3,038 ישראלים אובחנו אתמול (יום א') כחיוביים לקורונה - כך לפי נתונים שפרסם מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה. בסך הכול נערכו אתמול כ-50 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 6.3%. מספר החולים שמצבם קשה עומד על 837. אחרי כמה שבועות שבהם מקדם ההדבקה ירד - נרשמה עלייה מ-0.79 ל-0.83.
גם אתמול היו יותר מ-75% מהמאובחנים בני פחות מ-40. 6% בלבד הם בני 60 ומעלה. במקביל נמשכת הירידה בגיל החולים החדשים שמצבם קשה, ואתמול יותר מ-30% מהם היו בני 40 עד 59 - זאת כתוצאה ישירה של מבצע החיסונים ושיעור ההתחסנות הגבוה בקרב בני 60 ומעלה. 9.5% מבני 50 ומעלה טרם התחסנו מסיבות שאינן ברורות.
1 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה ב מודיעין
בדיקות קורונה ב מודיעין
ארכיון. סיכוי לתחלואה קשה עד התחסנות רחבה בקרב בני 60-40
(צילום: AP)

בדו"ח אמ"ן נכתב כי עד להתחסנות רחבה גם בקרב בני 40 ומעלה, יוותר סיכון לתחלואה קשה באוכלוסייה. בשבועות הקרובים תיתכן עלייה חוזרת בתחלואה בשל הסרת המגבלות ותפוצתו הנרחבת של הווריאנט הבריטי, שהפך לדומיננטי בישראל.
בדו"ח הדגישו שוב את החשיבות של הקפדה על ההנחיות – בעיקר לקראת חגיגות פורים - ועל הריחוק החברתי, הימנעות מהתקהלויות, עטיית מסכות תקניות, שמירה על בידוד ועוד.
סגן שר הבריאות יואב קיש קרא באולפן ynet להטיל עוצר לילי בחג: "צריך לחתוך היום או מחר. אני ממליץ על עוצר לילי בפורים, זה מחויב המציאות על רקע כמות המסיבות. אי אפשר להמשיך בפורים כרגיל וכנראה שלא תהיה ברירה אלא לעוצר, המסיבות עלולות להיות מקור הדבקה עצום. מי שיחליט על עוצר לילי זה הדרג המקצועי במשרד הבריאות. אם הוא יחליט כך, אני מניח שיהיה לזה רוב בממשלה.
"יש לנו עדיין אלפי נדבקים ביום, ולא על כולם אנחנו יודעים בזמן אמת. בקרב הצעירים, אנחנו עדיין באחוזים נמוכים של חיסונים. לא נראה מסיבות של בני 70 עד שתיים בלילה, ואת המסיבות של הצעירים צריך למנוע".