עשרות נוסעים שנחתו אתמול (חמישי) אחר הצהריים מדובאי בנמל התעופה בן גוריון סירבו להתפנות למלוניות בידוד של פיקוד העורף, כפי שמחייבים הנהלים שנכנסו לתוקף בתחילת השבוע, כיוון שאין בטרמינל 3 ועדת חריגים שיכולה לאשר לחלקם לצאת לבידוד ביתי. במקום נוצרה מהומה שכללה צעקות וקללות. בהמשך פונו הנוסעים בכוח לממלון דן פנורמה בירושלים.
עד לפינויים בכוח נשארו הנוסעים כמה שעות בטרמינל 3 בנמל התעופה, וסירבו להתפנות למלוניות, בטענה שנציגי פיקוד העורף מסרבים לבקשתם לעבור בפני ועדת חריגים. בגלל המהומה שנוצרה במקום הוזעקו שוטרים שהזהירו את הנוסעים כי אם לא יתפנו הם יקבלו דו"חות.
4 צפייה בגלריה
נוסעים שנחתו אחר הצהריים בנתב"ג מדובאי מסרבים להתפנות למלוניות בידוד
נוסעים שנחתו אחר הצהריים בנתב"ג מדובאי מסרבים להתפנות למלוניות בידוד
השוטרים איימו בדו"חות. המהומה בנתב"ג
"אני בהריון אחרי שתי הפלות", סיפרה ל-ynet יובל שחזרה מחופשה בדובאי. "אני דורשת לעבור ועדת חריגים כי אני במצב שונה מכל השאר. אני לא מוכנה לסכן את עצמי ולהתפנות למלונית וזה הזוי שאין פה את הוועדה שהבטיחו לנו".
לדבריה, בשיחות עם נציגי פיקוד העורף והשוטרים, נאמר לה וליתר הנוסעים שזאת בעיה שלהם שהם טסו לדובאי. "הנציגים פה, גם מהמשטרה וגם מפיקוד העורף, צועקים עלינו. אמרו לנו שזה המצב ושזאת בעיה שלנו שטסנו לדובאי וכרגע אנחנו צריכים לשלם את המחיר על החופשה שלנו. זה יחס מזלזל, כאילו שאנחנו עבריינים".
הנוסע אדיר סיפר: "אני מבין שכולם דואגים מהמוטציה אבל יש פה כאלה שטסו לפני שהוחלט על בידוד במלוניות ככה שזה לא בסדר שכל רגע משנים את ההחלטות. יש פה אנשים שיכולים לעשות את הבידוד בבית. שיעשו לנו בדיקות קורונה וניסע מכאן, אני לא מוכן שיכלאו אותי במלונית וכך גם כמעט כל הנוסעים".

מוקדם יותר אתמול נעצרו חמישה בני אדם בחשד להפרות סדר שהתרחשו בלילה במלונית קורונה הפועלת בבית המלון דן פנורמה בירושלים. בתיעוד שהגיע לידי ynet נראים הישראלים שחזרו לארץ מדובאי מתפרעים במלונית שאליה הם סירבו תחילה להתפנות.
גם הישראלים הללו מחו על כך שבנתב"ג לא נכחו נציגים של משרד הבריאות, שיבחנו את בקשתם להימנע מבידוד במלונית. גורם בנתב"ג סיפר בעקבות המקרה כי "אין בשדה אף נציג ממשרד הבריאות. הבטיחו לכולם שיהיה, המדינה פרסמה שתהיה ועדה של משרד הבריאות בשדה ואין. כולם מתכחשים ומפילים הכול על פיקוד העורף".
4 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בנתב"ג
בדיקות קורונה בנתב"ג
עמדת בדיקות קורונה בנתב"ג
(צילום: AFP)

במשרד הבריאות הבהירו כי "הפטור בשדה ניתן רק לבעלי אישורים בנתב"ג שנמסרו לנציגי רשות האוכלוסין בעמדות בנתב"ג. אם אין בידיהם האישורים הנדרשים, נציג רשות האוכלוסין מעביר את הפנייה לנציג משרד הבריאות לבחינה נוספת". עוד נמסר: "נציגי פיקוד העורף במלוניות אוספים בקשות ומעבירים אותן בכפוף למסמכים רלוונטיים לוועדת חריגים במשרד הבריאות אשר דנה פעמיים ביום בבקשות. נזכיר כי הבידוד במלונית נועד לעצור וריאנטים לנגיף קורונה, הנפוצים בדרום אפריקה ודובאי כדי למנוע סכנה של הפצתם בישראל. מתוך מטרה לשמור על בריאות הציבור".
לפי החלטת הממשלה מיום ראשון, כל השבים מאיחוד האמירויות נדרשים להיכנס לבידוד במלוניות. זאת עקב החשש מהימצאות המוטציה הדרום-אפריקנית בקרב הישראלים החוזרים משם - מוטציה שלפי ההערכות מדבקת הרבה יותר מהזן הרגיל של הקורונה. כמו כן, הוארכה בשבועיים חובת הבידוד במלונית לכל מי שחוזר מכל מדינה בעולם - אלא אם הסכים להיבדק עם כניסתו לארץ והתחייב לבצע בדיקה נוספת תשעה ימים לאחר מכן. אם הסכים, יוכל להעביר את תקופת הבידוד בביתו.
פורסם לראשונה: 22:00, 21.01.21