1 צפייה בגלריה
חיסון קורונה בנתניה
חיסון קורונה בנתניה
חיסון קורונה במתחם בנתניה, בקרוב גם בני 16-18
(צילום: AFP)
להתחסן לפני הבגרות: קופות החולים נערכות לזימון מבוטחים בני 16 עד 18, בעקבות החלטת מנכ"ל משרד הבריאות לאמץ את ההחלטה לחסן את תלמידי התיכון נגד נגיף הקורונה. כל מתחסן יצטרך להביא אישור מהוריו, וזימונים מהקופות לתיכוניסטים יועברו במהלך סוף השבוע או ביום ראשון.
בשלב הראשון מסתמן שהחיסונים יינתנו בקופות החולים, ולא בבתי הספר. ייתכן כי בהמשך, בשיתוף פיקוד העורף ומד"א, יינתנו חיסונים גם בתוך מוסדות הלימוד - אבל תחילה התלמידים יחוסנו בקופות עצמן.
פרט לתלמידים שנולדו בשנתונים 2003 ו-2004, יוכלו להתחסן גם תלמידי חינוך מיוחד בשכבות הגיל של תיכון, תלמידי י"ג-י"ד ותלמידים שנשארו או הוקפצו כיתה. בקופות, שם פועלים לגיבוש רשימת המבוטחים שיזומנו, הבהירו שטרם קיבלו פרטים סופיים לגבי הכמות וההקצאות הנוספות של מנות חיסון לטובת חיסוני התלמידים.


החלטת מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, לחסן את התלמידים התקבלה לאחר שאמש קיימה ועדת התיעדוף דיון מומחים, בראשות ד"ר בעז לב, ובמסגרתו הומלץ על חיסון בני 16 עד 18. בהודעת משרד הבריאות נאמר כי צוותי המקצוע של משרדי הבריאות והחינוך יחד עם קופות החולים יגבשו בשבוע הבא תוכנית לוגיסטית לקידום מבצע החיסון לתלמידים.
מנכ"ל קופת החולים לאומית חיים פרננדס סיפר על "קצב החיסונים המצוין". לדבריו, "התחלנו לתת את המנה השנייה עם שיעור היענות גבוה ביותר של 98%. במקביל, עובדי הקופה ממשיכים לתת במרץ גם את המנה הראשונה ואנחנו שמחים על החלטת המשרד להרחיב את גילי המתחסנים לכיתות י"א וי"ב. אנחנו מבקשים מכל מבוטח שלנו ששייך לאחת מקבוצות התיעדוף ושטרם התחסן לקבוע תור עוד היום, בדגש על מבוטחים בגילי 60 ומעלה ומבוטחים בחברה הערבית ובחברה החרדית".
בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר כי אתמול נשבר שיא המתחסנים ליום - ניתנו 224 אלף חיסונים. בסך הכול עד היום חוסנו כ-2.5 מיליון אזרחים, מתוכם 850 אלף קיבלו גם מנה שנייה.