1 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
ח"כ מיקי זוהר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), אמר היום (שישי) כי "חקיקת פסקת ההתגברות צריכה להיות תנאי להמשך קיום הממשלה. בזמן ששופטי בג"ץ ממשיכים למתוח את החבל, השמאל אומר שהימין ונתניהו רוצים להרוס את מערכת המשפט".
ח"כ זוהר הוסיף בציוץ בטוויטר: "ברור שהתקשורת מאמצת את השקר הזה ושהאופוזיציה רוכבת עליו בדרך לגיוס מנדטים מהמרכז, אך הגיע הזמן לשלם את המחיר כדי לשנות את המצב".
המתקפה של ח"כ זוהר נגד שופטי בית המשפט העליון מגיעה, בין היתר, ברקע החלטת בג"ץ מאתמול שלפיה יש לפנות את הבתים במצפה כרמים. בג"ץ, נזכיר, קבע בדעת רוב כי יש לפנות תוך שלוש שנים מבנים בהתנחלות שבבנימין, מאחר שהם נבנו על קרקע פלסטינית פרטית.
כמו כן, יצוין כי הצעת החוק לקידום חקיקת פסקת ההתגברות - באופן שיאפשר לכנסת לחוקק חוק שנפסל על-ידי בג"ץ, מהווה את אחד מסלעי המחלוקת בין הליכוד לכחול לבן - המתנגדת לפסקת ההתגברות.
ביום שלישי פרסם יו"ר הקואליציה זוהר עמדה שעוררה תסיסה בכחול לבן: "בעזרת השם, אמליץ לנתניהו לתמוך בפסקת ההתגברות. אסור לנו ללכת נגד הבוחרים שלנו". זמן קצר לאחר מכן התייחסו בכחול לבן לאמירתו של ח"כ זוהר - והבהירו: "לא נאפשר חקיקה אנטי דמוקרטית. כך הבטחנו לציבור הישראלי וכך נעשה כדי לשמור על מדינת ישראל".
בכחול לבן הוסיפו: "זה מה שסוכם כשהקמנו את ממשלת האחדות. אנחנו נעמוד בהסכמים, ומצפים גם משותפינו האחרים לעמוד בהם".
פסיקת בג"ץ מאתמול הופכת את החלטת המחוזי בירושלים מאוגוסט 2018, שהורה להסדיר את מעמד המבנים בהתנחלות תחת "תקנת השוק". בפסק הדין, שניתן על-ידי הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה חנן מלצר והשופט ניל הנדל, נקבע כי תימנע הקמת מבנים בלתי-חוקיים נוספים במקום, וכי המבנים הקיימים שבנויים יפונו.
עם זאת, בג"ץ הורה כי פינוי המבנים יתבצע רק לאחר שיימצא למחזיקים, בתוך שלוש שנים מיום מתן פסק הדין, מענה חלופי ראוי והולם בדרך של הקצאת קרקע חלופית על אדמות מדינה והקמת מבנים חליפיים או העתקת המבנים הקיימים לקרקע החלופית.