3 צפייה בגלריה
רוסיה אלכסיי נבלני מדרגות בית חולים ברלין גרמניה
רוסיה אלכסיי נבלני מדרגות בית חולים ברלין גרמניה
נבלני במדרגות בית החולים בברלין. "מתאושש מהר מהצפוי"
(צילום: EPA)
מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני, שהורעל בחודש שעבר ברוסיה, נפגש עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בשבוע שעבר. כך אישרו היום נבלני והממשלה בגרמניה. "הייתה פגישה, אבל אין צורך לקרוא לה 'סודית'", כתב נבלני בטוויטר בהתייחס לדיווחים בתקשורת הגרמנית ולפיהם מרקל ביקרה אותו בחשאי במהלך שהותו בבית החולים בברלין, שבו שהה 32 יום.
"זה היה ביקור פרטי עם משפחתי. היא שוחחה איתנו ואני אסיר תודה לקנצלרית שביקרה אותי בבית החולים", כתב האופוזיציונר הרוסי. גם דובר ממשלת גרמניה טען כי הפגישה "לא הייתה סודית". המגזין הגרמני "דר שפיגל" דיווח לפני כן כי מרקל ביקרה את נבלני, אך לא ציין מתי אירע אותו ביקור. נבלני שוחרר מבית החולים בשבוע שעבר.

3 צפייה בגלריה
רוסיה גרמניה ולדימיר פוטין ו אנגלה מרקל פגישה בעיירה גראנזי ליד ברלין
רוסיה גרמניה ולדימיר פוטין ו אנגלה מרקל פגישה בעיירה גראנזי ליד ברלין
נפגשה עם יריבו. פוטין ומרקל
(צילום: EPA )
נבלני שהה 32 יום בבית החולים, מתוכם 24 ימים בטיפול נמרץ. לדבריו, הוא יישאר בגרמניה לעת עתה כדי להמשיך בשיקומו. נבלני, פוליטיקאי וחושף שחיתויות שנחשב למבקרו החריף ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הוטס לגרמניה יומיים לאחר שהורעל ב-20 באוגוסט בטיסת פנים ברוסיה.
הוא שהה יומיים בתרדמת בבית חולים בעיר אומסק בסיביר, שם אמרו הרופאים הרוסים כי לא מצאו שום זכר להרעלה. מומחים לנשק כימי בגרמניה קבעו לאחר מכן כי הוא הורעל באמצעות החומר הכימי נוביצ'וק, שפוגע במערכת העצבים. ממצאים אלה אושרו גם על ידי מעבדות בצרפת ובשבדיה.
מקורביו של נבלני האשימו את הקרמלין במעורבות בהרעלה, אולם גורמי הממשלה במוסקבה הכחישו. בשבוע שעבר אף דווח כי פוטין טען בפני נשיא צרפת עמנואל מקרון כי ייתכן שנבלני הרעיל את עצמו. מרקל כינתה את ההרעלה "ניסיון רצח".
סגנה אולף שולץ, כינה היום את ההרעלה "מתקפה רצחנית ואכזרית". לדבריו, מנקודת מבטה של גרמניה לא יכול להיות ספק כי מדובר בהרעלה. "כמה מדינות הגיעו לאותה מסקנה, ולכן אנו קוראים לרוסיה לשתף פעולה בחקירה. אירופה תצטרך להחליט יחד על תגובה הולמת", הוסיף שולץ.
3 צפייה בגלריה
אלכסיי נבלני מנהיג אופוזיציה רוסיה תמונה ראשונה בית חולים ברלין הרעלה נוביצ'וק
אלכסיי נבלני מנהיג אופוזיציה רוסיה תמונה ראשונה בית חולים ברלין הרעלה נוביצ'וק
בקרמלין ממשיכים להכחיש מעורבות בהרעלת נבלני. תמונתו הראשונה מבית החולים
( צילום: AFP)
ברוסיה הגיבו בכעס לדרישה לבצע חקירה מקיפה, ודרשו מנגד מגרמניה לשתף נתונים רפואיים שיש בידה או להשוות ביניהם לבין הערכות הרופאים ברוסיה. גרמניה ציינה כי לרופאים הרוסים דגימות משלהם, מכיוון שטיפלו בנבלני ב-48 השעות הראשונות לאחר שהורעל.
"נבלני מתאושש מניסיון ההרעלה מהר מהצפוי", אמר אתמול ראש המטה של נבלני. בריאיון לרשת הטלוויזיה הגרמנית RTL ציין כי "הוא מתפקד הרבה יותר טוב, הייתי אומר אפילו טוב מהצפוי. כמובן שאלה חדשות טובות שמשמחות אותנו מאוד".