3 צפייה בגלריה
השופט דוד רוזן , אפי נוה
השופט דוד רוזן , אפי נוה
השופט דוד רוזן ואפי נוה
(צילום: מוטי קימחי , עופר עמרם)
נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימוס) דוד רוזן, השיב היום (ב') לאפי נוה - לשעבר יו"ר לשכת עורכי הדין - בנוגע לתלונתו על התנהלות מערכת האכיפה בפרשת "מין תמורת מינוי" שבה נשקלת העמדתו לדין בגין שוחד. לדברי רוזן, הוא לא יוכל לדון בתלונתו של נוה כל עוד חקירתו נמשכת. עם זאת, הנציב קובע כי לנושא "חשיבות ציבורית" והוא מבקש מנוה לשקול פנייה נוספת בתום ההליך.
נזכיר כי בחודש ספטמבר הגיש נוה באמצעות סנגורו, בועז בן צור, תלונה לנציב הביקורת על התנהלות רשויות האכיפה בפרשת "מין תמורת מינויים". נוה טען כי חקירת הפרשה "נולדה בחטא", לא רק מצד מי שפרץ לטלפון שלו, אלא גם מצד גורמי האכיפה שהעניקו להם "חסינות" מהעמדה לדין.
בתלונתו מפרט נוה כיצד נגנבו ונפרצו הטלפונים שהיו ברשותו. הוא טען כי "השרשרת הראייתית" שעברו תוצרי הפריצה מהטלפון הנייד שלו הציפו שורה ארוכה של כשלים ופעולות פסולות: בין היתר, נוה טען לחיפוש מוקדם שלא כדין בתוצרי הפריצה על-ידי חוקרי להב 433 - ללא צו שיפוטי - כמו גם ניסיון, לדבריו, ל"הלבנת חומרים" (כך שהשימוש בהם יהיה כשר בהמשך - ג.מ) בהובלת פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, תוך הצגת מצג מטעה כביכול לבית המשפט בנושא.
עוד טוען סנגורו של נוה, כי הפרקליטות מבקשת השלמת חקירה בפרשה כשנתיים לאחר דיון מסוים.
3 צפייה בגלריה
שלמה למברגר
שלמה למברגר
שלמה למברגר
(צילום: יריב כץ)

המשנה לפרקליט המדינה: "אין מקום לבירור התלונה, הטענות עלו בשימוע"

מנגד, אמר המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה (מומי) למברגר, כי לדעת הפרקליטות אין מקום לבירור התלונה של נוה על-פי החוק משום שמתקיים בנושא הליך משפטי פלילי. עוד נאמר כי כל הטענות עלו בשימוע - שהוא המקום לבירורן - או בבית המשפט, אם יוחלט להגיש כתב אישום.
3 צפייה בגלריה
סנגורו של גנור, עו"ד בועז בן צור, בהארכת המעצר בבימ"ש השלום ראשל"צ
סנגורו של גנור, עו"ד בועז בן צור, בהארכת המעצר בבימ"ש השלום ראשל"צ
עו"ד בועז בן צור
(צילום: מוטי קמחי)
הנציב רוזן כתב לנוה: "מצאתי טעם רב בדבריו של עו"ד למברגר והחשש שהעלה מיצירת ציר מקביל בין ההליך המתנהל להליך הבירור המצוי על שולחני. הגעתי למסקנה כי אין בידי בשלב זה לדון בתלונתך, משכלל הטענות שהובאו בפניי מצויות בהליך של ברור והשלמת חקירה, ומשייתכן שיובאו בהמשך, באם יוגש כתב אישום להערכת בית המשפט".
"עם זאת, מפאת החשיבות הציבורית של בירור הסוגיות המשפטיות שהועלו על ידך, אבקשך בסיום ההליך המשפטי בעניין לשקול על פי צורך חידוש פנייתך לנציבות".