2 צפייה בגלריה
הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לדובאי
הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לדובאי
ישראלים בדרך לדובאי
(צילום: מוטי קמחי)
כל מדינות העולם יוגדרו אדומות? לקראת ישיבה שתתקיים מחר (יום ב') עם נציגי המטה לביטחון לאומי, עשוי משרד הבריאות להציע לבטל הכרזה על מדינות ירוקות (עם נתוני תחלואה נמוכים בקורונה), והפיכת כל מדינות העולם לאדומות. כך נודע ל-ynet.
מאחורי הרעיון עומדת ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס. "חשוב לבטל כבר עכשיו את הנושא של מדינות ירוקות", ציינה ד"ר אלרעי פרייס בתכתובת פנימית. "עם המצב הקיים אין לנו אפשרות להכניס לכאן תחלואה מיובאת. לפי הנתונים יש לא מעט ייבוא בתחלואה ממדינות ירוקות והם אפילו לא נדרשים לבידוד. זה מחייב שינוי גישה".
2 צפייה בגלריה
שרון אלרעי פרייס ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות
שרון אלרעי פרייס ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות
ד"ר אלרעי פרייס. גישה מחמירה
(צילום: מוטי קמחי)
אם הצעתה של ד"ר אלרעי פרייס לא תתקבל, ההערכה היא שבישיבה מחר ייקבע כי פינלנד תעבור מסטטוס של מדינה ירוקה לאדומה. רשימת המדינות הירוקות נכון לעכשיו כוללת את איחוד האמירויות הערביות, בחריין, איי סיישל, סינגפור, אוסטרליה, הונג קונג, ניו זילנד, קובה, תאילנד, פיג'י, טייוואן, רואנדה, דרום קוריאה, אורוגוואי, פינלנד, וייטנאם, סין ויפן.
מי שיעשה שתי בדיקות קורונה לאחר שובו לארץ (עם הנחיתה ולקראת היום העשירי) ושתי התוצאות יהיו שליליות - ישהה בבידוד 12 יום ובלבד שמילא טופס לקיצור בידוד. מי שלא מילא את הטופס ולא ביצע את שתי הבדיקות - ייאלץ להשלים 14 ימי בידוד.

גישתה של ד"ר אלרעי פרייס מצטרפת לעמדת משרד הבריאות שתוצג היום בישיבת קבינט הקורונה, ולפיה תתבקש חובת בידוד במלוניות של פיקוד העורף לשבים משורת מדינות עם תחלואה משמעותית, בהן ככל הנראה טורקיה ובולגריה. נכון לשעה זו, רשימת המדינות שהחזרה מהן תחייב כניסה לבידוד במלונית טרם גובשה באופן סופי.
בתדרוך עם כתבים שהתקיים היום, הבהירו בפיקוד העורף כי הם מוכנים לכך ויעמידו את מלוניות הקורונה שנמצאות תחת ניהול הפיקוד לצורך המשימה. מנגד, גורמים במערכת הבריאות מתחו ביקורת על ההצעה וטענו כי למעשה מדובר בפתרון הקל נוכח היעדר האכיפה בכלל וביישובים הערביים בפרט.
"אני מקווה שהקבינט ידחה את הצעת משרד הבריאות וראש הממשלה בעניין הזה וישלחו את המשטרה לעשות שיעורי בית", אמר אחד הגורמים. "המדינה מתעלמת מהבעיה האמיתית - אכיפת הבידוד, ומחפשת פתרונות שיעילותם לא ברורה אבל המשמעות הכלכלית שלהם גבוהה".