אחרי שבועות בודדים בלבד בבית הספר, הבוקר (יום א') חזרו יותר מ-200 אלף תלמידי כיתות ה'-י"ב בעשרות יישובים אדומים וכתומים ללמוד מהבית. בפגישה שקיימו היום עם שר החינוך יואב גלנט, הביעו ראשי רשויות עמדה נחרצת בנוגע לצורך להמשיך את הלמידה הפיזית בכיתות בכל היישובים בכדי לשמור על שגרת התלמידים.
בפגישה שנערכה בזום יצא יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס נגד משרד הבריאות. "כל פעם אנחנו מתקדמים ואז חוזרים אחורה. משרד הבריאות כל הזמן מתנגד ליוזמות שלנו ומייצר מהמורות ומכשולים. רוב ראשי הרשויות חושבים באופן נחרץ שמערכת החינוך צריכה לעבוד בכל הערים, האדומות, הכתומות וכמובן גם הצהובות והירוקות", אמר ביבס.
3 צפייה בגלריה
יותר מ-200 אלף תלמידים נשארו בבית
יותר מ-200 אלף תלמידים נשארו בבית
יותר מ-200 אלף תלמידים נשארו בבית
הוא הוסיף כי זה הצעד הנכון, למרות העלייה בתחלואה. "המקום היחיד שאנחנו יודעים לשמור בו על הילדים הכי טוב זה בבית הספר, תחת הנחיות וקפסולות וכל מה שצריך", אמר ביבס. "כשאנחנו רואים את הנתונים במערכת החינוך, אנחנו יודעים שהיא צריכה להישאר פתוחה".
שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש מועצת מרחבים, פנה לשר החינוך ואמר: "אנחנו מעדיפים שהילדים יהיו במערכת החינוך ולא ברחובות או ביישובים ויגדילו את שרשרת ההדבקה. אנחנו כאן כדי לתת לך גב מול קבינט הקורונה".
שלום בן משה, ראש העיר ראש העין, אמר כי "העלייה בתחלואה, אין לה שום קשר למערכת החינוך. תלמידים שהיו רק יומיים, אנחנו רוצים להחזיר אותם עכשיו הביתה? הרי יודעים שהמערכת הזו היא הכי ממושמעת ועם בקרה, אסור לנו לסגור אותה וצריך להפסיק עם הזיגזגים האלה".
3 צפייה בגלריה
כנס חינוך שנת מבחן
כנס חינוך שנת מבחן
"מערכת החינוך צריכה להישאר פתוחה". ביבס
(צילום: מוטי קמחי)
גלנט הציג לראשי הרשויות נתונים ולפיהם אחוז הנדבקים מתוך כלל המגעים במערכת החינוך עומד על כ-1.5, ורק ל-15% מהנדבקים במערכת החינוך בחודשיים האחרונים יש אינדיקציה כי ייתכן שנדבקו במערכת החינוך. בנוסף, הציג השר נתון שלפיו 80% מהמקבצים הם ללא אירועי הדבקה והיתר נעצרים לאחר אירוע הדבקה אפשרי אחד.
השר גלנט אמר כי בשל הנתונים הללו, גם הוא מאמין שיש להשאיר את מערכת החינוך פתוחה בכל הערים, למעט בתי ספר ספציפיים שתהיה בהם עלייה חריגה בתחלואה. "אציג בפני הקבינט את הנתונים שמוכיחים שרוב מקרי ההדבקה לא במערכת החינוך", אמר גלנט. "לשלוח את התלמידים עכשיו לחמישה שבועות הביתה בגלל ריסון מהודק זה אומר שאנחנו נכנסים לבעיה משמעותית בכל השכבות".
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט באולפן ynet
יואב גלנט באולפן ynet
תומך בהשארת מערכת החינוך פתוחה. גלנט
(צילום: אבי מועלם)
בסוף השבוע פנו ביבס וחג'ג' לקבינט הקורונה במכתב דחוף והבהירו כי עמדתם היא שיש להמשיך בפעילות פיזית במערכת החינוך ולא לקטוע לילדים את שגרת החינוך פעם נוספת.
בתוך כך, משרד החינוך פרסם הערב את נתוני התחלואה במערכת החינוך בקרב ילדי הגנים, תלמידי החינוך המיוחד ותלמידי בתי הספר. בגני הילדים נמצאו 596 חולים מתוך 512,555 ילדים, בחינוך היסודי נמצאו 2,311 חולים מתוך 1,072,301 תלמידים ובחינוך העל יסודי נמצאו 2,380 חולים מתוך 805,779 תלמידים.
בחינוך המיוחד, בגנים נמצאו 38 חולים ובבתי הספר 113 תלמידים חולים. סך הכול, במערכת החינוך ישנם 5,287 תלמידים חולים, מחצית מהם מתגוררים באזורים אדומים וכתומים. בעקבות כך נסגרו 15 בתי ספר מתוך 5,000 מוסדות חינוך ו-482 גני ילדים מתוך 21 אלף גנים.