שלהם על בירת ההימורים של ארה"ב.

גורמים בנבאדה לא מתרגשים מהביקורת - ומהבדיחות על ה"עצלנות" של המדינה. הם אומרים שהם מעדיפים דיוק על מהירות בשנה שבה מספר ההצבעות בדואר חסר תקדים. "כבר אמרנו לכולם שהתוצאות ייקחו לפחות 10 ימים", אמרה ג'ניפר ראסל, דוברת מזכירות המדינה בנבאדה.
באוגוסט אישר בית המחוקקים של נבאדה חוק שמאשר לשלוח לכל בעלי זכות הבחירה מעטפות הצבעה בדואר בתקווה להקטין, או לפחות לא להאיץ, את התפשטות הקורונה ביום הבחירות. את הקולות שמגיעים בדואר - כל עוד החותמת על המעטפות מוכיחה שנשלחו עד יום הבחירות - ניתן לספור עד יום שלישי הקרוב. בינתיים המעטפות ממשיכות להגיע, למרות שמספרן הולך ויורד מדי יום.
5 צפייה בגלריה
הספירה מתעכבת דווקא בבירת ההימורים של ארה"ב
הספירה מתעכבת דווקא בבירת ההימורים של ארה"ב
הספירה מתעכבת דווקא בבירת ההימורים של ארה"ב
"השנה הזאת שונה מבחינתנו", אמרה דינה ספיקולה, שאחראית על רישום מצביעים במחוז וושו, המחוז השני בגודלו במדינת נבאדה שכולל את העיר רינו. "בכל הנוגע לקבלה ובדיקה של הצבעות בדואר הכמות הזאת היא בהחלט משהו שלא ראינו קודם לכן במדינה".
סוכנות הידיעות AP טרם הכריזה על מנצח בנבאדה. יותר מ-1.2 מיליון קולות נספרו עד כה. ג'ו ביידן מוביל בנבאדה ביתרון קטן של 22,567 קולות על פני הנשיא טראמפ – הפרש של 1.8% בלבד.
5 צפייה בגלריה
מחכים לקולות מנבאדה
מחכים לקולות מנבאדה
מחכים לקולות מנבאדה
במזכירות המדינה בנבאדה אמרו בשישי בערב ש-124,500 קולות ממתינים לבדיקה. 90% מהם מגיעים ממחוז קלארק - שכולל את לאס וגאס ופרבריה. ג'ו גלוריה, שאחראי על רישום מצביעים במחוז קלארק, אמר אתמול שהקולות שטרם נספרו נמצאים בכמה קטגוריות - כולל קולות של בוחרים שנרשמו להצבעה או עדכנו את הפרטים שלהם בקלפי ביום הבחירות. כל אחת מהקטגוריות מהן דורשת הליך של כמה צעדים כדי לשמור על טוהר הבחירות.
רוב הקולות שעדיין לא נספרו מגיעים בדואר. הם נבדקים קודם כל במכונה שבודקת את החתימה שמופיעה עליהם כדי לאמת את זהותו של הבוחר. הצוותים בוועדת הבחירות בודקים ידנית את החתימות שלא אושרו על ידי המכונה. לאחר מכן נערכת בדיקה כדי לוודא שהמספר הכולל של הקולות שנבדקו במכונות או על ידי אנשי הצוות זהה למספר הקולות שהתקבלו במשרדים. ברגע שיש אישור הקולות נספרים.
ביום חמישי דווח שמספר של 44,000 קולות שהגיעו בדואר דורש אישור באמצעות תעודת זהות, ול-2,100 קולות אחרים יש בעיה בחתימה. ועדת הבחירות פונה לבוחרים בשתי הקבוצות האלה כדי לוודא את זכאותם להצביע - מה ששוב לוקח זמן.
גלוריה אמר שהוא מצפה שרוב הקולות שנשארו ייספרו עד יום ראשון. בית המחוקקים אישר לסיים את ספירת הקולות עד 12 בנובמבר. גלוריה ציין שהוא ושאר העובדים מתכוונים לנצל את הזמן.
במחוז וושו ועדת רישום המצביעים מסרה שאין לה תקלות בהליך ספירת הקולות. חוץ מהקולות בדואר במחוז יש כ-5,100 קולות חריגים של אנשים שנרשמו להצבעה ביום הבחירות שעדיין צריכים להיספר. לכ-1,800 אחרים יש בעיות בחתימה. "בדיקת המעטפות בדואר ממושכת יותר, אבל לא היו לנו שום תקלות, לא היו לנו שום עיכובים", אמרה ביטאני דרייסדייל, הדוברת.
ומה תושבי לאס וגאס, בירת ההימורים של ארה"ב, חושבים על הספירה הממושכת? מישל ג'ונסון, זמרת שגרה בעיר שנים רבות, אומרת: "זאת נבאדה. היית מצפה שבמדינה הזאת אנחנו נהיה טובים במתמטיקה וטובים במספרים. חשבתי שנהיה 'בחוד החנית' בגלל כל הטכנולוגיה שנמצאת בעיר שלנו".