במשך חודש התנהל בבלגיה מצוד נרחב אחרי יורגן קונינגס, צלף ואיש ימין קיצוני. קונינגס, בן 46, נעלם בחודש שעבר אחרי שאיים על אישי ציבור וגנב נשק מהבסיס שלו.
6 צפייה בגלריה
בלגיה מצוד אחרי חייל חמוש איש ימין קיצוני
בלגיה מצוד אחרי חייל חמוש איש ימין קיצוני
יורגן קונינגס. שם קץ לחייו
(צילום EPA, AP )
באמצע מאי נמצאה מכוניתו הנטושה של קונינגס ליד דילסן בצפון-מזרח בלגיה, בקרבת הגבול ההולנדי. במכוניתו של החייל הנמלט היו ארבעה משגרי טילים שאותם גנב מהבסיס. מאות שוטרים וחיילים נשלחו לחפש את קונינגס ביער סמוך, שבו לפי ההערכות הוא הסתתר.
הקריירה הצבאית של קונינגס נמשכה כשלושה עשורים. הוא שירת בקוסובו, עיראק ואפגניסטן ונחשב לצלף מיומן. הוא היה ידוע בעמדותיו הקיצוניות, ובעבר נענש על ידי הצבא בעקבות התבטאויות גזעניות בפייסבוק.
6 צפייה בגלריה
בלגיה מצוד אחרי חייל חמוש איש ימין קיצוני
בלגיה מצוד אחרי חייל חמוש איש ימין קיצוני
המצוד אחרי הצלף הנמלט
(צילום: AP)
במשך שלושה חודשים הופיע קונינגס ברשימת המעקב של הסוכנות הבלגית ללוחמה בטרור והוגדר טרוריסט פוטנציאלי. בכל זאת הוא לא הודח מהצבא, ולא נאסרה עליו הגישה לנשק. הפרשה הביכה את ממשלת בלגיה, והמצוד אחרי קונינגס זכה לסיקור נרחב בתקשורת. בחלק מהמקומות כינו אותו "רמבו הבלגי".
אחד האישים הבלגים שעליהם איים קונינגס לפני שנעלם הוא הווירולוג מרק ואן רנסט, שממלא תפקיד בכיר במאבק של ממשלת בלגיה בקורונה. במהלך משבר הקורונה ואן רנסט נמצא תחת מתקפה של אנשים המאמינים בתיאוריות קונספירציה, אנשי ימין קיצוני ומכחישי קורונה.
אתמול הודיעה בלגיה שגופתו של החייל הנמלט והחמוש נמצאה ביער, במרחק של כמה מאות מטרים מהאזור שבו נערכו החיפושים בימים האחרונים. ראש עיירה סמוכה, שיצא לטיול אופניים, דיווח שהריח ריח חריף במהלך הרכיבה. הרשויות מצאו את גופתו של הצלף החמוש, ומסרו שנראה שהוא שם קץ לחייו.
דודתו של קונינגס הגיבה למציאת הגופה ואמרה שהיא מאמינה שכוחות הביטחון חיסלו אותו. "הוא נרצח, הוא לא היה מתאבד", היא טענה. שר המשפטים של בלגיה, וינסנט ואן קוויקנבורנה, קרא לציבור להתעלם מתיאוריות קונספירציה על נסיבות מותו של קונינגס.