2 צפייה בגלריה
המל"ל מאיר בן שבת
המל"ל מאיר בן שבת
ראש המל"ל מאיר בן שבת
(צילום: אוהד צויגנברג)
ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, הודיע אמש (יום ד') לראש הממשלה נפתלי בנט על רצונו לסיים את התפקיד אחרי ארבע שנות כהונה.
בן שבת המשיך בתפקידו כראש המל"ל עם כניסתו של בנט לתפקיד ולפי הודעת לשכת ראש הממשלה, עשה זאת במטרה לאפשר שמירה על היציבות והרציפות התפקודית. מלשכת בנט נמסר כי בן שבת יכהן בתפקידו עד לסוף חודש אוגוסט, ועד אז ימונה לו מחליף שגם יקיים עמו הליך חפיפה סדור.
בנט ביקש להודות לבן שבת, ומסר: "ברצוני לשבח את מאיר בן שבת על שנים ארוכות של תרומה לביטחון ישראל בצורה מקצועית ומוצלחת. מאיר כיהן בשורה של תפקידים ובכולם הפגין ביצועים מרשימים, תוך הבנה מעמיקה של האתגרים המדיניים והביטחוניים מולם ניצבת מדינת ישראל. גם במשבר הקורונה, עבד מאיר ימים כלילות למען בריאותם של אזרחי ישראל, ותפקד בצורה ראויה להערכה. אני סמוך ובטוח כי נכונה לו עוד תרומה רבה למדינת ישראל גם בעתיד".

בן שבת נכנס לתפקידו אחרי ששימש ראש מרחב דרום בשב"כ, ובשנה האחרונה עלתה האפשרות שימונה לראש השב"כ אחרי נדב ארגמן. במערכת הפוליטית האשימו בשנים האחרונות את בן שבת בכך ששירת את צרכיו האישיים של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, אחרי שנשלח אל קרוב משפחתו הרב חיים דרוקמן, מראשי הציונות הדתית, כדי לשכנע את בנט ושקד להישאר בממשלת נתניהו ב-2017.
על בן שבת נמתחה ביקורת גם על כך שפנה מעל ראשיהם של שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי למפקד חיל האוויר עמיקם נורקין בשאלה על האפשרות של מכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות, עסקה שנחשפה לראשונה ב"ידיעות אחרונות". בכירים בשב"כ איימו לפני כחצי שנה שיתפטרו מתפקידם אם בן שבת ימונה לראש השב"כ במקום ארגמן.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש השכ"כ נדב ארגמן וראש המל"ל מאיר בן שבת בקריה בתל אביב
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש השכ"כ נדב ארגמן וראש המל"ל מאיר בן שבת בקריה בתל אביב
בן שבת עם נתניהו, ארגמן והמזכיר הצבאי אבי בלוט. הוזכר כמועמד לראש השב"כ
(צילום:קובי גדעון, לע"מ)
ראש המל"ל היוצא היה אחראי לשורת הישגים ישראליים, וניהל מצד המל"ל את תכלול משבר הקורונה. גורם מדיני סיפר לפני שנה שבן שבת היה אחראי להסכם שאפשר טיסה ישירה של אייר אינדיה לישראל וממנה מעל שמי סעודיה, לפריצת הדרך ביחסים עם צ'אד ולהסכם עם רוסיה שאפשר את החזרתה הביתה של נעמה יששכר. בן שבת היה גם אחראי למאמצי ההסדרה מול חמאס, וביקר בקהיר כמה פעמים תוך שהוא שותף מרכזי בשיחות.
בן שבת עמד בראש המשלחת הישראלית הרשמית הראשונה שיצאה לאבו דאבי אחרי ההכרזה על הסכמי הנורמליזציה עם איחוד האמירויות. עם נחיתתו באבו דאבי, אמר בערבית: "אני מתרגש להיות כאן כראש המשלחת הישראלית, ליצירת חזון חדש ושיתוף פעולה בתחומים רבים. השתתפו עמנו בכינון שלום באזור".
ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו אמר כי הוא מודה לבן שבת על מה שהגדיר "שירות יוצא מן הכלל למען ביטחון ישראל". לדברי נתניהו, "מאיר סייע לי רבות בפעולות גלויות וסמויות להבטחת ביטחוננו ועתידנו, ובהשגת הסכמי השלום ההיסטוריים שהבאנו בין ישראל למדינות ערב. אני מודה לו על שירותו המסור במאבק המוצלח שהובלנו נגד הקורונה. מאיר - תודה על לילות ארוכים וימים עמוסים. עם ישראל חייב לך תודה גדולה".
פורסם לראשונה: 23:10, 30.06.21