שני גברים נהרגו בצהריים (שלישי) בהתרסקות מטוס קל באזור קיבוץ משמר הנגב שליד רהט. כלי הטיס התרסק ועלה באש בשטח פתוח. נסיבות ההתרסקות לא ברורות. חקירת האירוע החלה, ונבדק חשד לפיו הטייס לא הספיק לדווח על תקלה טרם ההתרסקות.
5 צפייה בגלריה
זירת ההתרסקות
זירת ההתרסקות
זירת ההתרסקות
כוחות כיבוי, מד"א ומסוק של חיל האוויר הוזעקו למקום. בתיעוד מזירת ההתרסקות נראו חלקים שונים של המטוס כשהם מפוזרים על הקרקע וחרוכים. הפרמדיק רפי שבע, שהגיע לזירה במסוק מד"א, אמר כי "קיבלנו קריאה על כלי טיס שהתרסק ומיד הוזנקנו למקום במסוק. עוד מהשמיים ראינו את השריפה הגדולה ואת העשן הסמיך. כשנחתנו סמוך למקום ראינו את המטוס הקל עולה באש ובתוכו שני גברים מחוסרי הכרה. מדובר בטרגדיה גדולה ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם במקום".
רב-רשף אריק אלימלך, משירותי הכבאות, סיפר כי "קיבלנו הודעה על התרסקות מטוס באזור נחל גרר. הזנקנו כמה צוותי כיבוי וראינו מטוס קל על הקרקע, שהיה בוער כליל. לצערי במקום נמצאו שני הרוגים. ראינו שאריות של המטוס מפוזרות על הקרקע, חלקן בערו".
ינקי ויינברג, מתנדב איחוד הצלה שהגיע למקום, סיפר: "הגענו למקום וראינו את המטוס עולה באש. הוא התרסק בשטח ועלה בלהבות. אחרי שכיבו את השריפה ראינו את המחזה הקשה. ראינו חלקי מטוס פזורים בשטח".
בחודש מאי האחרון נהרג איש העסקים שי בן יצחק בהתרסקות מטוס אולטרה לייט בשטח חקלאי ליד קיבוץ יקום. בנו בן ה-11 נפצע בהתרסקות באורח קל. מטוסו של בן יצחק המריא ממנחת יקום, צפונית למקום ההתרסקות, ועל פי עדי ראייה הוא התרסק עם החרטום כלפי מטה.