3 צפייה בגלריה
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב
"נקודת זמן קריטית". בר סימן טוב
(צילום: אוראל כהן)
בסדרת ציוצים בטוויטר, וברקע הדיון שמקיימים הערב (יום א') שרי הוועדה להגדרת אזורים מוגבלים ובו הם שוקלים חלופות לסגרים בשל הזינוק בתחלואה בקורונה, אמר משה בר סימן טוב, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, כי "ישראל נמצאת היום בנקודת זמן קריטית ואני מרגיש שיותר מדי אנשים חושבים שאין סכנה אמיתית".
בתשובות לשאלות של העיתונאי נדב איל, בר סימן טוב הסביר כי "הקפיצה שאנחנו רואים עכשיו היא תולדה של הלימודים ולכן היא תמשיך ותעלה. החגים יעצימו אותה ואחר כך הסתיו. אני הייתי ממקד את כל הקשב במערכת החינוך, באירועים ובלעבור את החגים בשלום".
הוא התייחס גם למתקפות על פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו: "הוא אדם מוכשר וחרוץ. הממשלה בחרה בו בתור הגורם המקצועי שמוביל את המהלך ולכן צריך לתת לו גיבוי. אני, באופן אישי, בטוח ביכולת שלו להוביל את המאמץ הלאומי".
לדברי בר סימן טוב, הוא "מרגיש שיש תחושה של 'נמאס מהקורונה, אז בוא נתעלם ממנה'. לצערנו, כל התקוות שהיא תיעלם מעצמה לא התממשו ולכן חשוב להמשיך במאמץ הלאומי והאישי. אני מבין את הקושי לשמור על המאמץ לאורך כל כך הרבה חודשים, אך אין ברירה. הקורונה כאן. אם לא נרד משמעותית לפני החורף - יהיה הרבה פחות טוב".
3 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה מתחם היבדק וסע מד"א מזרח ירושלים
בדיקת קורונה מתחם היבדק וסע מד"א מזרח ירושלים
ארכיון
(צילום: AFP)
מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר התייחס להגבלות שננקטו בגל הראשון, ש"נועדו להביא אותנו לשגרת קורונה שתאפשר לנו לחיות לצד המגפה עם מחיר נסבל בחיי אדם - כמו שעשו מדינות אחרות. מספר המתים שיש לנו כעת הוא לא גבוה ורחוק מלהיות לא מבוטל והוא עוד יעלה. ראינו גם שהמחיר הכלכלי בכל המדינות דומה מאוד. ההבדל הוא בעוצמת התחלואה".
3 צפייה בגלריה
רוני גמזו
רוני גמזו
"אדם מוכשר וחרוץ". גמזו
(צילום: לע"מ)
"בעיניי", הוסיף בר סימן טוב, "העניין המרכזי הוא שגרת קורונה בטוחה. זה מה שקורה במדינות שמצליחות לשמור על תחלואה נמוכה - ופה אנחנו פחות טובים. החזרנו מהר ובעוצמה גדולה את הלימודים והאירועים. כיום אנחנו מבינים שזו הייתה טעות ומתקנים. בשבדיה אין מערכת חינוך כל כך צפופה כי אין הרבה ילדים, וגם אין אירועים".
עוד אמר מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, כי "יש דבר אחד מאוד חשוב בעיניי - וזה להילחם בנגיף ולא אחד בשני. ישראל, מכל בחינה, היא תא אפידמיולוגי אחד. זה לא אומר שלא צריך לבצע צעדים אזוריים - וביצענו הרבה מאוד מהם בגל הראשון - אלא להבין את האפקט המוגבל שלהם".