3 צפייה בגלריה
דובאי
דובאי
דובאי
(צילום: shutterstock)
16 שעות לפני המראתה של הטיסה המסחרית הישראלית הראשונה לדובאי - סעודיה אישרה את נתיב הטיסה בשטחה, מה שהעניק אור ירוק לחברות הישראליות להוציא את הטיסות כמתוכנן. ל-ynet נודע כי גורמים בכירים בישראל ניסו להפעיל את האמריקנים כדי שישכנעו את סעודיה לאפשר לחברות הישראליות לטוס מעל שטחה. לבסוף המאמצים הצליחו בזכות קשריו של שליחו המיוחד של טראמפ, ג'ארד קושנר, שאמור להיפגש עם יורש העצר בן סלמאן.
ללא מעבר מעל שטחה האווירי של סעודיה, ישראייר הייתה צריכה לבטל את טיסתה לדובאי המתוכננת לשעה 22:00, היות שמסלול עוקף דרך מפרץ עדן והים הערבי יכפיל את הדרך והמסלול יהפוך ללא מעשי, מאחר שהחברה מפעילה מטוסי איירבוס A320 עם טווח יחסית מוגבל.
אתרי חברות התעופה הישראליות עודכנו הבוקר בהתאם על המתרחש, כך שאת פני הגולשים קיבל חלון קופץ עם הודעת עדכון על הטיסות לדובאי. "כפי שפורסם באמצעי התקשורת אנו חווים קשיים נקודתיים באישור הטיסות מעל סעודיה בדרך אל דובאי", נכתב באתר ישראייר. "האירוע מטופל בתשומת לב על ידי הגורמים הממשלתיים הבכירים ביותר ואנו אופטימיים באשר למועד סיום המשבר".
3 צפייה בגלריה
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר איירבוס A320
איירבוס A320 של ישראייר. ינחת מחר בדובאי?
(צילום: shutterstock)
בכירים בחברות התעופה הישראליות מתחו היום ביקורת על העובדה שנוצר מצב שבו חברות תעופה זרות מקבלות עדיפות על פני החברות הישראליות. "למרות שלנו אין אישור לטוס מעל סעודיה, חברת 'פליי דובאי' כבר עושה את זה, עם שתי טיסות יומיות לדובאי ועוד מעט הם יגדילו את זה לשלוש טיסות יומיות", אמר היום בכיר באחת החברות. "אם המשבר הזה לא ייפתר זה נזק כבד לתעופה הישראלית".
לדבריו, "אחרי הקיפוח מול אייר אינדיה בטיסות להודו (שרשאית לעבור מעל סעודיה - א"ב) לא נוכל לקבל קיפוח נוסף בטיסות לאמירויות וליעדים במזרח". בשבוע שעבר, עם השקת הקו המסחרי של 'פליי דובאי' לישראל, אמר ראש הממשלה בטקס שנערך בנתב"ג כי "אנחנו כבר טסים מעל ערב הסעודית כפי שאתם יודעים כי כל הטיסות האלה מתנהלות מעל ערב הסעודית כולל טיסות של חברות ישראליות".

החל מיום רביעי אמורה ישראייר להוציא מדי יום בקו זה שתי טיסות יומיות, וביום חמישי, אמורה להצטרף אליה חברת ארקיע עם שתי טיסות יומיות משלה. ביום רביעי בשבוע הבא, ב-9 בדצמבר, אמורה גם אל על להצטרף ללוח הטיסות לדובאי עם הפעלת 14 טיסות שבועיות. כך שעל פי התוכניות, חברות התעופה הישראליות בלבד אמורות להוציא בחודש הבא מעל 40 טיסות סדירות בכל שבוע.
פורסם לראשונה: 17:45, 30.11.20