שר הביטחון הזהיר כי "דמו בראשו", אבל כנראה שמנהיג חמאס ברצועה לא התרגש מהאיום: בפעם הראשונה מאז סיום מבצע "שומר החומות", יחיא סינוואר נראה בפומבי ברצועת עזה. במקביל, וכמו בסיום כל סבב, ערכה הזרוע הצבאית של חמאס "תהלוכת ניצחון".
סינוואר ביקר היום (שבת) את משפחתו של מח"ט עזה באסם עיסא, שחוסל בתחילת הלחימה, והתחבק עם בנו. במהלך המבצע הופצץ ביתו בחאן יונס של סינוואר, וכן ביתו של אחיו מוחמד, מבכירי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור. בחמאס אמרו כי סינוואר, מוחמד דף ומרואן עיסא שרדו ניסיונות ישראלים לחסלם במבצע.
9 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
סינוואר מחובק עם בנו של מח"ט עזה שחוסל

9 צפייה בגלריה
הצעדה של אנשי חמאס בעזה
הצעדה של אנשי חמאס בעזה
"תהלוכת הניצחון" של חמאס
(צילום: AP )
9 צפייה בגלריה
הצעדה של אנשי חמאס בעזה
הצעדה של אנשי חמאס בעזה
(צילום: AFP )
בריאיון ל-ynet אתמול שיגר שר הביטחון בני גנץ מסר מאיים לסינוואר ולשאר ראשי חמאס, בצל אותם ניסיונות כושלים של צה"ל לחסל אותם במערכה: "בשום נקודת זמן, תוך כדי המערכה, לא הפסקנו לרדוף אחריהם, ובשום נקודת זמן לא נפסיק לרדוף אחריהם. אני אומר לראשי החמאס שפועלים כנגד מדינת ישראל ומפעילים את הדברים האלה – דמם בראשם".
"גם אחרי הפסקת האש, דמם בראשם", הבהיר גנץ. "אני לא מוכן שמה שהיה פה בשבועות שקדמו למערכה הזאת, ומה שקרה בערב פתיחתה של המערכה, עם הירי לירושלים ולעומקה של מדינת ישראל - יחזור". בתשובה לשאלה אם תהיה כוונת על ראשם למרות הפסקת האש, ענה גנץ: "אני לא נותן תעודת חסינות לאף אחד מאויבינו, בשום מקום".
"אני חושב שסינוואר מתחרט חרטה גדולה", הוסיף שר הביטחון. "אנחנו נשמע ממנו כנהוג את נאומי הניצחון שלו ואת נאומי העמידה שלו ואת כל הדברים האלה אבל כשהוא מסתובב ברצועת עזה וכשהוא רואה מה קרה שמה ולאן הגיעה רצועת עזה מהגאונות האסטרטגית שלו, הוא מכיר את המציאות ואני משוכנע שבשיח הפנימי שלהם תהיה מוזיקה אחרת".
9 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
סינוואר, היום ברצועה
9 צפייה בגלריה
ההרס בעזה
ההרס בעזה
ההרס בעזה
(צילום: AP)
בתוך כך, חמאס הזהיר את תושבי הרצועה לא לעשות דבר שעשוי לספק מידע לישראל בנוגע לפעילות באזורים הסגורים שהותקפו, כ"מטרו חמאס", מבנים אסטרטגיים ומפעלי ייצור. מדובר, בין היתר, באיסור לצלם את אותם אזורים.
היום מסר נג'י סרחאן, בכיר משרד העבודות והשיכון בעזה, כי מהערכה ראשונית שערך משרדו עולה שהנזק מסבב הלחימה האחרון ברצועה נאמד ב-150 מיליון דולר. סרחאן אמר כי יותר מ-2,000 בתי מגורים הושמדו לחלוטין בתקיפות צה"ל, בעוד יותר מ-15 אלף נוספים ניזוקו.
הוא הוסיף כי ארבעה מסגדים, עשרות משרדי משטרה ומפעלים באזור התעשייה בעזה נחרבו או ניזוקו. מפקד המשטרה בעזה מחמוד סלאח טען כי כמעט 300 פצצות ששיגרה ישראל לא התפוצצו.