יום אחרי עזיבה נוספת של בכיר בליכוד, זאב אלקין שהצטרף לגדעון סער, במפלגת השלטון מחכים עדיין להכרעה לגבי קיום בחירות מקדימות (פריימריז) לרשימת המועמדים לכנסת. מי שנבלם על-ידי נתניהו בפעמים קודמות, גלעד שרון, מצהיר באולפן ynet שלא יעזוב - וייאבק מבפנים.
"אני בליכוד, תמיד בליכוד. לא זז מילימטר", אומר בנו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון, שכזכור עזב את המפלגה והקים את "קדימה". "יש מה לתקן בליכוד, הרבה מה לתקן, אבל לתקן מבפנים. אני לא מאמין בכל המפלגות אווירה האלה. כל מיני פיקציות כמו ימינה גדלים בגלל התנהלות בעייתית אצלנו".
מה זה בעיה התנהלותית? צריך לתקן מבפנים? "ברחתי פעם ממשהו? אני לא בורח. אני נשאר בליכוד גם אם אני אחרון בליכוד - אני נשאר בליכוד".
גדעון סער טעה? "בטח. חבל לי, וחבל לי על כל האנשים הטובים האלה, וחבל שנתניהו לא השכיל לשמור על כל האנשים הטובים האלה אצלנו".
סער דיבר איתך? "לא. הוא יודע שזה בכלל לא על הפרק, אני איש ליכוד עד הסוף וכזה אשאר".
איך אתה פותר בעיות שהוצגו אתמול על ידי בשר מבשרכם, אדם שהיה הכי קרוב לנתניהו בתקופות מסוימות, ואומר 'חצר ביזנטית'? "אני את הביקורת שלי מביע כל הזמן, תקופה ארוכה. אם אנשים היו קצת פחות פחדנים, חנפנים ולקקנים והיו עומדים על דעתם מלכתחילה אולי לא היינו מגיעים למצב שאנשים טובים עוזבים אותנו. לא היינו מגיעים לזה שכשאנשים יודעים שמבקשים מהם להפגין בבית משפט, היו עומדים עם טיפה עמוד שדרה, אולי זה היה נמנע. מפחדים, לא אומרים כלום ובסוף הכל מתפרץ. אני את הדברים שלי אומר כל הזמן".
אז הליכוד מלא בחנפנים ולקקנים? "יש לא מעט מהתכונה הזו שמסתובבת שם לצערי. אבל יש גם אנשים טובים ואנחנו את הדבר הזה יש מה לתקן וצריך לתקן מבפנים. אני רוצה שהליכוד ינצח וישלוט להרבה זמן אבל כמו שצריך".
1 צפייה בגלריה
בקלפי הבחירות בדרום ת"א פריימריז הליכוד 2019
בקלפי הבחירות בדרום ת"א פריימריז הליכוד 2019
הפריימריז האחרונים בליכוד, פברואר 2019
(צילום: איתי שיקמן )
אתה רוצה שנתניהו ינצח וישלוט להרבה זמן? "יהיו פריימריז ומי שייבחר ייבחר. בהתנהלות שלו יש בהחלט בעיה ויכול להיות שנלך לאופוזיציה בגלל זה. מכיוון שצריך להשכיל ולשמור את האנשים הטובים אצלנו, צריך לפתוח את השורות. אנשים השתגעו? ארבע פעמים בלי פריימריז?".
פעמיים אותך הוא הצליח לבלום. "יש 130 אלף חברי ליכוד שמשלמים את מסי החבר כל שנה, מה זה מקנה להם? זכות אחת ויחידה - לבחור את הרשימה. גם את זה לוקחים להם? אנחנו חייבים רענון, אם אנחנו חפצי חיים זה סוד כוחנו, הדמוקרטיה. צריך פריימריז ושתהיה רשימה טובה ואטרקטיבית כדי שהליכוד שלנו יישאר בשלטון לטובת המדינה".
אפשר לבלום אותך עדיין? "לא. אי אפשר לבלום אותי, אפשר היה קצת לעכב, לא לעצור".
איך תכפה פריימריז? "החוקה מחייבת. יש המון אנשים שמעוניינים לממש את זכותם לבחור את הרשימה ויש לא מעט אנשים שרוצים להתמודד ואי אפשר לעשות קרקס. זה גם לא הגיוני, כל הרשימה השתנתה".
יש היום מועמדים שיכולים להוביל את התנועה הזו לניצחון? "עם ישראל עם עתיק יומין, תמיד צמחו אנשים. לא באנו לקדנציה של אדם אחד, אנחנו פה להרבה אנשים".
אתה חושב שתהיה בכנסת הבאה? "אם יהיו פריימריז, אני מאמין שכן".
שרון סיכם: "הליכוד מצטייר כצעקות וקללות אבל יש לנו משהו, אנחנו סוחבים איתנו מטען אמיתי; בניין הארץ, חיזוק ההתיישבות, אנחנו לא סומכים על שכנינו, סומכים רק על עצמנו כי אנחנו חיים בסביבה קשה. מאמינים בכלכלה ליברלית, חופשית, צומחת, עם חמלה. חמלה זה חשוב. ואנחנו מאמינים שצריך לתקן את מערכת המשפט, לא להרוס אותה, לתקן. כשאתה בא עם המטען הזה אתה לא צריך לצעוק שום דבר, הדברים מדברים בעד עצמם. אפשר לדבר כמו בני אדם. ל-1,352,449 מצביעי הליכוד מגיע ייצוג הולם ומכובד".