יממה של התפרעויות בבנימין: עימותים קשים נרשמו אתמול (שבת) בין פלסטינים ליהודים בעמק שילה שבבנימין. לפי דיווחים, מתנחלים רגמו באבנים משאיות וניפצו את שמשותיהן בכפר קוסרא, בעוד שהמנתחלים דיווחו כי פלסטינים גדעו גפנים בכרמים בהתנחלות אש קודש והציתו שריפות במקום, שאף איימו לפגוע בבתים. בארגון יש דין אמרו כי המתנחלים שהגיעו לקוסרא גם נכנסו ללול תרנגולות וגרמו שם הרס רב.

באש קודש, אמרו תושבים כי גדר הכרם הושחתה וכי הנזק נאמד באלפי שקלים. במקביל, נטען, הוצתה אש שאיימה לכלות את הגידולים החקלאיים ואת בתי היישוב. התושבים מיהרו לכבות את האש. חברי כיתת הכוננות ביישוב אמרו שהותקפו באבנים על-ידי פלסטינים. למקום הוקפצו כוחות צבא ומשטרה רבים.
"אנו קוראים לכוחות הביטחון למצות את הדין ולהשיב את ההרתעה לאזור", מסרו בהתנחלות. "יש לשים סוף לטרור החקלאי".
2 צפייה בגלריה
נזק לכרם ביישוב אש קודש
נזק לכרם ביישוב אש קודש
הגפנים שנגדעו באש קודש
(צילום: אש קודש)
2 צפייה בגלריה
נזק שנגרם למשאית בכפר קוצרא
נזק שנגרם למשאית בכפר קוצרא
נזק שנגרם למשאית בקוסרא
(צילום: יש דין)
בתקופה האחרונה הולכים ומתגברים אירועי החיכוך האלימים סביב שטחים חקלאיים ביהודה ושומרון. במרכז האירועים עומדת התקרית שבמסגרתה ירה החקלאי איתן זאב מדולב לעבר פלסטיני והואשם בירי. בהמשך התרחשה תקרית אחרת בשטח חקלאי ליד כוכב השחר, דבר שהוביל להזעקת כוחות צבא ומשטרה שסגרו את השטח.
ביום רביעי שעבר, דיווחו מתנחלים על תקרית נוספת, שבה, לטענתם, הותקפו באלות בזמן שעבדו בחקלאות באזור מאחז חדש שנקרא "מעלה ישי".
ריבוי המקרים והאלימות שצוברת תאוצה בין יהודים לפלסטינים לא מתרחשת בחלל ריק. היעדר הטיפול בבנייה הבלתי חוקית של שני הצדדים בשטחי C מגבירה את "המאבק" על השטח, והפלסטינים והיהודים נאלצים לחלוק תאי שטח קטנים וצפופים. במשטרה ובעיקר בצבא מנסים בכל דרך למנוע את החיכוכים הללו, גם באמצעות שיחות ופעולות מנע, אך כרגע נראה שהשטח הופך אלים יותר ויותר.
ליאור עמיחי, מנכ"ל יש דין, אמר כי "ערב יום כיפור מתנחלים פורעים ופוגעים בחקלאים פלסטינים ובחיות המשק שלהם, מנפצים שמשות רכבים ומשליטים אימה בקרב תושבי קוסרא. האלימות הזאת מתאפשרת בזכות מי שאמורים להיות גורמי אכיפת החוק ובפועל אינם עושים כמעט דבר, מלבד לספק הגנה לפורעים עצמם ומראית עין של אכיפה, במקום לעצור את הפורעים ולהביא אותם לדין. חייבים לשים לזה סוף".