טרור הבלונים חזר במלוא העוצמה: משעות הבוקר (יום ב') פרצו מעל 30 שריפות ביישובים בעוטף עזה כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה משטח הרצועה - ואחר הצהריים פרצו דליקות בכמה מוקדים באזור כיסופים. מוקדם יותר פרצה שריפה ביער בארי ומרשות הטבע והגנים נמסר כי כ-400 דונם נשרפו. לא דווח על נפגעים, אך בקרב התושבים התעורר זעם.
5 צפייה בגלריה
מכתש בארי
מכתש בארי
מכתש בארי
(צילום: ביטחון אשכול)



"תופעת בלוני התבערה ובלוני הנפץ שחזרה לחיינו", אמרו בפורום ראשי הרשויות של עוטף עזה ושדרות, "ממחישה את המחיר הכבד שמשלמים תושבי עוטף עזה ושדרות, בהיעדר פיתרון לעימות עם ארגוני הטרור בעזה.
5 צפייה בגלריה
מטען נפץ נחת בשדה כרוב במושב שדה משה
מטען נפץ נחת בשדה כרוב במושב שדה משה
מטען מחובר לבלון
(צילום: יריב חג'בי)
5 צפייה בגלריה
שריפה ביער בארי
שריפה ביער בארי
שריפה ביער בארי
(צילום: יערה שולץ, רשות הטבע והגנים )
"השגרה שלנו מופרת שוב ושוב על-ידי פיצוצים מחרישי אוזניים, שריפות וירי רקטי על בסיס קבוע ומתמשך", הוסיפו. "כל אלו, בעיצומו של משבר בריאותי וכלכלי - שגם הוא נותן את אותותיו באזור". בפורום ראשי הרשויות אמרו עוד: "דין בלון נפץ כדין רקטה. דין הפרחות של בלונים - כדין הסלמה בטחונית. אנו דורשים מממשלת ישראל לשים את המחלוקות בצד ולהעמיד מענה בטחוני קבוע לעשרות אלפי תושבי עוטף עזה ושדרות".
5 צפייה בגלריה
מחבלים שולחים בלוני תבערה
מחבלים שולחים בלוני תבערה
מחבלים מפריחים בלוני תבערה
5 צפייה בגלריה
מנהיג חמאס איסמעיל הנייה נפגש עם עיתונאים זרים בעזה
מנהיג חמאס איסמעיל הנייה נפגש עם עיתונאים זרים בעזה
מחפש הישג לקראת הבחירות בחמאס. הנייה
(צילום: AFP)

מגעים לחידוש המענק הקטארי: הנייה מחפש הישג לקראת הבחירות

בתוך כך, גורמים פלסטינים אמרו ל-ynet כי מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה, השוהה בחודשים האחרונים בקטאר, פועל לחידוש המענק הקטארי והארכתו שעתיד להסתיים בחודש הבא, מתוך רצון שההישג על הארכתו יהיה רשום על שמו טרם הבחירות להנהגת חמאס - שצפויות להתקיים בחודשים הקרובים.
המקורות ציינו כי הנייה מקווה שהישג זה ישפר משמעותית את סיכויו להיבחר לקדנציה נוספת כמנהיג חמאס במאבק מול מתחרים פוטנציאלים אחרים כמו חאלד משעל, סאלח אל-עארורי או אפילו יחיא סינוואר.
במקביל, דיווח העיתון הפלסטיני "אל-קודס" כי מתנהלים מגעים בין הנהגת חמאס ובכירים בקטאר על חידוש המענק הקטארי. גורמים פלסטינים מסרו לעיתון כי המגעים שמתנהלים הם להארכת המענק בכחצי שנה נוספת או שנה לכל היותר.
אותם גורמים העריכו כי קטאר תסכים להאריך את המענק, אם כי בקרבם התעורר חשש שבשל סיוע החירום שהעניקה קטאר ללבנון בעקבות האסון בביירות - הוא לא יחודש. בצל חידוש הפרחות בלוני התבערה, אמרו עוד הגורמים כי מתנהלים גם מגעים שמטרתם לחדש את הפרויקטים התשתיתיים ברצועת עזה.
המגעים, לפי הדיווח, מתנהלים דרך המתווכים במנגנון המודיעין המצרי, קטאר, ושליח האו"ם ניקולאי מלאדנוב. כמו כן, הם שללו את האפשרות שתתפתח הסלמה חדשה חרף חילופי האש, התקיפות הישראליות והפרחות בלוני התבערה.
הגורמים התייחסו גם לשיגור מטח הרקטות הבוקר ואמרו כי שיגורן לעבר הים נועד להעביר מסר, אך המתווכים השונים לא יאפשרו לחדש את המתיחות הביטחונית, במיוחד בשל העובדה שקיימת מתיחות כללית במרחב המזרח התיכון.
פורסם לראשונה: 16:27, 10.08.20