ביום ראשון תצא מנתב"ג טיסה מיוחדת לאנטבה, אוגנדה, שתעבור לראשונה מעל השטח האווירי של סודן. זאת תהיה הטיסה המסחרית הראשונה של מטוס ברישום ישראלי מעל שמי המדינה, שצפויה לחתום על הסכם נרמול יחסים עם ישראל.
מטוס בואינג 737 של "סאן דור", חברת הבת של אל על, ימריא מישראל ריק ויחזור ארצה כשעליו 153 אזרחי אוגנדה שיגיעו להשתלמות בחקלאות מטעם משרד החוץ. הטיסה, שתימשך כחמש שעות, צפויה לנחות בארץ בסביבות 18:30 ובזכות המעבר מעל סודן תהיה קצרה בכחצי שעה מהזמן הצפוי לה במסלול אחר.
2 צפייה בגלריה
המראת המשלחת לבחריין
המראת המשלחת לבחריין
מטוס המשלחת הישראלית לבחריין
(צילום: דוברות אל על )
כמו כן, ביום שלישי תתקיים טיסה היסטורית נוספת של החברה, הפעם לפנום פן, בירת קמבודיה. גם בטיסה זו יגיעו לארץ כ-250 משתלמים בחקלאות.
הסכמי כינון היחסים שישראל חתמה עם מדינות ערביות באזור ("הסכמי אברהם") כבר הולידו כמה טיסות היסטוריות וסייעו לקיצור הזמנים. לפני כחודשיים הודיעה סעודיה שתאפשר לכל המטוסים הממריאים מאיחוד האמירויות או נוחתים בה לעבור מעל שטחה, ובכך תיצור קו ישיר בין ישראל לאבו דאבי שטיסותיו יימשכו כשלוש שעות. כמו כן, ישראלים יוכלו להגיע לטיסות המשך מדובאי למזרח הרחוק.
2 צפייה בגלריה
מסלול הטיסה מאבו דאבי לישראל
מסלול הטיסה מאבו דאבי לישראל
מסלול הטיסה מאבו דאבי לישראל
עוד באותו החודש טס לראשונה מטוס של חברת ישראייר למנאמה, בירת בחריין. הטיסה נשמרה בסוד עד ההמראה ובה היו בכירים ישראלים שדנו עם עמיתיהם מבחריין בנוסח הסופי של הסכם השלום, לצד בעלי תפקידים שבדקו את האפשרות להקים בממלכה תחנה של חברת התעופה.
כמו כן, בחודש שעבר נחתם הסכם תעופה היסטורי בין ישראל לירדן שיאפשר טיסות חוצות במרחב האווירי של שתי המדינות, הן של מטוסים אזרחיים והן של מטוסים צבאיים. ההסכם יקצר המידה רבה את זמני הטיסה בין מדינות המפרץ, אסיה והמזרח הרחוק ויביא לחיסכון ניכר בדלק ופליטת מזהמים.