חבר הכנסת משה (בוגי) יעלון (יש עתיד-תל"ם) התראיין הבוקר באולפן ynet לאחר הסערה אתמול במליאה בהצעת ועדת החקירה לפרשת הצוללות, והבהיר כי אינו שולל שיתוף פעולה פוליטי עתידי עם שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי: "אני מאוד מאוכזב מהם, הם יודעים את זה. אני בקשר עם גנץ גם אחרי הקריסה, נפגשנו לאחרונה. שיתוף פעולה פוליטי ייתכן בהמשך", אמר. יעלון הדגיש: "כחול לבן לא תוקם מחדש כגוף. אני לא יודע לעשות ביצה מחביתה".
הוא הבהיר: "אם הם מוכנים להקים איתנו קואליציה בראשות אדם אחר, ודאי שנשתף פעולה. מבחינתנו האופציה היא יו"ר האופוזיציה לפיד". שר הביטחון לשעבר ציין כי על אף אכזבתו - "המטרה נעלה". לדבריו, "יש פה בסוף הרכב פוליטי מסוים, שיתוף פעולה לצורך החלפת נתניהו. כמו שיצאנו לדרך כי הבנו שהוא מוביל את המדינה לאסון ודורס את הדמוקרטיה - לכן כן, כדי להחליף אותו, מוכנים לשתף פעולה".
6 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה כחול לבן
ישיבת סיעה כחול לבן
"מוכן לשתף פעולה עם גנץ ואשכנזי. כחול לבן לא תוקם מחדש". יעלון
(צילום: עמית שאבי)
6 צפייה בגלריה
בוגי יעלון באולפן ynet
בוגי יעלון באולפן ynet
"ההצבעה בכנסת נראתה לי בסדר. מחטף של לוין". יעלון באולפן ynet
(צילום: יריב כץ)
יעלון התייחס לפארסת ההצבעה על ועדת חקירה לפרשת הצוללות אתמול במליאת הכנסת ואמר כי אינו מתיימר לדעת אם הייתה "טעות טכנית". הוא תיאר את הרגעים מנקודת מבטו: "הייתי באולם המליאה, הייתה הצבעה, נראתה לי בסדר. פתאום הקואליציה מערערת. אתם מערערים? בואו נברר את העניין. מיד מחטף של לוין, שמחליף את מנסור עבאס, ומיד מעביר הצבעה אחרת". הוא טען: "כחול לבן לא היו שם, מרוב בושה". יעלון קרא להם: "תפסיקו להתבייש".
הוא אמר כי בסופו של דבר תיפתח חקירה בנושא. "אי אפשר לטאטא את זה מתחת לשטיח. כל כך הרבה עדויות, כל כך הרבה עובדות", הסביר. לדבריו, "מהיום שבו מנדלבליט אמר שאין חשד לפלילים, כבר הוכח שזה לא נכון כי כבר כל סביבתו של רה"מ עם כתבי אישום בכפוף לשימוע".

6 צפייה בגלריה
חברי האופוזיציה
חברי האופוזיציה
חברי האופוזיציה לאחר ביטול ההצבעה. יעלון טוען כי בסוף תיפתח חקירה
(צילום: שמוליק גרוסמן, ערוץ הכנסת)
הוא טען כי נשאל לא פעם - "איפה היית בתקופתך כשר ביטחון?" - וציין: "אני לא העליתי על הדעת עד יומי האחרון בתפקיד, שמישהו מסביבתו של ראש הממשלה ובוודאי נתניהו בעצמו, יעדיפו בצע כסף על פני בטחון המדינה".
- האם אתה ישן בשקט לנוכח החלטתו של היועמ"ש? "לא רק אני לא ישן בשקט - יש עשרות תצהירים בעתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ - שניים מהם נחשפו, והם מטלטלים. תחשוב שיש עוד כמה עשרות כאלה וכאלה שלא הגישו תצהירים. אנשי חיל הים שהתארגנו כרגע למחאה. נוצר פה מעשה פרדוקסלי, אנחנו אומרים בואו תבדקו אותנו, גם את משרד הביטחון, גם את חיל הים. בנימין נתניהו נמלט כמו מבשורה. אם אין כלום ולא היה כלום מה אכפת לך שתהיה חקירה?".
- מה עמדתך לגבי קבלת ההחלטות של היועץ? "אני נותן בו אמון כל עוד לא הוכח אחרת, יש כאלה שמשוכנעים שהוא מעורב בזה, בשחיתות. אני לא אומר את זה. בשום פנים ואופן אבל אני כן מתחילת החקירה פונה אליו ואומר, יש לי בסיס לחשוד בזה".
6 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט
בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט
"נתניהו נמלט מחקירה כמו מבשורה. מנדלבליט מאוים". יעלון
(צילום: רפי קוץ, עמית שאבי)

- אתה אומר לעצור את העסקה, גם היום. "הפגיעה בביטחון הלאומי, עצם זה שלי יש ספק, לעוד מאות ואולי אלפי אנשים בחיל הים, אזרחים שכבר מבינים שיש פה שחיתות. הספק בזה שמערכת המשפט שלנו ממצה את זה, ודאי הספק לגבי רה"מ. זה לא ייגמר בלי חקירה עד הסוף - בין אם חקירה פלילית או בין אם זו ועדת חקירה ממלכתית".
יעלון התייחס לאמירתו של גנץ באולפן ynet בשבוע שעבר ולפיה נבדקת האפשרות להקים ועדת בדיקה בתוך מערכת הביטחון ואמר: "נכון לעשות את זה, אבל לשם לא מביאים פוליטיקאים". לדבריו, "אי אפשר לבדוק את המכלול רק בבדיקה במשרד הביטחון".
6 צפייה בגלריה
"החלפת נתניהו - מטרה נעלה". ארכיון
"החלפת נתניהו - מטרה נעלה". ארכיון
"החלפת נתניהו - מטרה נעלה". ארכיון
(צילום: חיים הורנשטיין)
6 צפייה בגלריה
בוגי יעלון באולפן ynet
בוגי יעלון באולפן ynet
"לא מעט עוזבים את נתניהו. בליכוד מחכים שיוזז". יעלון
(צילום: יריב כץ)
יו"ר תל"ם טוען כי אינו רוצה להיכנס ליחסי נתניהו-מנדלבליט, ולשאלה האם הם "מתואמים". "אתמול אמרתי בכנסת - במדינת ישראל יועץ משפטי מאוים, מאובטח. התובעת של נתניהו, ליאת בן ארי – מאובטחת. הם לא מאובטחים בגללי או בגלל אנשי חיל הים שיוצאים להפגין. הם מאובטחים בגלל שליחיו של נתניהו שאם אין כלום ולא היה כלום, תגמור את העניין הזה. הוא עושה הכול כדי לברוח מהחקירה".
לדברי יעלון, גם חברים בליכוד מחכים שנתניהו "יוזז". "המדינה משלמת מחיר, אנשים מתים בגלל הפוליטיקה והם מתעסקים בכן בחירות לא בחירות", אמר וציין כי עדיף ללכת לבחירות מלהמשיך במצב הקיים: "צריך לקצר את התהליך. תחשוב שביבי ימשוך את גנץ עד נובמבר 2021, מועד הרוטציה, ולא תהיה רוטציה, אני מוכן לחתום על זה, ובמשך שנה שלמה המדינה תמשיך לדמם כמו שהיא מדממת".
הוא התייחס לסקרי הבחירות ששמים את נתניהו בעמדת ראש הממשלה וציין כי "לא מעט עוזבים אותו". לטענתו, "אני פוגש ליכודניקים במחאה. הצעירים שעכשיו יצביעו פעם ראשונה או שנייה שאין להם איך לחיות, עתידם הרוס, לא רואים אור בקצה המנהרה לא יצביעו בשבילו. אבל עצם העובדה שיש לו אפילו עשרים ומשהו מנדטים מצביע על התקלה הגדולה שקיימת פה".