פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו ביקר היום (שבת) בטירה ברקע עליית התחלואה בעיר, ואמר בפגישה עם העירייה "מבחינתי שיטילו קנס של 50 אלף שקל על כל משפחה שלא שומרת על הכללים בחתונות". הוא הציע להטיל סגר על העיר "כל עוד מפירי בידוד מסתובבים חופשי". ברקע המתקפות עליו השבוע הבהיר: "אני לא אתפטר ואמשיך להיאבק בקורונה בכל מקום".
2 צפייה בגלריה
רוני גמזו בטירה
רוני גמזו בטירה
רוני גמזו בטירה
מספר החולים הפעילים בעיר עומד כעת על כ-500, כאשר בשבוע האחרון אובחנו 348 נדבקים. סגן ראש העיר ד"ר וליד נאסר שנכח בישבה אמר: "לצערי הקנס של 5,000 שקל לא מעניין את בעלי החתונות. הם מסדרים את הקנס מראש".
חבר הכנסת אחמד טיבי שנכח גם הוא הוסיף: "אדם שמפר בידוד הוא כמו עבריין שמסתובב בכביש ויורה. אדם כזה הוא פושע. סיפרו לי שלפני כמה שבועות משפחה שהגיעו אליה לניחום אבלים ביקשה לא ללחוץ ידיים לקשיש שהיה במקום בגלל שהוא חולה קורונה. למה הוא צריך להיות שם ולקבל את האנשים?".


גמזו טען: "לא יכול להיות שישנם 500 נדבקים ומספר האנשים שנמצאים בבידוד הוא רק 300. על כל משפחה שיש בה נדבק להישאר בבית".
הוא הוסיף: "שנת הלימודים בטירה לא צריכה להיפתח כי היא מסומנת כעיר אדומה. מחר אמורה להתקבל החלטה בממשלה בעניין היישובים שסימנו אותם באדום".
בישיבה השתתפו גם נציגי פיקוד העורף, האחראי על תיק הקורונה בחברה הערבית איימן סייף, ומפקד תחנת משטרת טירה דודי רוזנטל.
2 צפייה בגלריה
רוני גמזו בטירה
רוני גמזו בטירה
נציגי פיקוד העורף והמשטרה בישיבה


לפני יומיים התייחס גמזו בראיון ל-ynet למתקפות נגדו השבוע, בעיקר מצד ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), ואמר כי "אבל לפעמים כשאתה ניצב מול קשיים ועקיצות - יש את המחשבות הללו". הוא הוסיף: "אני מתגעגע לאיכילוב, בוודאי". הוא התייחס גם לאפשרות של הטלת סגר: "אם ניכנס לסגר - נצא ממנו עם מערכת מתוקתקת".
פרופ' גמזו אמר כי הוא סבור כי "שרי הממשלה לא מפנימים עד הסוף את המורכבות והקושי, גם של האזרחים, גם של הורדת התחלואה בערים וגם של הצורך של הציבור לראות פעולות שנועדות להוריד את התחלואה - כי הם נחנקים".
בעת הזו", הוסיף גמזו, "בעת משבר הקורונה העולמי, בעלי תפקידים צריכים לקבל החלטות קשות ומורכבות. אני לא מבין את ההתקפה הזו של ח"כ זוהר. הציבור מצפה להחלטות מורכבות וקשות ולא למתווים. אני לא רוצה לעקוף את הבעיה".