1 צפייה בגלריה
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בתדרוך כתבים על מצב הדבקה בנגיף הקורונה בישראל
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בתדרוך כתבים על מצב הדבקה בנגיף הקורונה בישראל
פרופ' חזי לוי
(צילום: חזי ולצר, TPS)
בפגישת זום שהתקיימה הבוקר (ד') בין מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי למנהלי בתי החולים, הוצגה תוכנית ההיערכות לגידול במספר מיטות הקורונה.
על פי המתווה שהוצג למנהלי בתי החולים, עד יום שני הקרוב (5.10) תהיה פתיחה של 750 מיטות נוספות ועשרה ימים לאחר מכן תהיה פתיחה של 750 מיטות נוספות. המשמעות: המשך סגירה של מחלקות פנימיות נוספות בבתי החולים.
בתוך כך יש לציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר עם צאת יום הכיפורים על היערכות בבתי החולים לקליטה של 1,500 חולים קשים החל ממחר, ואולם על פי המתווה שהציג פרופ' לוי נראה כי המהלך עשוי להתעכב.

על פי התכנית שהוצגה למנהלים, בבתי החולים כעת יש בסך הכל 1,725 מיטות קורונה ועד יום שני צפויות להיפתח עוד 750 ועד 15.10 פעימה נוספת של תוספת באותה כמות, כך שבמועד הזה תהיינה בסך הכל 3,235 מיטות בבתי החולים. על פי התוכנית 20% מהמיטות יוקצו לחולים מונשמים וקריטיים והיתר לחולים במצב קשה, בינוני או קל.
על פי מפרט ההתרחבות של בתי החולים, במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, שבו נפתחה אתמול מחלקת קורונה חדשה, ייפתחו בסך הכל 180 מיטות עד 15.10, באיכילוב 124 וברמב"ם 122. באסף הרופא צפויים להיפתח עוד 90 מיטות ובהדסה עין כרם עוד 100. ואולם, בשלב הזה לא ברור האם בתי החולים יוכלו לעמוד ביעדים המספריים הללו ובכל מקרה, כאמור, המשמעות היא סגירה של מחלקות אחרות בבתי החולים, ברובן מחלקות פנימיות.

במהלך הישיבה העלו מנהלי בתי החולים טענות בדבר איכות הטיפול שניתן כבר היום למטופלים וטענו כי היא נפגעת. אתמול אמר לאולפן ynet ד"ר אוהד הוכמן, מנהל בית החולים בני ציון בחיפה, כי כבר כעת נאלץ לבטל ניתוחים אלקטיביים בבית החולים על מנת להפנות צוותים וכוח אדם לטיפול בחולי הקורונה.
"אנחנו מתקרבים ל-100% תפוסת חולי קורונה בבית החולים, אבל הבעיה היא לא הציוד ולא המקום, אלא הצוותים", אמר הוכמן. "המצב נובע מכך שיש לא מעט אנשי צוות בבידוד כתוצאה מחשיפה לקורונה, ומכך שהצוותים עובדים כבר במשך שבועות וחודשים בצורה רצופה והשחיקה שלהם גדולה".

המנכ"ל לוי מצדו עדכן כי אחד השינויים הצפויים בשבועות הקרובים היא הפעלה של מחלקות קורונה על ידי חיילי מילואים, וזאת במקום הקמת בתי חולים שדה, כפי שהנחה שר הביטחון בני גנץ. אל"מ במיל' ד"ר ארז ברנבוים, מנכ"ל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד הביע תמיכה ברעיון.
"הקמת מחלקות צבאיות בתוך בתי חולים עדיפה מהקמת בתי חולים צבאיים", אמר. "בתי החולים מתמודדים עם עלייה הולכת וגדלה במספר החולים לצד עלייה במספר אנשי הצוות המבודדים כתוצאה מחשיפה למטופלי נגיף הקורונה. הירתמותו של צה"ל לסייע לבתי החולים הינה צעד מבורך וראוי ופתיחת מחלקות על ידו בתוך בתי החולים עדיפה ונכונה יותר מאשר פתיחת בתי חולים צבאיים, המחייבים גיוס כוח אדם רב ובפרט אנשי רפואה שנמצאים בעת הזו במחסור".