ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא אמש (יום ראשון) לוושינגטון יחד עם המשלחת הישראלית לצורך חתימת הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין. את המדינות הערביות ייצגו בטקס שרי החוץ עבדאללה בן זייד מהאמירויות ועבד אלטיף אלזיאני מבחריין.
אל הטיסה הצטרף גם ראש המוסד יוסי כהן, שאמר כי "מדובר ברגע מאוד מרגש. עבדנו על זה הרבה שנים, ויהיו עוד מדינות".

4 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו בעליה למטוס
בנימין ושרה נתניהו בעליה למטוס
מנופפים לשלום. הזוג נתניהו לפני הכניסה למטוס
(צילום: אבי אוחיון לע"מ)
4 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו בעליה למטוס
בנימין ושרה נתניהו בעליה למטוס
(צילום: אבי אוחיון לע"מ)
4 צפייה בגלריה
ראש המוסד יוסי כהן
ראש המוסד יוסי כהן
הצטרף למשלחת. ראש המוסד עולה למטוס
(צילום: איתמר אייכנר )

ראש הממשלה ורעייתו שרה נופפו לשלום לפני העלייה למטוס, אך לא דיברו עם העיתונאים. למרגלות המטוס הונפו דגלי ישראל, ארצות הברית, איחוד האמירויות ובחריין. יאיר נתניהו הגיע לטיסה כחלק משיירת ראש הממשלה, והוברח פנימה במהירות. גם ציפי נבון, מזכירתה ואשת סודה של שרה נתניהו שמלווה את ילדי המשפחה, הצטרפה לטיסה.
קברניט טיסת אל על, ניר צוק, בירך את הנוכחים והביע תקווה שהשנה החדשה תספק לנו עוד הסכמי שלום, לרבות שלום בית. הוא דיבר גם על רצונם של עובדי אל על לחזור לטוס - וציין שהדבר תלוי בנוכחים בטיסה.
4 צפייה בגלריה
המטוס
המטוס
המטוס שלוקח את מהמשלחת הישראלית לוושינגטון
(צילום: איתמר אייכנר )
מוקדם יותר, במסיבת העיתונאים שבה הודיע על הסגר, אמר נתניהו כי "הלילה אני יוצא בשליחות אזרחי ישראל למשימה היסטורית - להיפגש עם נשיא ארה"ב ונציגי איחוד האמירויות. אני יוצא להביא שלום תמורת שלום, שלום תמורת עוצמה. שני הסכמים בחודש אחד. זהו עידן חדש של שלום, שלמענו אני פועל 25 שנים".
לדברי נתניהו, "ההסכמים הללו יהיו איחוד של שלום מדיני וכלכלי, ויזרימו למשק מיליארדי דולרים. זה תמיד טוב, אבל טוב במיוחד בתקופת הקורונה".

ארגוני המחאה נגד ראש הממשלה, בהם "הדגלים השחורים", "קומי ישראל", "קריים מיניסטר", "הבעלבתים", "צעדת מיליון" ועוד, הפגינו סמוך לשערי הכניסה לנמל התעופה בן גוריון - במטרה לשבש את המראת המשלחת הישראלית לוושינגטון. הפעילים ניסו לייצר פקק במטרה לעכב את שיירת ראש הממשלה בדרכה למקום, וחסמו את הכניסה המזרחית לשדה. לטענתם, "רגע לפני 'סגר נתניהו', הנאשם מרים ידיים ובורח לארבעה ימי קמפיין וקוקטייל בארה"ב".
איחוד האמירויות ובחריין הן המדינות הערביות הראשונות שחותמות על הסכם שלום עם ישראל, מאז ההסכם שנחתם עם ירדן ב-1994. מלבד ההתפתחות הדיפלומטית לטובתה של ישראל, מדובר גם בהישג חשוב עבור מדיניות החוץ של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, רגע לפני הבחירות לנשיאות ב-3 בנובמבר.
הפלסטינים, נזכיר, תקפו גם את בחריין וגם את איחוד האמירויות על ההסכם - והמדינות הערביות היחידות שהביעו בו תמיכה הן עומאן ומצרים. ירדן פרסמה הודעה צוננת שלפיה "הצעד הנדרש כדי להשיג שלום אמיתי והוגן צריך לבוא מצידה של ישראל", וסעודיה אמרה כי "לא תהיה נורמליזציה עם ישראל בלי הסכם עם הפלסטינים". עם זאת, סעודיה אפשרה לטיסות בין ישראל לאמירויות לעבור מעל שטחה.
פורסם לראשונה: 23:14, 13.09.20