1 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בנתב"ג
בדיקות קורונה בנתב"ג
עובדי בדיקות הקורונה בנתב"ג
(צילום: רויטרס)
שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי המשרד גיבשו שורת המלצות שיוצגו מחר (שלישי) בישיבת קבינט הקורונה, אשר נועדו למקרה שתתחיל עלייה במספר החולים המאושפזים בבתי החולים במצב קשה. בין היתר יוצע לחייב בדיקות מהירות לילדים בכניסה לאירועים גדולים של מאות בני אדם. כמו כן תורחב רשימת המדינות שהחוזרים מהם מחויבים בבידוד גם אם הם מחוסנים, כך שהיא תכלול גם מדינות שלגביהן יש אזהרת מסע חמורה, ולא רק את אלו שברשימת "אזהרת מסע מרבית".
עוד תציע מערכת הבריאות לשרים להגביר את אכיפת הבידודים ולהגדיל לצורך כך את מספר הפקחים והשוטרים. כמו כן יומלץ לבצע את בדיקות הקורונה המהירות גם בכניסה למוסדות הגריאטריים. עוד יומלץ כי הורה של ילד השוהה בבידוד יחויב בבידוד גם הוא.

מאז חצות ועד לשעות הערב אובחנו 369 נדבקים בנגיף הקורונה. למרות שמדובר בנתון חלקי, כבר עכשיו מדובר בנתון היומי הגבוה ביותר בשלושת החודשים האחרונים. מנתוני משרד הבריאות עולה כי היום בוצעו כ-45 אלף בדיקות קורונה, ושיעור החיוביים עומד על 0.8%. בחמשת הימים הראשונים של החודש אובחנו 1,522 נדבקים בקורונה, ממוצע של יותר מ-300 ביום. לשם השוואה בכל חודש יוני, אז החלה ההתפרצות הנוכחית, אובחנו 2,389 נדבקים, ובחודש מאי כולו אובחנו בישראל 918 נדבקים.
למרות העלייה החדה במספר המאומתים, מספר החולים שמצבם קשה - לא עולה באותו קצב חד והערב הוא עומד על 35. בבתי החולים 16 חולי קורונה מונשמים. מפרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,429 חולי קורונה, האחרון שבהם לפני 12 ימים.

מוקדם יותר פרסם משרד הבריאות כי כי הנתונים מצביעים על ירידה בשיעור ההגנה של החיסון מפני הדבקה ומניעת מחלה עם תסמינים, כפי שפורסם לראשונה הבוקר ב-ynet. לפי הנתונים מאז 6 ביוני יש ירידה במועילות החיסון במניעת הדבקה ל-64% ובמניעת מחלה עם תסמינים ל-64%. הירידה נצפתה במקביל התפשטות וריאנט דלתא בישראל. עם זאת, מועילות החיסון במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בקורונה עודנה גבוהה ונאמדת ב-93%.
כמו כן פרסם משרד הבריאות הבהרה שלפיה אין כל המלצה או החלטה בשלב זה לחסן במנה שלישית את הציבור בישראל. "יצוין כי אין למתן מנה שלישית פרוטוקול רפואי או אישור של הרשויות הרגלוטוריות", נמסר. במשרד הבהירו כי הם מקדמים מתן מנת חיסון נוספת למדוכאי חיסון, שלהם הייתה תגובה נמוכה לחיסון.