2 צפייה בגלריה
קובי שבתאי
קובי שבתאי
ניצב שבתאי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ממלא-מקום המפכ"ל, ניצב קובי שבתאי, מקיים בימים האחרונים סבב פגישות על מנת לקבוע את סגר הפיקוד הבכיר לשנים הקרובות, אולם כמה ניצבים ללא ייעוד לתפקידים לא מוכנים לפרוש משורות הארגון.
אחרי פרישת מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד, שהפסיד במרוץ לתפקיד המפכ"ל, נדמה כי אין יותר מתנדבים בדרגה זו לנקוט צעד דומה.
2 צפייה בגלריה
ניצב ביתן, בקדמת התמונה
ניצב ביתן, בקדמת התמונה
ניצב ביתן, בקדמת התמונה
(צילום: מוטי קמחי)
מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב דוד ביתן (61), הוא אחד מאותם מסרבים לפרוש. בצעד מפתיע, ביתן עשוי להתמנות לתפקיד סגן מפכ"ל המשטרה. אם הקצין הוותיק אכן יקבל את המשרה, זה יהיה תפקידו הרביעי במשטרה כקצין בדרגת ניצב.
ביתן, מוותיקי הקצינים במשטרה, קיבל את הדרגה הבכירה כבר ב-2013. מאחר שלא הודיע על פרישה, נראה ששבתאי מייעד לו את תפקיד הסמפכ"ל. הוא אמור להחליף את אלון אסור שפרש מתפקיד הסמפכ"ל לאחר מינויו של שבתאי.
ביתן, בעל ניסיון רב במשטרה, הוא איש מטה שמכיר היטב את המשטרה הכחולה. בהתחשב בניסיונו של ניצב שבתאי, ששירת בעיקר במשמר הגבול ובתפקידי שטח, נראה שביתן יכול להשלים אותו. בתפקידיו הקודמים הוא שימש ראש האגף לתמיכה לוגיסטית ומפקד מחוז דרום. מפברואר 2018 הוא מפקד מחוז תל אביב.

ניצב שבתאי מעוניין לבצע רענון הרבה יותר רחב של סגל הפיקוד הבכיר על מנת להוציא את המשטרה מהקיבעון שבו היא מצויה. בנוסף, מ"מ המפכ"ל רואה חשיבות בקידום קצינים בדרגת תת-ניצב. ואולם, קצינים בדרגת ניצב זכאים לתנאים שכוללים בין היתר רכב ולשכה, ולכן לא כולם ממהרים לעזוב או לפנות לתפקידים באזרחות.
במקביל נבחנים גם מועמדים לתפקידים אחרים במשטרה. על תפקיד מפקד מחוז ירושלים מתמודדים מפקד מרחב קדם תת-ניצב דורון תורג'מן וסגן ראש אגף התנועה תת-ניצב בועז גולדברג שמועמד גם לתפקיד ראש אגף משאבי אנוש.
מפקד מחוז מרכז ניצב עמי אשד צפוי אף הוא לסיים את תפקידו ולא ברור לאן דרכו. מי שצפוי להחליפו הוא מפקד מחוז ש"י ניצב משה ברקת. לתפקידו של ברקת עשוי להיכנס תת-ניצב עוזי לוי, שהיה סגנו של שבתאי במשמר הגבול. עוד מסתמן כי תת-ניצב אמיר כהן הוא המועמד המוביל לתפקיד מפקד משמר הגבול.