ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו מצטרף לשורה ארוכה של אישים חשובים ושל סלבריטאים שנפלו קורבן לצמד הבדחנים הרוסים ולדימיר קוזנצוב ואלכסיי סטוליארוב: השניים פרסמו השבוע הקלטה שבה הם נשמעים מתחזים לפעילת איכות הסביבה השבדית גרטה טונברג ומפצירים בטרודו בשיחת טלפון לפרוש מנאט"ו, לצאת לקטוף פרחים – ולסדר להם פגישה עם הדמויות טרנס ופיליפ מסאות' פארק, שלועגות לקנדים.


5 צפייה בגלריה
גרטה טונברג, ג'סטין טרודו
גרטה טונברג, ג'סטין טרודו
טרודו וטונברג. "אתם מתנהגים כמו ילדים!"
(צילום: AP, רויטרס)
השיחה נערכה כבר בינואר, אבל ההקלטה שלה מתפרסמת רק כעת. בראשיתה נשמע טרודו אומר לדמות שמעברו השני של הקו "שלום גרטה!", וזו עונה לו: "אני מבינה שיש לך הרבה עבודה לעשות ואין לך כל כך הרבה זמן לדבר עם נערה צעירה, אבל אני מודאגת מהמשבר הבינלאומי ההולך וגדל". השיחה התקיימה בימים שאחרי הפלת המטוס האוקראיני בטהרן על-ידי משמרות המהפכה של איראן, אירוע שבו נהרגו 57 אזרחים קנדים. באותם ימים שררה מתיחות גדולה במזרח התיכון בצל האירוע הזה ובצל חיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה קאסם סולימאני על-ידי ארה"ב. טרודו השיב ל"גרטה" כי קיבל שיחות טלפון רבות מהעולם במטרה להביא להפחתה של המתיחות.
בהמשך השיחה נשמעת "גרטה" אומרת לטרודו עליו ועל מנהיגים אחרים בעולם: "אתם אמנם מבוגרים, אבל אתם מתנהגים כמו ילדים. תעזבו את נאט"ו, תניחו את הנשק שלכם, תקטפו פרחים, חייכו לטבע". למרות האמירה הבוטה והמילים המעט מוזרות שבאו אחריה, נראה שבשלב הזה טרודו עדיין לא חושד בדבר, והוא מודה ל"גרטה" על הפרספקטיבה שהציגה ועל "המילים מלאות התשוקה" שלה.
5 צפייה בגלריה
ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו מסיבת עיתונאים שתק 20 שניות תגובה על דונלד טראמפ צבא נגד מפגינים
ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו מסיבת עיתונאים שתק 20 שניות תגובה על דונלד טראמפ צבא נגד מפגינים
ראש ממשלת קנדה. האסימון נפל: "היה עונג לדבר איתך, גרטה"
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
איראן התרסקות הריסות מטוס נוסעים של אוקראינה
איראן התרסקות הריסות מטוס נוסעים של אוקראינה
זירת התרסקות המטוס באיראן בינואר
(AFP , National Security and Defense Council of Ukraine)
כש"גרטה" עוברת לדבר על נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וטוענת שהוא "עושה הכול כדי להרוג אותנו", טרודו משיב לה בדיפלומטיות "אני מבין את המילים שלך", ומסביר שמתפקידו לעבוד עם מנהיגי העולם שאנשים אחרים בוחרים: "אני ודאי יכול להבין מדוע אנשים יכולים להחזיק ברגשות מאוד מאוד חזקים בנוגע אליו", אמר על טראמפ.
לקראת סוף השיחה מבקשת "גרטה" לדבר עם טרודו על עתידו של הנסיך הארי, ואומרת שהיא חוששת שרעייתו, מייגן מרקל, "משחקת בו". טרודו משיב לה: "אני חושב שבכל מערכת יחסים יש ויתורים מסובכים ופשרות שהם חלק מהחיים יחד. פגשתי את מייגן כמה פעמים, והיא תמיד הייתה נחמדה".

טרודו: "רגע, זה לא דמויות מסאות' פארק?"

בחלק האחרון כבר דוחקים המתחזים את גבולות המתיחה, ו"גרטה" נשמעת אומרת לטרודו: "אנחנו יכולים ליצור עולם שבו יש מקום לכולם – לבנים ושחורים, נוצרים ומוסלמים, טראמפ ופוטין, אתה ואני, בוריס ג'ונסון, קורבין, טרנס ופיליפ". טרנס ופיליפ הן דמויות מסדרת הטלוויזיה המצוירת סאות' פארק, ובסדרה הן משמשות פרודיה הלועגת לקנדים.
5 צפייה בגלריה
טראמפ. טרודו: "מבין שלאנשים יש רגשות חזקים לגביו"
טראמפ. טרודו: "מבין שלאנשים יש רגשות חזקים לגביו"
טראמפ. טרודו: "מבין שלאנשים יש רגשות חזקים לגביו"
(צילום: EPA)
נראה שבשלב הזה מבין טרודו שמשהו בשיחה אינו כשורה. כש"גרטה" מבקשת ממנו לקבוע פגישה עם טרנס ופיליפ הוא משיב לה שיבקש מצוותו לנסות להבין כיצד אפשר לקשר אותה אליהם, אבל אז הוא עוצר ומוסיף: "רגע, טרנס ופיליפ, הם לא היו בסאות' פארק?". דמותה של גרטה אומרת לו שהיא אינה מכירה אותם, אבל יודעת שהם פופולריים מאוד בקנדה. "אני חושב שהם פרודיה של סאות' פארק על קנדים", עונה לה טרודו, וממהר לחתור לסיום השיחה: "היה עונג לדבר איתך גרטה, ואני מצפה לדבר איתך שוב בקרוב. שמרי על עצמך".
בלשכתו של טרודו ניסו להסביר כיצד הצליחו שני הבדחנים להפיל את הלשכה בפח: הם הדגישו כי הבקשה לקשר בין גרטה טונברג לטרודו הגיעה בשעה שראש הממשלה הקנדי קיבל שיחות טלפון ממנהיגים רבים ברחבי העולם שביקשו להביע תנחומים על אסון המטוס באיראן. "זו לא המתיחה הטלפונית הראשונה שעובר מנהיג כלשהו בעולם", נמסר מלשכת טרודו. "ראש הממשלה הבין שהשיחה היא מתיחה, וסיים אותה מיד".
5 צפייה בגלריה
תמונות השנה של רויטרס 2020 הנסיך הארי ורעייתו מייגן מרקל מגיעים ל טקס ב לונדון 5 מרץ
תמונות השנה של רויטרס 2020 הנסיך הארי ורעייתו מייגן מרקל מגיעים ל טקס ב לונדון 5 מרץ
"אני פוחדת שהיא משחקת בו": הנסיך הארי ורעייתו מייגן
(צילום: רויטרס)
בעבר כבר הספיקו שני הבדחנים הרוסים למתוח באופן דומה את ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, את הנסיך הארי, את אלטון ג'ון, את ברני סנדרס, את קמלה האריס ואת בילי אייליש.