בנו של אריה שיף, בן ה-70 מערד החשוד ברצח באדישות לאחר שירה למוות במוחמד אלאטרש בעת שזה ניסה לגנוב את רכבו, פרסם הלילה (בין שישי לשבת) פוסט בפייסבוק שבו שפך את תסכולו ממעצרו של אביו.
2 צפייה בגלריה
זירת הירי בערד
זירת הירי בערד
זירת הירי בערד. "לא עצר לברר למי יש נשק, או מי צמא"
(צילום: הרצל יוסף)
"אבא שלי הוקפץ משנתו באמצע הלילה עם תחתונים ונתקל בחוליית רעולי פנים, לא אחד ולא שניים, חולייה שלמה של פושעים רעולי פנים שלא יהססו לתקוף אדם מבוגר באישון לילה", כתב בנו של אריה, בן שיף, בפוסט שאותו הפנה כלשונו ל"כל גיבורי המקלדת והמזגן שמברברים על כן סכנת חיים או לא".
"הוא לא עצר לברר למי יש נשק או מי מהם צמא", הוסיף הבן, "הוא ביצע החלטה לפני שאחד מהם יחליט לפעול קודם. בדיעבד גילינו שראש חוליית הגנבים רעול הפנים לא היה חמוש, באותה מידה היה יכול להיות שזה אבא שלי שהיה מסיים את הלילה בשקית גופות".
שיף נחשד תחילה בהמתה בקלות דעת, אך בעקבות סרטון ממצלמת אבטחה שתיעד את האירוע שהתרחש בלילה שבין שבת שעברה ליום ראשון, הורתה הפרקליטות למשטרה להחמיר את סעיף העבירה שבה הוא חשוד לרצח באדישות.
2 צפייה בגלריה
החשוד בירי בבית המשפט
החשוד בירי בבית המשפט
אריה שיף בבית המשפט
(צילום: חיים הורנשטיין)
אתמול הורה בית משפט השלום לשחרר את שיף למעצר בית, אולם המשטרה ביקשה לעכב את ההחלטה ב-48 שעות, כדי שתוכל לערער עליה. בעבר כבר שחרר בית המשפט את שיף למעצר בית, אך הפך את ההחלטה בעקבות אותו סרטון ממצלמת האבטחה.
בדיון הארכת המעצר עלה כי לפי החקירה, הירי בוצע לעבר הדלת הקדמית הימנית - כלומר חלון הנוסע מקדימה. הפורץ ישב בכיסא הנהג ונפגע מירי בראשו. מהסרטון עלה כי הפורץ לא היה לבד: סמוך לרכב שנגנב היה רכב נוסף, ששייך ככל הנראה לחוליית גנבי רכב. המשטרה לא הגיעה לחברי החוליה, שככל הנראה היו שותפים של הקורבן.
השופט יואב עטר קבע כי "אין מחלוקת בין הצדדים על רוב העובדות הרלוונטיות. המשטרה הבהירה כי אינה מייחסת לו כוונה, אלא אדישות ביחס לגרימת מות המנוח. בקצה המזלג יצוין כי לפי הנטען בבקשה, שיף נחשד כי בליל האירוע, סמוך לחצות, הבחין באדם שמנסה לגנוב את רכבו - ואז יצא מקרוואן שבו ישן ובסמוך אליו חנה הרכב, כשהוא נוטל עמו את נשקו הפרטי. נטען בבקשה כי החשוד התקרב אל רכבו, הבחין באדם היושב על כיסא הנהג ומנסה לגנוב אותו. הוא ירה לעבר אותו אדם, שפונה לבית החולים ומת מפצעיו".

לדברי השופט, "מהסרטון עצמו ניתן לראות רכב שמגיע למקום, ניתן לראות כי המנוח לא היה לבדו. לכל הפחות היה אדם נוסף שיצא מאותו רכב. אין מחלוקת כי החשוד נראה באותו סרטון יורה את אותו ירי שבסופו של יום הוביל לתוצאה".
השופט עטר קבע כי בהינתן הנסיבות הייחודיות, גם אם בסופו של יום תוצאת מעשיו של החשוד הייתה קטלנית, עדיין בית המשפט צריך לבחון את מידת המסוכנות העתידית כלפי ביטחון הציבור. לדבריו, "אכן נגרם מותו של אדם, אולם בשלב זה החשוד אינו אמור לתת את הדין על מעשיו. ככל שיוגש נגדו כתב אישום שם יהיה המקום לעשות כן".
סנגורו של שיף, עורך הדין עידן שני ממשרד עו"ד ששי גז, אמר כי "הדברים מדברים בעד עצמם. יש סרטון, יש אדם שמתקשר למשטרה. אי אפשר לעשות מזה משהו אחר. אדם ירה בפורץ והתקשר למשטרה ולאמבולנס, הוא לא משבש את החקירה, ולא מוחק את המצלמות לפני. הוא ידע מה רואים במצלמות. זה לא תיק רגיל, מדובר בחשד של מה שהיה פעם עבירת הריגה לפני התיקון לחוק העונשין. מרשי לא פילל שימצא את עצמו בסיוט של חייו".
קרובי משפחת ההרוג זעמו על הירי וטענו כי הוא "נרצח בדם קר. למה הוא ירה בו ולא התקשר למשטרה? הוא יכול היה לירות באוויר". איבראהים אלאטרש, קרוב משפחתו של החשוד בגניבת הרכב שנורה למוות, אמר: "מדובר באסון קשה מאוד. גם אם הוא צודק - אסור לו לירות באדם. הוא יכול היה לירות ליד הרכב, או לכוון לפלג הגוף התחתון. הוא פגע בחלק הגוף העליון".