בית משפט השלום הורה היום (שישי) לשחרר למעצר בית את אריה שיף מערד, שחשוד ברצח באדישות של מוחמד אלאטרש שניסה לגנוב את רכבו. עם זאת, המשטרה ביקשה לעכב את ההחלטה ב-48 שעות, ותודיע בהמשך אם תערער עליו. בעבר כבר שחרר בית המשפט את שיף למעצר בית, אך הפך את ההחלטה בעקבות סרטון שתיעד את האירוע והוביל להחמרת סעיף העבירה נגד שיף.
3 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לאריה שיף החשוד בהמתה בקלות דעת של גנב רכב
הארכת מעצר לאריה שיף החשוד בהמתה בקלות דעת של גנב רכב
הארכת המעצר של אריה שיף
(צילום: רועי עידן)
3 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לאריה שיף החשוד בהמתה בקלות דעת של גנב רכב
הארכת מעצר לאריה שיף החשוד בהמתה בקלות דעת של גנב רכב
"לא שיבש את החקירה ולא מחק את המצלמות". שיף בהארכת המעצר
(צילום: רועי עידן)
בדיון הארכת המעצר עלה כי לפי החקירה, הירי בוצע לעבר הדלת הקדמית הימנית - כלומר חלון הנוסע מקדימה. הפורץ ישב בכיסא הנהג ונפגע מירי בראשו. מסרטון מצלמות האבטחה עלה כי הפורץ לא היה לבד: סמוך לרכב שנגנב היה רכב נוסף, ששייך ככל הנראה לחוליית גנבי רכב. המשטרה לא הגיעה לחברי החוליה, שככל הנראה היו שותפים של הקורבן.
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של שיף בשבעה ימים. נציג המשטרה, דודו לוגסי, אמר כי "התיק הובא לעיון הפרקליטות, וישנו פרקליט מלווה. בהנחיית הפרקליטות נחקר החשוד בחשד לעבירת רצח. החשוד נחקר על העבירה הזו ביום שלישי. ישנה חוות דעת ראשונית של הרופא מהמכון לרפואה משפטית שמציין שהמוות קרה כתוצאה מקליע שהיה בראשו של הקורבן".
נציג המשטרה, ששימש כחוקר תורן באירוע, סיפר שידע כי יש מצלמות אבטחה בביתו של שיף והלך עמו לקחת את ה-DVR. הוא ידע על המצלמות מאחר שטיפל באירוע גניבת רכב של אשתו של שיף בחודש אפריל 2019. לדבריו, "הגעתי לאירוע כשהפצוע עוד היה בשטח וטרם פונה. שאלתי את השוטרים אם הם תפסו את המצלמות, והם אמרו שטרם נלקחו. הגעתי יחד עם החשוד לביתו ותפסתי את מכשיר ה-DVR".
סנגורו של שיף, עורך הדין עידן שני ממשרד עו"ד ששי גז, אמר כי "הדברים מדברים בעד עצמם. יש סרטון, יש אדם שמתקשר למשטרה. אי אפשר לעשות מזה משהו אחר. אדם ירה בפורץ והתקשר למשטרה ולאמבולנס, הוא לא משבש את החקירה, ולא מוחק את המצלמות לפני. הוא ידע מה רואים במצלמות. זה לא תיק רגיל, מדובר בחשד של מה שהיה פעם עבירת הריגה לפני התיקון לחוק העונשין. מרשי לא פילל שימצא את עצמו בסיוט של חייו".
3 צפייה בגלריה
עורכי הדין עידן שני וששי גז
עורכי הדין עידן שני וששי גז
עורכי הדין עידן שני וששי גז
(צילום: שאול גולן, עידו ארז)
השופט יואב עטר קבע כי "אין מחלוקת בין הצדדים על רוב העובדות הרלוונטיות. המשטרה הבהירה כי אינה מייחסת לו כוונה, אלא אדישות ביחס לגרימת מות המנוח. בקצה המזלג יצוין כי לפי הנטען בבקשה, שיף נחשד כי בליל האירוע, סמוך לחצות, הבחין באדם שמנסה לגנוב את רכבו - ואז יצא מקרוואן שבו ישן ובסמוך אליו חנה הרכב, כשהוא נוטל עמו את נשקו הפרטי. נטען בבקשה כי החשוד התקרב אל רכבו, הבחין באדם היושב על כיסא הנהג ומנסה לגנוב אותו. הוא ירה לעבר אותו אדם, שפונה לבית החולים ומת מפצעיו".
לדברי השופט, "מהסרטון עצמו ניתן לראות רכב שמגיע למקום, ניתן לראות כי המנוח לא היה לבדו. לכל הפחות היה אדם נוסף שיצא מאותו רכב. אין מחלוקת כי החשוד נראה באותו סרטון יורה את אותו ירי שבסופו של יום הוביל לתוצאה".
השופט עטר קבע כי בהינתן הנסיבות הייחודיות, גם אם בסופו של יום תוצאת מעשיו של החשוד הייתה קטלנית, עדיין בית המשפט צריך לבחון את מידת המסוכנות העתידית כלפי ביטחון הציבור. לדבריו, "אכן נגרם מותו של אדם, אולם בשלב זה החשוד אינו אמור לתת את הדין על מעשיו. ככל שיוגש נגדו כתב אישום שם יהיה המקום לעשות כן". השופט עטר הורה לשחרר את שיף למעצר בית, אך המשטרה הודיעה שתערער.
שיף ירה למוות באלאטרש בלילה שבין מוצאי שבת ליום ראשון, באמצעות אקדח שהחזיק ברישיון. הוא נעצר ונחקר תחילה בחשד להמתה בקלות דעת, אך בעקבות סרטון מצלמות האבטחה הורתה הפרקליטות להחמיר את סעיף העבירה.