2 צפייה בגלריה
חצי חצי של אמיר ואיציק דיין עם חשיפת ווינט
חצי חצי של אמיר ואיציק דיין עם חשיפת ווינט
החשודים: אמיר ואיציק דיין
הותר לפרסום: שני המיליארדרים שמעצרם בגין חשד להעלמות מס של מאות מיליוני שקלים נחשף ב-ynet בחודש שעבר הם האחים אמיר ואיציק דיין. האחים נחשבים שמות מוכרים מאוד בשוק ההון המקומי ודבר מעצרם, למרות הצו, הפתיע את התחום העסקי בארץ. הם שהו במעצר במשך יומיים ולאחר מכן שוחררו למעצר בית.
האחים דיין הם בעלי אימפריית נדל"ן ברחבי אירופה ובעיקר בגרמניה. לפני שלוש שנים הם נכנסו לתחום המלונאות בארץ ורכשו את רשת המלונות אפריקה ישראל. בהמשך הם קנו מלונות נוספים ואת בית המכס ביפו.
החקירה הרגישה והחשאית מתנהלת בפקיד שומה חקירות מס הכנסה תל אביב, בשיתוף היחידה למיסוי בינלאומי ברשות המסים וגופים נוספים. חלק מהחומרים שהגיעו לרשות המסים קשורים לסכסוך משפחתי אישי של אמיר דיין, המתנהל בבית דין לענייני משפחה.
יחידת פקיד שומה תל אביב היא זו שריכזה את החקירה, ומהממצאים שהובילו למעצר עלה החשד כי מטעם עסקיהם של השניים לא הועברו דיווחי אמת, והושמטו הכנסות בהיקפים אדירים.
בין היתר חושדים ברשות המסים כי חלק מהנכסים שבבעלות חברות האחים נרשמו על שמות אנשים פיקטיביים, כשבפועל הם אלה שהיו בעלי השליטה בהם.
לב החקירה הוא בחשד להצגת מצג שווא מצד האחים שבאמצעותו החביאו האחים את נכסיהם אצל חמיו לשעבר של איציק דיין – אזרח צרפתי. ברשות המסים משוכנעים שמדובר במה שמוגדר בעגה העבריינית "קוף" - שכל תפקידו היה למנוע את תשלום המסים של האחים בישראל.
בחיקור דין שביצעו ברשות המסים הצליחו החוקרים להגיע אל החם לשעבר ואל אנשים נוספים, אשר חיזקו את החשד כנגד שני האחים ובשל כך הוחלט על הצעד החריג של מעצרם.
בחודש שעבר הגיעו חוקרי מס הכנסה לבתיהם של האחים החשודים, ערכו חיפוש והחרימו מסמכים הקשורים לעסקיהם. בצעד יוצא דופן החליטו החוקרים לבקש את הארכת מעצרם ובית משפט נעתר והאריך את מעצרם ביומיים. באותו דיון הוטל צו איסור פרסום על שמותיהם.
2 צפייה בגלריה
עו"ד נתי שמחוני מתייחס לסגירת התיק נגד ראש עיריית נתניה לשעבר, מרים פיירברג איכר
עו"ד נתי שמחוני מתייחס לסגירת התיק נגד ראש עיריית נתניה לשעבר, מרים פיירברג איכר
הסנגור, עו"ד נתי שמחוני: "פועלים בשקיפות ובשיתוף פעולה"
(צילום: יובל חן)
השמות הותרו לפרסום בעקבות עתירה שהגיש כלכליסט באמצעות עורכי הדין תמיר גליק ובר לאודון ממשרד ליבליך מוזר גליק, יחד עם כלי תקשורת נוספים.
סנגוריהם של האחים דיין, עוה"ד נתי שמחוני וחיים גבאי, מסרו: "אמיר ואיציק דיין הינם אנשי עסקים מכובדים שמעולם לא דבק בהם כל רבב. הנושא הנבדק ברשות המסים - שהולדתו בסכסוך גירושין - הינו מורכב, והאחים דיין יוצגו בהקשרו על ידי מיטב המומחים. בשל כך, ראוי היה כי הנושא ייבחן במישור האזרחי בלבד. אמיר ואיציק פועלים בשקיפות ובשיתוף פעולה מלא מול רשות המסים ובטוחים כי בסיום החקירה יתברר כי לא נפל כל דופי בהתנהלותם".
חבר של האחים אמר ל-ynet: "הם עשו את ההון שלהם בעשר אצבעות. מדובר במשפחה שגדלה בשכונת התקווה. 12 ילדים. ההורים עבדו קשה. זו הייתה משפחה קשת יום. הם הרוויחו שקל אחרי שקל. הם ישרים וצנועים. אני בטוח שהחקירה הזו תסתיים בלא כלום. כל הסיפור הזה הוא תולדה של מלחמת גירושין של אמיר. מי שעבר גירושים רעים מבין על מה מדובר. הכל זה סכסוך משפחתי והכל ייפתר".