ח"כ מאיר כהן (יש תיד-תל"ם) התייחס היום (רביעי) לסערת טיסות הישראלים לאומן שבאוקראינה תחת מגבלות הקורונה, ואמר בריאיון לאולפן ynet: "זוגות לא מתחתנים, תלמידים יחזרו ללימודים חלקיים - זה הרבה יותר משמעותי מהנסיעה לאומן".
לדבריו, בהחלטות הנוגעות לסוגייה מעורבים שיקולים פוליטיים: "בוודאי שיש לחץ פוליטי, כמו שהיה לחץ מצד מתפללים".
3 צפייה בגלריה
מאיר כהן
מאיר כהן
ח"כ מאיר כהן. "בסוגיית אומן - שיקולים פוליטיים"
(צילום: טל שחר)
על המתקפה של יו"ר הקואליציה מיקי זוהר נגד פרויקט הקורונה פרופ' רוני גמזו - שאמר קודם ל-ynet כי "אין לו סיכוי למנוע את הטיסות" - אמר כהן: "הוא ידע שמישהו ינסה לקעקע את המינוי שלו, הוא איש מצוין שיכול לפתור את הבעיה. אני מקווה שהדברים של זוהר יסתיימו כאן ושלא יערפו את ראשו. ליבי איתו".
- לא ייתכן שהפוליטיקה תגבר על הרפואה. "הציבור מבין ומקשיב לאנשי הרפואה, אבל בנושא של אומן זה כאילו שמדובר במשהו מבחוץ. אני הייתי שם, זו התרוממות נפש וזה מרגש מאוד. עם זאת, אם כיום בבתי הכנסת מתפללים בחצרות ואנשים מבינים את זה, אז לא צריך להפוך את אומן למקום שבו לא מקבלים את ההנחיות".
3 צפייה בגלריה
מיקי זוהר רוני גמזו
מיקי זוהר רוני גמזו
"גמזו איש מצוין, מקווה שלא יערפו את ראשו". גמזו וזוהר
(צילום: אוהד צויגנברג, דנה קופל)

כהן הסביר את הטענה למעורבות פוליטית בקבלת ההחלטות: "בוודאי שיש שיקולים פוליטיים, אנחנו לא עובדים בחלל ריק. יש לחץ פוליטי, כמו שהיה גם לחץ פוליטי מצד מתפללים, אבל בסופו של דבר אותם מאמינים הבינו את אנשי הרפואה.
"מה שצריך זה לדבר עם נציגי המנהיגות ולשכנע אותם שהנסיעה הזאת מסכנת אותם ואותנו. חברי הכנסת צריכים להתייצב לצד גמזו ולהגיד 'כל הכבוד', אנחנו מקשיבים לאנשי הרפואה'".

"יהיו בחירות במרץ, העסק לא עובד"

אף שנראה כי סכנת הבחירות המיידית חלפה עם ההסכמה על דחיית התקציב, לטענת כהן מדובר ב"דחיית הקץ". לדבריו, "יהיו בחירות במרץ, העסק הזה יתפרק. הוא לא עובד. האופוזיציה שאמורה להקשות הופכת לאופוזיציה שבלעדיה הדברים לא זזים".
3 צפייה בגלריה
בני גנץ בנימין נתניה
בני גנץ בנימין נתניה
"יהיו בחירות במרץ, זה לא עובד". נתניהו וגנץ
(צילום: גיל יוחנן, אלכס גמבורג)
על ההתנהלות בממשלה אמר כהן: "אני נגד בחירות, אבל מה שקורה שם הוא איום ונורא. אין תקציב, הממשלה לא מתפקדת. לשרים יש כוונות מצוינות - אבל אין תקציב ולכן שום דבר לא עובד. כל אחד מנסה לדחוף, למשוך ולחטוף עוד מאה מליון שקל. צר לי על כך, לא ככה מדינה צריכה לתפקד".
- אם יהיו בחירות, לדעתך מדובר בסוף דרכו של גנץ בפוליטיקה או שהוא יתרומם? "אני לא יודע אם זה יהיה סוף דרכו, אבל הבעיה הגדולה שלו היא שהוא הצטרף לממשלה של נתניהו ולא הקשיב לקולות שאמרו לו לא לעשות את זה".
בסוף דבריו סיפר כהן על הצעת החוק שהוא מקדם שנועדה להשוות בין פערי התנאים שאלמנים ואלמנות זכאים להם. "כשגבר הופך לאלמן מחשבים אלף חישובים כדי לתת לו קצבת שארים, בניגוד לאלמנות שעוברות תהליך אחר ומיידי. הצעת החוק עושה צדק גם עם גברים וגם עם נשים".